Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Studielån med på UC

Fick en UC ni när jag ville höja min kreditgräns på Bank Norwegian. I min kopia som skickades till kivra står min CSN studieskuld med. CSN lån trodde jag alltid var exkluderade från UC. Är det här något nytt eller hade jag fått det om bakfoten?

Kan du ta printscreen? Dölj ditt namn och personnummer.

Vad konstigt! Mitt syns inte och så hoppas jag verkligen det förblir :/

Väldigt konstigt. Den har aldrig synts för mig ändå har jag haft csn lån som jag betar av sedan 2009.

Inte för mig heller jag har haft det sen 2007

Det ska inte synas

Fick en UC ni när jag ville höja min kreditgräns på Bank Norwegian. I min kopia som skickades till kivra står min CSN studieskuld med. CSN lån trodde jag alltid var exkluderade från UC. Är det här något nytt eller hade jag fått det om bakfoten?

Grattis, du är unik!

Hur kan du ha fått något om bakfoten om det uttryckligen står på UC-kopian?

Tycker ditt inlägg är märkligt så det vore intressant att se företeelsen. Ta en skärmdump och lägg upp här. Tror i och för sig att det aldrig kommer ske...

Restfört till kronofogden? Då syns det

Fattas bara!

Nej, CSN skulder rapporteras inte till UC då det är en statlig skuld. Samma sak gäller för skulder till Försäkringskassan och Skatteverket.

Det är endast banklån och kreditengagemang som rapporteras till UC. Övriga skulder som uppkommer rapporteras enbart inom myndigheternas och företagens egna system.

Däremot om du har en CSN skuld registrerad hos Kronofogden så kommer det stå som en anmärkning i upplysningen vilket naturligtvis kommer försämra UC-betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp