Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sparande, söker bra tips

@Peach hur mycket har du sparat utan ökning ?
Jag antar att du inte levt på vatten och luft. -:)

Jag har satt in drygt 174 000kr på avanza, har 3500kr på SAVR och har 20 000 i buffert.

Jag har absolut inte levt på luft, jag har levt ganska väl. Men jag har ju prioriterat sparandet över allt annat man kan vilja köpa.

Hur menar du när du säger att det är 25h kvar?

Bra jobbat! Upplevde du det som "svårt" att spara ihop den summan under skuldsanering?

Det är klart att jag har valt bort mycket annat för att kunna spara så mycket som möjligt. Men nej jag skulle inte säga att det varit svårt då jag gjort sparandet till min första prioritering. ;)

Jag har satt in drygt 174 000kr på avanza, har 3500kr på SAVR och har 20 000 i buffert.

Jag har absolut inte levt på luft, jag har levt ganska väl. Men jag har ju prioriterat sparandet över allt annat man kan vilja köpa.

Hur menar du när du säger att det är 25h kvar?
Innan jag är klar och du också väl ?

Rekommenderar också sparkonto till att börja med. Med aktier kan man lätt bli "fast" i ett par år, vilket inte är så optimalt med sin första buffert.

Jag satte som mål att spara ihop 200 000 under min skuldsanering som också är över inom några dagar. I dagsläget har jag
199 700kr på avanza så det målet lär ju nås med tanke på att lönen kommer på måndag! Mot nya mål! Wohoo! :faceheart:
Vilken fantastisk post att läsa en dag som denna. Jag har själv nu tagit beslutet att börja spara så mycket jag kan dem sista 4 åren utav min skuldsanering!

Finns det några konsekvenser av att uppnå en sådan sparsumma? Behöver jag vara orolig för undantag som kan leda till att jag förlorar mina besparingar?

Jag är medveten om att utmätning inte sker under pågående skuldsanering, men finns det några undantag när individer har lyckats spara upp en så pass stor summa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp