Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende med över 1 miljon i skulder, finns det en väg ur detta?

Hej

Igår brast det när jag vunnit ca 50 tusen men spelade bort dem under kvällen i jakt på större vinster, så har det sett ut de senaste åren men nu får det vara nog, har satt mig på spelpaus på livstid och ska söka hjälp.
Med detta beteende så har jag haft huvet i sanden och bara kört på..
Betalar alla mina räkningar förutom Tomly som enligt brev ska gå till kronofogden efter 24/1 och jag håller på att få panik över det då jag aldrig varit hos Kronofogden.

såhär ser det ut för mig.
årsinkomst 540 000 kr (bytte jobb i somras)
2 ff senaste året och har 0,10 i risk men med ett underskott på 109 tusen.

Svea: 385 tusen
Remember: 390 tusen
Brixo privatlån: 75 tusen
Entercard: 50 tusen
Fairlo: 50 tusen
Merax: 40 tusen
Tomly: ca 60 tusen
Tot ca: 1,1 miljoner
Jag betalar i dagsläget ca 18 tusen bara för lånen och då har jag inte ens räknat med Tomly.

Har Nordea och läst på om alla som kan samla hos dem men det är inte aktuellt för mig då mina transaktioner på mitt konto är katastrof, jag har tot över 2 mil i pensionssparande men kan ”bara” flytta 570 tusen varav 274 tusen redan är hos Nordea.

Har eget boende i form av villa med min man och son och han vet inget, jag tror jag behöver börja där och berätta allt men jag skäms så men jag klarar inte reda ut detta själv.

Har ni några tips eller heja rop så är det varmt välkommet

Kanske låter oerhört brutalt nu, men den enda vägen ur ett spelberoende enligt mig är att allting kraschar du hamnar hos kronofogden. Det får bli utmätning. Det får bli en total omstart om man sitter i det läget du sitter i något som jag satt i nästan 20 år av mitt liv så finns det egentligen ingen snäll väg ut utan det jag rekommenderar dig när du har förlorat kontrollen på det sättet som du har släpp allting ta en omstart. Sen berätta för din man omedelbart. Samt släpp kontrollen över ekonomin. Vet att man tror i ditt läge att samla lån blir bra . För att sedan några månader senare sitta med alla krediter återaktiverade och ingen förändring har skett. Är tufft som fan men det går ❤️

Inte brutalt alls utan bara helt ärligt från din sida och det uppskattar jag, behöver tyvärr inse att stoppa huvet i sanden inte fungerar längre.
Är så surt för hade jag inte dragit på mig de där jäkla Tomly/Binly/Lumify lånen så har jag ändå kunnat betala alla räkningar.. Binly/Lumify har jag betalat av nu då jag inte betalat Tomly… men är livrädd för kronofogden men kanske att jag hamnar hos något inkassobolag istället.

släpper jag allt så drabbar det ju min familj och vårt boende och det vill jag inte så jag försöker ändå gripa efter halmstrån för att hålla mig flytande ett år till och då kanske man kan prata med Nordea då..

Det bästa för dig är att få en anmärkning så att du inte kan ta fler lån - så att du inte kan fortsätta spela....

Talar ur egen erfarenhet.

Jag berättade allt för familjen samt fick anmärkningar. Det är skönt för då kan jag inte hamna där igen. Fick förskott på arv och löste alla skulder. Förutom några som jag fortfarande betalar av på till inkasso.
Bra att du satt dig på spelpaus. Försök att ta mod till dig och berätta för din man.

Det bästa för dig är att få en anmärkning så att du inte kan ta fler lån - så att du inte kan fortsätta spela....

Talar ur egen erfarenhet.
Ja det har du nog rätt i, jobbar inom ett litet företag så är väl lite nojig om det blir löneutmätning att det ska börja skvallas..

Stort steg av dig att erkänna för dig själv vidden av problemet!
Jag tror att det finns olika anledningar till varför folk har spelmissbruk och således olika lösningar som passar den enskilda individen. För mig personligen var det att låta en närstående bli god man så att jag inte kunde spela bort pengar. Denna lilla förändring gjorde stor skillnad för mig.
Med min godeman gjorde vi en budget. Jag får leva riktigt snålt i 2 år men efter det så har jag en helt okey ekonomi fram tills jag är skuldfri. Fick låna lite av närstående, för att undvika KF.

Viktigaste är att du ser till att berätta för dem som behöver höra. Samt ger bort bankID och kort mm så du faktiskt inte kan göra det värre.

Du kommer klara detta galant! Stort av dig att ta tag i det! Alltid värst i början <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp