- Meddelanden
- 31 419
- Mottagna reaktioner
- 16 474
- Poäng
- 11 677
Så står det inte nej.Detta är väl under en pågående skuldsanering och inte efter avslutad väl bortsett från att inte ha betalat enligt plan om det är mot slutet.
Så står det inte nej.Detta är väl under en pågående skuldsanering och inte efter avslutad väl bortsett från att inte ha betalat enligt plan om det är mot slutet.
Nej men kan du komma med exempel där det skett när skuldsaneringen är över där det hänvisats till just de punkterna i skuldsaneringslagen.Så står det inte nej.
Ja det är såklart en vettig fundering men då känns det mest som att det borde vara att summan inte stämmerJag tänker att nånstans borde det ju kunna överklagas efter avslutad sanering. Om din sanering avslutas i april och borgenärerna får utbetalt i september och det då inte stämmer måste dom ju ha rätt att överklaga?
Drygt 2,5 år sedan.Är ett bra tag sedan om jag inte missminner mig
Jag har ju kvar en utbetalning i januari till mina borgenärer, skuldsanering är klar i slutet av november.När en skuldsanering är avslutad är ens betalningsansvar gentemot de skulderna borta så då kan ju knappast någon begära en omprövning. Finns ju inget att ompröva mot... Finns ju inte heller några borgenärer eftersom skulderna är borta.
Så är är inte lagen utformad som sagtNär en skuldsanering är avslutad är ens betalningsansvar gentemot de skulderna borta så då kan ju knappast någon begära en omprövning. Finns ju inget att ompröva mot... Finns ju inte heller några borgenärer eftersom skulderna är borta.
Nej det orkar jag inte, fullt upp med att upprepa andra svar gång på gångNej men kan du komma med exempel där det skett när skuldsaneringen är över där det hänvisats till just de punkterna i skuldsaneringslagen.
Så hur många år efter avslutad skuldsanering är man betalningsansvarig för skulderna enligt dig?Så är är inte lagen utformad som sagt