Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende med över 1 miljon i skulder, finns det en väg ur detta?

Jag berättade allt för familjen samt fick anmärkningar. Det är skönt för då kan jag inte hamna där igen. Fick förskott på arv och löste alla skulder. Förutom några som jag fortfarande betalar av på till inkasso.
Bra att du satt dig på spelpaus. Försök att ta mod till dig och berätta för din man.
Ja jag ska prata med honom ikväll när sonen sover, likabra att dra av plåstret direkt nu när jag ändå är ”igång”
Vad bra att det löste sig så att du kunde få det, jag har tyvärr inte den relationen med mina föräldrar.
Ja hade jag inte gjort det så hade jag nog suttit och spelat i detta nu, helt sjukt att det blir som ens lilla snuttefilt man drar till med i tid och o tid.

Berätta för närmaste, sluta spela och ta dig in till ditt första möte.
Finns på plats på vissa orter men även digitala möten varje torsdag.

Ja jag ska försöka vara med på de digitala mötena till en början, vågar inte riktigt ta klivet att ses fysiskt ännu men det kommer nog, måste berätta för familj och sen försöka komma över skammen och hamna mer i acceptans.

Stort steg av dig att erkänna för dig själv vidden av problemet!
Jag tror att det finns olika anledningar till varför folk har spelmissbruk och således olika lösningar som passar den enskilda individen. För mig personligen var det att låta en närstående bli god man så att jag inte kunde spela bort pengar. Denna lilla förändring gjorde stor skillnad för mig.
Med min godeman gjorde vi en budget. Jag får leva riktigt snålt i 2 år men efter det så har jag en helt okey ekonomi fram tills jag är skuldfri. Fick låna lite av närstående, för att undvika KF.

Viktigaste är att du ser till att berätta för dem som behöver höra. Samt ger bort bankID och kort mm så du faktiskt inte kan göra det värre.

Du kommer klara detta galant! Stort av dig att ta tag i det! Alltid värst i början <3
Jag har nog en ganska stor beroende personlighet misstänker jag, dina tips va ju super tack så mycket.
jag ska ringa och kolla med min bank vilka begränsningar man kan göra, beroende på hur min man tar detta och är villig att hjälpa mig så kanske han kan kliva in och ha kontroll över mina konton framöver eller om vi kan lösa det med banken på något smidigt sätt. Men eftersom jag inte litar på mig själv så behöver jag helt klart begränsa min åtkomst till att kunna göra transaktioner av alla slag.

Ja det var rent ut sagt vidrigt att se svart på vitt att ca 18 tusen i månaden hade jag kunna lägga på viktigare saker om jag inte haft dessa lån..

Nu kom även info från Tomly nyss
Ditt lån är uppsagt!
Du behöver betala hela lånet omgående för att undvika att ärendet skickas till Kronofogdemyndigheten.”

Så det verkar bli kronofogden för mig och inte något inkassobolag.

Jag har nog en ganska stor beroende personlighet misstänker jag, dina tips va ju super tack så mycket.
jag ska ringa och kolla med min bank vilka begränsningar man kan göra, beroende på hur min man tar detta och är villig att hjälpa mig så kanske han kan kliva in och ha kontroll över mina konton framöver eller om vi kan lösa det med banken på något smidigt sätt. Men eftersom jag inte litar på mig själv så behöver jag helt klart begränsa min åtkomst till att kunna göra transaktioner av alla slag.

Ja det var rent ut sagt vidrigt att se svart på vitt att ca 18 tusen i månaden hade jag kunna lägga på viktigare saker om jag inte haft dessa lån..

2 saker som hjälpt mig är:
1: Ta bort BankID så kan du inte söka nya lån och (beroende på bank) inte godkänna flytt/Köp hos banken
2: Spärra ditt betal/kreditkort så att ett nytt skickas hem och se till att det är din man som öppnar brevet med nya kortet så att han kan skrapa bort cvc koden från kortet

Dessa 2 gör det nästan omöjligt för mig att spela eller söka nya lån

2 saker som hjälpt mig är:
1: Ta bort BankID så kan du inte söka nya lån och (beroende på bank) inte godkänna flytt/Köp hos banken
2: Spärra ditt betal/kreditkort så att ett nytt skickas hem och se till att det är din man som öppnar brevet med nya kortet så att han kan skrapa bort cvc koden från kortet

Dessa 2 gör det nästan omöjligt för mig att spela eller söka nya lån

Ah smart de ska jag göra, ja vi får se hur pass med han är på tåget kanske att han inte alls vill vara delaktig.. har ingen aning om hur han kommer reagera kan faktiskt.. han tjänar dubbelt så mkt som jag och lever som jag gjorde för några år sen innan jag började spela med endast ett bolån… han är tyvärr lite så att han ser ner på människor som sätter sig i denna sits och jag tror inte han ens har en tanke på att hans egna fru ”är en av dom” :/

Ah smart de ska jag göra, ja vi får se hur pass med han är på tåget kanske att han inte alls vill vara delaktig.. har ingen aning om hur han kommer reagera kan faktiskt.. han tjänar dubbelt så mkt som jag och lever som jag gjorde för några år sen innan jag började spela med endast ett bolån… han är tyvärr lite så att han ser ner på människor som sätter sig i denna sits och jag tror inte han ens har en tanke på att hans egna fru ”är en av dom” :/
Det är alltid lätt att se ned på andra, jag själv har skrattat åt folk som satt sig i skiten medan jag fortfarande var aktiv i missbruket.
Du kan bara hoppas att din partner stöttar dig.

Du har en sjukdom och behöver hantera den, som jag skrev tidigare - berätta sanningen för sambon, HELA sanningen. Lämna ingen genväg eller loophole.

Sedan sök hjälp och eventuellt gå på spelberoende-möten.

Ja det har du nog rätt i, jobbar inom ett litet företag så är väl lite nojig om det blir löneutmätning att det ska börja skvallas..

Jag själv känner igen mig i det du skriver.
Har förlorat allt. Så det med att ta anmärkning kan vara både bra och dåligt.
Så tänkte jag också i början men nu i efterhand tror jag det hjälper en person med spelberoende. Efter att jag fick anmärkningar gjorde jag min situation värre. Jag började låna från privat personer mm. Det tycker jag är värre, för då handlsr det inte bara om dig utan det påverkar andra. Det i sin tur utvecklar spelberoende ännu mer.man får panik, man jagar vinsterna för att kunna betala tillbaka till alla. Man tappar helt kontrollen då.

Bry dig inte vad andra ska sägga, här handksr det om ditt liv. Om det eskallerar ännumer kommer detta vad andra säger vara din minsta problem.

Jag själv berättade till min chef och kollegor och jag ångrar att jag inte gjorde det tidigare. Det är då för första gången jag börjsde söka hjälp på riktigt. Min tips är att du berättar till din familj om du inte gjort det. Sen måste du akut söka hjälp och gå på behandlig. Det bästa skyddet mot spel är om du spärrar din Bank-ID på ett år och lämnar över ekonomi till någon annan. Ännu en bra steg är att du mejlar alla spelbolag du hittar stt de apärrar dig på livstid. Jag vet att det är svårt att leva utan Bank-ID men det går, det gjorde jag. De spelar ingen roll hur mycket du vinner du kommer alltid spela bort dem. Jag sjäöv hsr vunnit 250k som då skulle lösa alla mina skulder och jag skulle ha över. Men jag spelade bort det på 5 minuter.

Det är alltid lätt att se ned på andra, jag själv har skrattat åt folk som satt sig i skiten medan jag fortfarande var aktiv i missbruket.
Du kan bara hoppas att din partner stöttar dig.

Du har en sjukdom och behöver hantera den, som jag skrev tidigare - berätta sanningen för sambon, HELA sanningen. Lämna ingen genväg eller loophole.

Sedan sök hjälp och eventuellt gå på spelberoende-möten.
Ja vi får se men jag ska visa honom mitt underlag med alla lån jag har och berätta allt sen får det bli som det blir. Nästan så jag hoppas han blir galen och kastar ut mig för då kan han köpa loss mig från huset och då blir jag skuldfri.. som du märker så är jag lite överallt i mina tankar nu haha

Ja jag har kollat och planerar att vara med men tror även jag behöver prata med någon psykolog.

Jag själv känner igen mig i det du skriver.
Har förlorat allt. Så det med att ta anmärkning kan vara både bra och dåligt.
Så tänkte jag också i början men nu i efterhand tror jag det hjälper en person med spelberoende. Efter att jag fick anmärkningar gjorde jag min situation värre. Jag började låna från privat personer mm. Det tycker jag är värre, för då handlsr det inte bara om dig utan det påverkar andra. Det i sin tur utvecklar spelberoende ännu mer.man får panik, man jagar vinsterna för att kunna betala tillbaka till alla. Man tappar helt kontrollen då.

Bry dig inte vad andra ska sägga, här handksr det om ditt liv. Om det eskallerar ännumer kommer detta vad andra säger vara din minsta problem.

Jag själv berättade till min chef och kollegor och jag ångrar att jag inte gjorde det tidigare. Det är då för första gången jag börjsde söka hjälp på riktigt. Min tips är att du berättar till din familj om du inte gjort det. Sen måste du akut söka hjälp och gå på behandlig. Det bästa skyddet mot spel är om du spärrar din Bank-ID på ett år och lämnar över ekonomi till någon annan. Ännu en bra steg är att du mejlar alla spelbolag du hittar stt de apärrar dig på livstid. Jag vet att det är svårt att leva utan Bank-ID men det går, det gjorde jag. De spelar ingen roll hur mycket du vinner du kommer alltid spela bort dem. Jag sjäöv hsr vunnit 250k som då skulle lösa alla mina skulder och jag skulle ha över. Men jag spelade bort det på 5 minuter.
Ja man tappar verkligen kontroller, mår dåligt 99% av tiden, vinner mår toppen och planerar att lösa lån men då spelar man det istället..
ja jag hittade en lista med mejladresser till spelsidor här på forumet som jag ska använda. Känns skönt att jag tog spärr på livstid vid spelpaus för jag var väldigt när att inte göra det.

vad skönt att du har den känslan efter att ha berättat, jag hoppas att det blir så för mig med men sån ångest jag har haft stundtals av allt smusslande måste få ett stopp.
Beroende på hur min man tar det idag så skulle jag ju vilja att han tog över mina konton och hanterade allt kopplat till dem, ska ringa banken imorn ändå för att kolla på vilka sätt man kan spärra sig kopplat till kortköp/swish.
om inte han har något intresse av det så får jag fråga min mamma helt enkelt för jag vill inte ens se mitt konto då det är kopplat till så mkt ångest.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp