Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Stort samlingslån, tips och råd mottages tack!

Hej. Jag är en frånskild kvinna på 38 år som nu verkligen VILL ordna upp min ekonomi!

Jag har väldigt stora blancolån, fråga inte hur jag fått dem men det blev struligt när jag skiljde mig och jag hamnade i en ond spiral...men vi går direkt på fakta:

Har blancolån på ca. 350000:- fördelat på 11 olika kreditgivare, ungefär 150000:- ligger hos min "vanliga" bank sen är det mer eller mindre udda aktörer som Ge money, Big bank osv.

Betalar totalt ungefär 12000:- i månaden på detta! Har inga betalningsanmärkningar eller skulder hos inkasso eller kronofogde, sköter alltså alla avbetalningar. Bor i hyresrätt, två barn.

Jag önskar och drömmer om att få ner min månadskostnad till kanske 4-5000:-?
Har en årsinkomst på ca. 400000:- och har en fast trygg anställning.

Senaste deklarationen 88000:- underskott kapital, 8 förfrågningar hos UC senaste året.
Funderrar på att vänta några månader tills jag bara har kanske 2 st UC-frågor.

VAD ska jag göra??? Är Lendo eller Freedom finance vettigt alternativ?
Vill såklart undvika en massa onödiga UC-frågor...

Så himla tacksam för råd.

Mvh Eva.

Vänta tills dina uc blir cirka 2 eller 3 max.
Sen tar du via lendo.

ärligt så ser det inte bra ut.spelar ingen roll om du har noll uc.du har över 500000 i lån.o andra smålån.ingen bank kommer ge lån.ev om du har säkerhet som borgen eller bostad.

det enda är att testa lendo.1 uc men flera banker.om du har möjliget till medsökande så skulle jag pröva.annars vända dig till bluestep eller freedom finance.och söker du med borgenär så tror jag de kommer kräva fler borgenärer.jo svea skuldfinansiering är också en möjlighet.men då med säkerhet.

Det du bör göra är att gå till din bank och prata med dem. Att söka via nätet innebär bara att du söker så kallade "mallade" krediter. Om du istället går till en bank så kam de se till den totala situationen

Ååååhhhh vad jag känner igen mig ang hur du har det! Samma här, ca 450 000 i blancolån, det började även för mig efter en DYR skilsmässa! Kämpat och kämpat, är snart i mål med allt jag ligger efter med. Sliter varje månad för att INTE få en betalningsanmärkning! Nu har det löst sig rätt bra för mig genom att jag fick ett Collector easycard beviljat med 20 000 kr, så har kunnat betala av en massa struntsaker. Kämpar på, jag ser det lilla ljuset i tunneln, men det är en bit kvar! Har 24 uc nu, max 10 kvar när året är slut. Bara att vänta ut tiden och sedan försöka få ett bra samlingslån. Bluestep har samlingslån utan säkerhet som bostadsrätt, men då får man ha max 20 uc förfrågningar. Kanske ett tips för dig? Jag tänkte försöka hos dem när mina förfrågningar minskat rejält. Lycka till, det finns fler som har det som du, det är min tröst ibland när det känns som allt går åt helvete! Man får hitta lösningar under tiden, tills läget ser bättre ut!

Har ni jämkat er skatt? Om inte gör det det ger ett välkommet tillskott att amortera med varje månad

Har ni jämkat er skatt? Om inte gör det det ger ett välkommet tillskott att amortera med varje månad

Tjena. Sitter och kikar på blanketten, undrar om jag ska fylla i uppskattade utgiftsräntor för hela året eller om det är perioden som är kvar (Juli-Dec).

Jag har alla papper hemma om att ansöka om skattejämkning, men behöver nog gå till skatteverket för att få hjälp att fylla i dem. Betyder det att man får mer lön varje månad och sedan inget tillbaks på skatten? Hur mycket extra varje månad kan det bli? Tacksam för svar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp