Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea inkasso

Varför i hela friden tar Svea en UC på sådana små belopp? Känns nästan som att de vill jävlas.

Kort svar på det: en UC kostar Svea typ 1 krona, om ens det.. Om UCn hade visat att Grodan redan hade 1 miljon för indrivning hos KF, så är det korkat att skicka ärendet till KF.
Hade Grodan haft en skuld på 1 miljon skulle det vara mer motiverat att inte göra någon större utredning innan man skickar det till kronofogden, så stor skuld är alltid värd att låta KF hantera, de avgifter som uppstår är så otroligt små i förhållande till det som kan dras in, även om det blev 0 kr.

Notera nu att det är inte är min åsikt, utan en förklaring på hur det funkar:)

Jag har ingen skuld hos kf... Löjligt o göra en sån Uc för 241 kr.. De kunde ringt eller nåt..

Kort svar på det: en UC kostar Svea typ 1 krona, om ens det.. Om UCn hade visat att Grodan redan hade 1 miljon för indrivning hos KF, så är det korkat att skicka ärendet till KF.
Hade Grodan haft en skuld på 1 miljon skulle det vara mer motiverat att inte göra någon större utredning innan man skickar det till kronofogden, så stor skuld är alltid värd att låta KF hantera, de avgifter som uppstår är så otroligt små i förhållande till det som kan dras in, även om det blev 0 kr.

Notera nu att det är inte är min åsikt, utan en förklaring på hur det funkar:)
Hänger inte med här.. Mycket text men .. Ja vet varför inkassobolaget tar uc, ja ville bara skriva av mig för jag var så besviken på summan, 241 spänn

Senast ändrad:
Jag har ingen skuld hos kf... Löjligt o göra en sån Uc för 241 kr.. De kunde ringt eller nåt..
Håller med dig Grodan1 de kunde ringt, mejlat, skickat brev eller sms vad som helst utom att skicka till kfm för en struntsumma. De har ingen empati överhuvudtaget. Förstår inte Svea Inkasso de är absolut utan tvivel det sämsta inkassobolaget de skulle skämmas som de behandlar vissa utan att tänka på vilken effekt det har under 1 års tid för den det drabbar.

Håller med dig Grodan1 de kunde ringt, mejlat, skickat brev eller sms vad som helst utom att skicka till kfm för en struntsumma. De har ingen empati överhuvudtaget. Förstår inte Svea Inkasso de är absolut utan tvivel det sämsta inkassobolaget de skulle skämmas som de behandlar vissa utan att tänka på vilken effekt det har under 1 års tid för den det drabbar.

Och ändå puffar folk för att man ska vända sig till samma koncern för ett saneringslån av något slag, det måste man nog sluta att göra :)

Det tar längre tid att ringa maila eller skicka ett brev om det hela, än att ta den där UCn som kostar dom en krona, det är nog en rent affärsmässig grej dom gör att ta en UC, och som jag skrev tidigare, dom har nog större anledning att göra det på en liten skuld än på en stor skuld.

"Och ändå puffar folk för att man ska vända sig till samma koncern för ett saneringslån av något slag, det måste man nog sluta att göra:)" Antar att du tycker att jag är "skyldig" till detta Lasseman;) Ja håller med att det kan verka inkonsekvent av mig men det går inte alls att jämföra hur man som skuldsatt blir behandlad av Svea Inkasso och Svea Skuldfinansering. Skuldfinansieringen förstår att man mår dåligt när man vänder sig till dem och de försöker hjälpa till. Svea Inkasso brukar vara stenhårda med sina 3 månaders avbetalningsplaner om man nu får avbetalningsplan alls. Det kanske finns undantag att du kan få på mer än 3 månader men det är som sagt ett undantag. Sen kunde Svea Inkasso lära sig mycket av Svea Skuldfinansiering hur man ska behandla de skuldsatta som vänder sig till dem.

Visste ni att ferratum Flexkredit sålde sina lån till svea.. Jag har ett lån hos dom som jag tog för 19 dagar sen ( ja vet dumt men ibland... ) och nu fick jag brev från svea inkasso att de köpt mitt lån... Hur kan det ens vara hos inkasso? Det förfaller ju först om 12 dagar till första inbetalning.. Denna bransch väljer själva vilka regler som gäller och när. :(

Visste ni att ferratum Flexkredit sålde sina lån till svea.. Jag har ett lån hos dom som jag tog för 19 dagar sen ( ja vet dumt men ibland... ) och nu fick jag brev från svea inkasso att de köpt mitt lån... Hur kan det ens vara hos inkasso? Det förfaller ju först om 12 dagar till första inbetalning.. Denna bransch väljer själva vilka regler som gäller och när. :(
När fick du det brevet? Var det idag 15/9? Har inte sett dagens post än men jag har också Flexkredit som förfaler sista september men har inte fått ngt sådant brev från Svea... men det kanske ligger i brevlådan och väntar på mig.

"Den som är satt i skuld är icke fri" Antar att ni har hört det förut och det stämmer verkligen, och inte bara icke fri, man har inget att säga till om heller!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp