Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelberoende hjälp

Hej jag lever med ett spelberoende som att när lönen kommer trillar jag dit allt började 2013 då jag miste en son sen nån månad efter min bror sen har det hållt på med jämna mellanrum med massa motgångar 2015 blev det skiljsmässa med vårdnadstvist i ett och ett halv år som var väldigt psykiskt påfrestande där jag blev den största förloraren men idag funkar det mycke bättre men jag gick från husförsäljningen med alla skulder orkade inte strida om det kände bra så jag tänkte jag löser det men för ca ett år sedan fick min mor cancer och då rasade allt samman innan dess spelade jag mycke men inte som det är nu jag fick skuldsanering i januari men tyvär inte kunnat sköta det pga av spelberoende o när man ska sköta den inbetalningen själv och ser att skit denna månaden blir det inte mycke över så kommer den dumma tanken om spel och man hoppar över betalning efter betalning till KF i april gick min mor bort och då rasade allt samman lönen kom 4 timmar senare var den borta så har det hållt på i 4 månader har inte haft råd o köpa mjölk ens en gång allt blir bara svartare o svartare tankar på meningen med livet blir mer o mer påtaglig är detta ett liv värt att leva så om man kan få några bra råd på vägen för o ta sig ur detta helvete för min skull men även för min dotter vill inte hon ska va utan sin pappa
Mvh/desperat o olycklig

Oj,
Först och främst måste detta vara den absolut längsta meningen jag har läst i hela mitt liv :D

I ett såhär svårt läge som du befinner dig i så måste du ta hjälp, får man fråga vilken kommun du bor i?

Trollhättan ja jag var bara tvungen o skriva det som kom upp i skallen så det blev en mening av allt

Upplever du att spelandet har börjat ta för stor del av ditt liv? Kanske har spelandet fått negativa konsekvenser i livet? Eller finns det någon runt dig som är orolig över ditt spelande? Är du över 18 år och upplever att du har problem med spel om pengar? Då kan du vända dig till Alkohol- och drogrådgivningen Pilen. Vi kan ge dig rådgivning och samtal, både i grupp och individuellt. Du som bor och är skriven i Trollhättan är välkommen att kontakta oss för rådgivning eller för att boka en tid för besök.

Du som är anhörig till någon som spelar för mycket kan även kontakta oss. Vi kan erbjuda dig samtal och stöd för att nå din målsättning. I samtalen hos oss kommer du att få lära dig mer om vad spelproblem och spelmissbruk är, om hjärnans belöningssystem, att hantera spelsug eller längtan efter spel, att förändra dina tankebanor, problemlösning samt att få en hållbar situation på sikt. Samtalen bygger på KBT (kognitiv beteendeterapi).

Varmt välkommen!

Telefon: 0520-49 72 40
E-post: pilen@trollhattan.se

Våga ta hjälp - Du kommer inte att ångra dig. Alla dessa hemskheter som hänt dig har säkert påverkat dig och du kan faktiskt i samband med att få hjälp med ditt spelande även få hjälp att bearbeta sorgen.

Jag gick den vägen (via min kommun dock) och det förändrade mitt liv, fråga också dom om det finns en förening för spelmissbruk, det är utmärkt komplement till just kommunens hjälp :)

Nu va den kontakten tagen ja det finns en spelberoendes förening men det är i grupp och det känner jag blir för mycket är lite skygg av mig

Jag förstår det,
Tänk på att alla som är där är i samma situation som dig och du kommer att känna igen dig så mycket.
Men du har tagit ett första steg, eller till och med två!
Dels har du faktiskt erkänt för dig själv att du har problem och framförallt har du tagit första steget mot att bli spelfri genom att ta hjälp!
Bra jobbat du.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp