Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort samlingslån, tips och råd mottages tack!

Om ni hade ett stort underskott av kapital i den deklaration ni lämnade in precis så plockar ni ut en ny skattsedel via skatteverkets hemsida. I mitt fall så skattar jag endast 14% varje månad vilket ger mig en bra slant att amortera bort lån löpande med.

Och ja, jämka innebär att man anpassar skatteuttaget till sina inkomster / kostnader och betalar en mer korrekt skatt. Det man skall passa sig för är att jämka för mycket så man får betala tillbaka. I mitt fall har jag jämkat för underskott av kapital men inte jobbresorna. På så sätt har jag en buffert som ger mig lite pengar tillbaka varje år + den jämkade skattsatsen.

ärligt så ser det inte bra ut.spelar ingen roll om du har noll uc.du har över 500000 i lån.o andra smålån.ingen bank kommer ge lån.ev om du har säkerhet som borgen eller bostad.

det enda är att testa lendo.1 uc men flera banker.om du har möjliget till medsökande så skulle jag pröva.annars vända dig till bluestep eller freedom finance.och söker du med borgenär så tror jag de kommer kräva fler borgenärer.jo svea skuldfinansiering är också en möjlighet.men då med säkerhet.

Har totalt 350000:- i Lån. Inte 500000:-.

Jämkar man varje månad så blir det mindre av skatten om man skulle få tillbaka

Sådär , nu är blanketten inskickad, vore guld med ett par tusenlappar till i månaden så det ska bli spännande att se. Jag fick det här svaret av skatteverket innan jag fyllde i så det vart inte krångligt alls.

Du fyller i dina inkomster du haft hittills under året, avdragen skatt och sedan dina inkomster för resten av året. Du beräknar och fyller i dina utgiftsräntor för hela året.

Så om jag förstått dig rätt är det nettoinkomster hittills i år och nettoinkomster resten av året fram till 31/12 Sen måste du söka igen i januari. Hur lång tid tar det innan du får besked och börjar det gälla då från augusti eller juli?

Det är bruttoinkomster hittills i år och tom årets slut du ska ange och du får besked inom
7- 14 dagar går fortare om du fyller ansökan på webben.

Hittade denna sidan av en slump. Det känns så bra att inte vara ensam. Jag, som du, hamnade i en ond spiral vid min skilsmässa och har också 350 000 kr i blancolån. Betalar 10500 kr varje månad. Bor också i hyresrätt med mina 2 barn. Fast jobb, tjänar nästan 400 000 kr om året och har inga betalningsanmärkningar heller. Men det är slitsamt. Det hjälper att läsa att man inte är själv. Min dröm är också att få ett samlingslån. Jag vet inte hur många uc jag har just nu, skall kolla upp det, men det borde vara 0 snart, har inte tagit några nya lån på snart ett år. Kan ev. få en medsökande med stabil ekonomi och hoppas på ett samlingslån via Lendo eller Freedom Finance. Vågar dock inte drömma om det, tänk om man kunde få ned månadskostnaderna med ca 5000 kr?

Det med skattejämkning skall jag också kolla upp. Har aldrig tänkt på det.

Jag håller med! Jag är i samma sits som ovanstående och trådstartaren, och bara att få prata här och få råd hjälper mig massor! Det finns ett ljus i tunneln...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp