Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea inkasso

När fick du det brevet? Var det idag 15/9? Har inte sett dagens post än men jag har också Flexkredit som förfaler sista september men har inte fått ngt sådant brev från Svea... men det kanske ligger i brevlådan och väntar på mig.

"Den som är satt i skuld är icke fri" Antar att ni har hört det förut och det stämmer verkligen, och inte bara icke fri, man har inget att säga till om heller!
Så sant.. Tänk att kunna vara fri..
Jag har inte fått brev ännu. Såg detta när jag loggade in på mina sidor på svea inkasso så ringde upp och kollade va de var frågan om..

Visste ni att ferratum Flexkredit sålde sina lån till svea.. Jag har ett lån hos dom som jag tog för 19 dagar sen ( ja vet dumt men ibland... ) och nu fick jag brev från svea inkasso att de köpt mitt lån... Hur kan det ens vara hos inkasso? Det förfaller ju först om 12 dagar till första inbetalning.. Denna bransch väljer själva vilka regler som gäller och när. :(

Det är inte hos inkasso då.. det kan vara hos svea inkasso AB om det nu heter så, men är inte ett inkassoärende
Det är sk eviga skuldebrev man tecknar, och sådana skulder kan säljas när som helst, eller överlåtas som det heter, då ska nya ägaren av skulden genast berätta för gäldenären att skulden överlåtis.
Jag gissar att Ferratum hamnat i någon likviditetsproblem och behövde få lös pengar, då kan man sälja "friska" krediter till rätt högt pris, dom kanske fått 90% betalt eller nåt sånt.
Man behåller i det läget ´villkoren som man tecknat krediten till.

Har du fått ett regelrätt inkassokrav på något som inte ens förfallit skulle jag tveklöst bestrida och eller ringa och läsa lusen av svea :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp