Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spärrat bankkort..

Hej,jag var och skulle köpa lite på affären och när jag skulle betala så blev det köp medjes ej..
jag försökte en gång till,samma då...sa att då går jag och tar ut pengar för jag visste ju att jag hade på kontot!! Vid bankomaten,när jag knappat in kod och belopp...jag då tar den kortet?!!? Får gå tillbaka och ber om att få bet senare..!! Banken har alltså spärrat mitt kort och jag har INTE fått någon vetskap om detta!! Har förut vid 2 tillfällen övertrasserat kontot med ett par hundra,kan det bero på det?Dock alltid betalat in detta. Men jag undrar om ni har någon erfarenhet om detta och är det inte konstigt att banken inte kontaktat mej angående detta?? Jag har också nu försökt att föra över pengar till ett annat konto,men kan inte det heller,för då kommer det fram att det inte är tillåtet att göra överföring från detta konto...så nu kommer jag alltså inte åt mina pengar!! Ville höra om någon vet ang detta,jag kommer inte kunna ta mej till bankkontoret förrens i morgon,kan nämna att kortet jag har är Visa-utan kredit! Vad tror ni om detta?

// Liselotte

jag har SEB
jag har råkat ut för något liknande
Har en bestämd summa som du kan bet med på visa kortet(tror det va 70 000kr /mån
så gör du uttag/bet över denna summa så blir det stopp
det går att ringa telefonbanken och utöka den tillfälligt
det har väl med säkerheten att göra
Deta är ett ex på då jag inte kunde handla på kortet

Tack för ditt svar,möjligt det är något sånt...men hade ju inte tänkt på att jag ju kan ringa telefonbankens personliga service,där kan jag ju legitimera mej med personlig kod oxå..så de vet att jag är jag!! Får ringa och kolla detta nu då,lite märkligt är det iallafall och har aldrig varit med om detta förut,jag behöver ju kunna få ut pengar så jag kan betala det jag handlat
idag!! Får se hur detta löser sig..// L

Tack för ditt svar,möjligt det är något sånt...men hade ju inte tänkt på att jag ju kan ringa telefonbankens personliga service,där kan jag ju legitimera mej med personlig kod oxå..så de vet att jag är jag!! Får ringa och kolla detta nu då,lite märkligt är det iallafall och har aldrig varit med om detta förut,jag behöver ju kunna få ut pengar så jag kan betala det jag handlat
idag!! Får se hur detta löser sig..// L

Fick du något svar?

Om du inte kan göra en överföring via bankomat kan det bero på att det är en service man måste beställa. Att banken på annat sätt skulle låsa dit konto är helt otänkbart - så tillvida att inte någon belagt dig med kvarstad men då har man ju ofta begått t ex allvarliga brott

Spärrat kort..

Hej
Jag har fått mitt visakort (ej kredit på det) spärrat då jag övertrasserat kontot för många gånger,dock har jag betalat in
det aktuella beloppet så fort som möjligt.Nu kommer jag inte få ha ngt kort på 6 mån och detta blir minst sagt krångligt när jag inte har nära till något bank kontor så jag kan ta ut
pengar där!! Borde jag inte kunna få ett maestro uttags kort åtminstone? Eller kan jag ansöka om kort i annan bank,och gör de isåfall kreditupplysning då tro?
Har ni några erfarenheter kring detta ?

Hej
Jag har fått mitt visakort (ej kredit på det) spärrat då jag övertrasserat kontot för många gånger,dock har jag betalat in
det aktuella beloppet så fort som möjligt.Nu kommer jag inte få ha ngt kort på 6 mån och detta blir minst sagt krångligt när jag inte har nära till något bank kontor så jag kan ta ut
pengar där!! Borde jag inte kunna få ett maestro uttags kort åtminstone? Eller kan jag ansöka om kort i annan bank,och gör de isåfall kreditupplysning då tro?
Har ni några erfarenheter kring detta ?

Vilken bank är det som du har nu där kortet är spärrat?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp