Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart slut på skuldsaneringen, tjänat för mycket

Så hur många år efter avslutad skuldsanering är man betalningsansvarig för skulderna enligt dig?
Du säger alltså att en skuldsanering är meningslös då skulderna aldrig försvinner då borgenärerna kan kräva in pengar fram tills man dör? Har jag verkligen förstått dig rätt?
Jag har ingen åsikt om det. Det står inte.
Nej det har jag inte sagt

Det är just sånt här som gör en orolig, att inte få konkreta exempel.
Har du någonsin läst om något sådant fall? Du vet att jag är om mig & kring mig och har lusläst hela nätet om skuldsanering och ALDRIG hört om detta…

Har du någonsin läst om något sådant fall? Du vet att jag är om mig & kring mig och har lusläst hela nätet om skuldsanering och ALDRIG hört om detta…
Inte jag heller som liksom du läser allt.
Man får ändå tro att @Lasseman bör ha koll på det han säger.

Nej det orkar jag inte, fullt upp med att upprepa andra svar gång på gång
Då du besitter mycket erfarenhet och kunskap kring detta, skulle det uppskattas om du kunde reda ut hela " efter avslutad skuldsanering " frågan.
Lagtexten är ju tydlig men jag tänkte på exempel efter avslutad skuldsanering.
Tråden väcker säkert intresse för många av oss med avslutad skuldsanering men det känns lite luddigt utan konkreta exempel.
Antagligen kan man känna sig lugn några år efter en avslutad sanering men det är förmodligen flera än jag som får en liten
fundering emellanåt.

Jo så klart, men efter att ha hängt här läääänge, så har man ju även insett att han gillar att ”röra om i grytan” och oroa folk…
Ja du brukar ju "tycka" det så fort "du" får chansen..

Då du besitter mycket erfarenhet och kunskap kring detta, skulle det uppskattas om du kunde reda ut hela " efter avslutad skuldsanering " frågan.
Lagtexten är ju tydlig men jag tänkte på exempel efter avslutad skuldsanering.
Tråden väcker säkert intresse för många av oss med avslutad skuldsanering men det känns lite luddigt utan konkreta exempel.
Antagligen kan man känna sig lugn några år efter en avslutad sanering men det är förmodligen flera än jag som får en liten
fundering emellanåt.
Nu jobbar han ju inte med skuldsanering och jag förmodar att de kollegor som gör det inte får gå och babbla vitt och brett om sina ärenden. Och inte skrivs det väl om alla ärenden någonstans där alla kan googla fram det?
Lagtexten är lagtexten, liksom. Jag är inte särskilt orolig att någon skulle ompröva min avslutade skuldsanering pga mina sista uteblivna inbetalningar. Jag anser att de hamnar inom definitionen för ”ringa”. Men jag lovar att berätta här om jag hade fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp