Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart slut på skuldsaneringen, tjänat för mycket

Detta är väl under en pågående skuldsanering och inte efter avslutad väl bortsett från att inte ha betalat enligt plan om det är mot slutet.
Så står det inte nej.

Jag tänker att nånstans borde det ju kunna överklagas efter avslutad sanering. Om din sanering avslutas i april och borgenärerna får utbetalt i september och det då inte stämmer måste dom ju ha rätt att överklaga?

Jag tänker att nånstans borde det ju kunna överklagas efter avslutad sanering. Om din sanering avslutas i april och borgenärerna får utbetalt i september och det då inte stämmer måste dom ju ha rätt att överklaga?
Ja det är såklart en vettig fundering men då känns det mest som att det borde vara att summan inte stämmer

När en skuldsanering är avslutad är ens betalningsansvar gentemot de skulderna borta så då kan ju knappast någon begära en omprövning. Finns ju inget att ompröva mot... Finns ju inte heller några borgenärer eftersom skulderna är borta.

När en skuldsanering är avslutad är ens betalningsansvar gentemot de skulderna borta så då kan ju knappast någon begära en omprövning. Finns ju inget att ompröva mot... Finns ju inte heller några borgenärer eftersom skulderna är borta.
Jag har ju kvar en utbetalning i januari till mina borgenärer, skuldsanering är klar i slutet av november.

Så är är inte lagen utformad som sagt

Nej men kan du komma med exempel där det skett när skuldsaneringen är över där det hänvisats till just de punkterna i skuldsaneringslagen.
Nej det orkar jag inte, fullt upp med att upprepa andra svar gång på gång

Så är är inte lagen utformad som sagt
Så hur många år efter avslutad skuldsanering är man betalningsansvarig för skulderna enligt dig?
Du säger alltså att en skuldsanering är meningslös då skulderna aldrig försvinner då borgenärerna kan kräva in pengar fram tills man dör? Har jag verkligen förstått dig rätt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp