Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Studielån med på UC

Står väl bara på de förfrågningar där utlånaren begärt uppgifterna. Det finns många olika kreditmallar.

Om de lämnar uppgifterna vid vissa typer av kreditupplysningar borde studielånen synas på Min UC. Jävligt muppigt att så inte är fallet. Eller framgår de hos någon som har tjänsten Min UC?

Det kommer inte synas på alla UC, troligen långt ifrån alla. Tjänsten är till för kreditgivare, tolkar det som att de är de som väljer vilken slags UC som ska tas, varav numera uppenbarligen finns ett sådant alternativ

Jag motsäger inte att det numera finns det alternativet för en kreditgivare vid en förfrågan. Tycker att om de nu lämnar ut de uppgifterna så borde det faktiskt framgå på tjänsten Min UC hur mycket studielån man har. Tycker även man borde kunna se hur studielånen minskar precis som man gör med krediter och blanco. Men men, det är vad jag tycker.

Tycker inte studielån ska ha där att göra - jag pröjsar just nu 605kr i månaden, 600kr är amortering - eller kanske mer.

Man kommer ha kvar den synlig på varje UC i flera år till, ska den påpeka bolån?

"oj oj, här var du lite mer skuldsatt än du trodde - har du inte koll på ekonomin?""

Sedan erbjuder dom ett lån till lite högre ränta som man får acceptera. Någon borde fan göra en anmälan, det är förfan jäv! Förstår inte hur UC inte förbjudits.

Sånt sker, och ett bostadslån blir det i slutet tiotusentals kronor mer till bankerna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp