Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sparande, söker bra tips

Tror han undrar ifall vinsten skulle räknas med nästa månad. tex, säg att han lägger 2000kr på fonder och dem ökar till tex 3000kr fram tills nästa månad. Behöver han rapportera detta som inkomst?

Menar om man lyckas spara varje månad om man verkligen kan behålla dessa pengar?

Säg att man lyckas få ihop 50 000 kr under löneutmätning?

Menar om man lyckas spara varje månad om man verkligen kan behålla dessa pengar?

Säg att man lyckas få ihop 50 000 kr under löneutmätning?
Löneutmätning är annorlunda. Har du över förbehållsbeloppet på kontot så utmäter kronofogden det ifall de upptäcker. Under skuldsanering utmäts inget.

Så om jag får igenom min skuldsanering så kan jag lägga undan 15k/månad och de skulle inte ens tycka det var konstigt eller ställa frågor?

Så om jag får igenom min skuldsanering så kan jag lägga undan 15k/månad och de skulle inte ens tycka det var konstigt eller ställa frågor?
Du har inte 15k att leva för under en skuldsanering, snarare 5k i 5år samtidigt som du ska arbeta 100%, blir du sjuk en vecka har du plötsligt 3k att leva för.
Utöver detta har man två betalningsfria månader per år och det är detta försöker man även lägga undan.

Du har inte 15k att leva för under en skuldsanering, snarare 5k i 5år samtidigt som du ska arbeta 100%, blir du sjuk en vecka har du plötsligt 3k att leva för.
Utöver detta har man två betalningsfria månader per år och det är detta försöker man även lägga undan.
Stämmer inte.

Yes :)

Vi ska tillsammans ha 27,500kr i månaden att gå runt på.

Jag tjänar runt 26k netto.

Tjejen pluggar, studiemedel räknas inte som inkomst så hennes stryker de helt och hållet = jag får behålla hela mitt belopp och tjejen får behålla sina 17k.

Varför skulle jag inte kunna lägga undan 15k menar du?

Yes :)

Vi ska tillsammans ha 27,500kr i månaden att gå runt på.

Jag tjänar runt 26k netto.

Tjejen pluggar, studiemedel räknas inte som inkomst så hennes stryker de helt och hållet = jag får behålla hela mitt belopp och tjejen får behålla sina 17k.

Varför skulle jag inte kunna lägga undan 15k menar du?
Har inledande idag ?

Jag har det ja.
Har en vän som har isch samma situation dock haft sanering i 1års tid.
Får hoppas det går igenom , vet att dom är känsliga med att någon i hushållet studera . Är själv inne på halva tiden av betalplanen. Fick en 3 årig plan för har 2 barn .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp