Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart händer det

Skrivit till dig 2Pac. Vet inte om det hamnade på din vägg ;p ny här.
Jag känner igen mig en del i dig. Kämpar också med skiten, men är alldeles ensam förutom en släkting som vet om det och en vän. I övrigt har jag inte så nära kontakt med min familj. Känns ensamt och jobbigt, är en 31-årig tjej som försöker bli vuxen och rätta till sina misstag. Vill bara börja om på nytt.

Skrivit till dig 2Pac. Vet inte om det hamnade på din vägg ;p ny här.
Jag känner igen mig en del i dig. Kämpar också med skiten, men är alldeles ensam förutom en släkting som vet om det och en vän. I övrigt har jag inte så nära kontakt med min familj. Känns ensamt och jobbigt, är en 31-årig tjej som försöker bli vuxen och rätta till sina misstag. Vill bara börja om på nytt.

vi chattar ju lite nu redan, finns i pm för de som vill växla några ord utan att skapa tråd. Det fina är, att vi alla kan börja på nytt. Det finns ingen skam i att ta itu med sina problem. Att börja på nytt handlar inte om att nolla skulderna, hade det varit det hade jag inte suttit här idag. Att börja på nytt handlar om att börja om som person, vad för slags person vill jag vara? Vill jag vara en person som ljuger, bedrar och lånar pengar eller vill jag vara en person som tar hand om mig själv, är ärlig och kan finnas där för andra?

Tänkte bara dela med mig om mina tips till andra här, tips som andra medlemmar ibland också varit inne på tidigare:

Det enda jag kan säga är att vill man inte sluta kommer så kommer man inte göra det och det kan tyckas uppenbart men är inte det. Först och främst om man inte redan gjort det sök hjälp för beteendet (förutsatt att man VILL det, kommer inte hjälpa annars), hitta någon att prata med.

För det andra är det lätt att hamna i tankefällor att man glömmer bort att man har ett problem eller tror att man kan hantera det (oavsett vad det är) om 1 år och faller tillbaka i gamla vanor. Acceptera att du har ett problem och glöm det aldrig. Påminn dig själv om det och vad du har gjort på något sätt. Att inte glömma är inte samma sak som att förakta sig själv och förbanna sig själv, det är inte det jag menar. Utan bara att du inte glömmer bort för att hindra dig själv från att ta återfall men ändå kan gå vidare i livet.

För det tredje - Var snäll mot dig själv. Du är inte sämre än någon annan, alla människor har sina problem, de tar sig bara i uttryck på olika sätt. Du är ingen dålig person, ta hand om dig själv, gör saker som får dig att må bra. Om du har vänner tipsar jag dig att i varje fall berätta för 1-2, de kommer kunna finnas där som stöd för dig förhoppningsvis. Och gör de inte det är de inget att ha ändå.

Det fjärde: Gör en långsiktig och en kortsiktig plan för ekonomin. Tänk också vad du vill i livet generellt, vem vill du vara, vad vill du göra etc. En långsiktig plan i kombination med att ta en dag i taget tror jag är ett vinnande koncept. En person som inte har någon tanke eller vision för framtiden har mycket lättare att falla tillbaka i gamla vanor tror jag.

Senast ändrad:
Inser att jag kommer inte ha tillräckligt för att betala av Bank Norwegian på ett bräde. Är typ 81 000 kr som behövs för det och jag kommer inte upp i det efter jag dragit av för alla andra kostnader jag har, även med skatteåterbäring, lön och betalningsfri månad hos Klarna och Remember.

Inte långt ifrån - Vi snackar runt 11 000 kr kvar på det på Bank Norwegian efter allt. Så med lite flax kanske jag kan bli av med det tillsammans med Aprillönen.

Vet inte varför men stör mig extra mycket på Bank Norwegian haha.

Inser att jag kommer inte ha tillräckligt för att betala av Bank Norwegian på ett bräde. Är typ 81 000 kr som behövs för det och jag kommer inte upp i det efter jag dragit av för alla andra kostnader jag har, även med skatteåterbäring, lön och betalningsfri månad hos Klarna och Remember.

Inte långt ifrån - Vi snackar runt 11 000 kr kvar på det på Bank Norwegian efter allt. Så med lite flax kanske jag kan bli av med det tillsammans med Aprillönen.

Vet inte varför men stör mig extra mycket på Bank Norwegian haha.
bra kämpat ! dom är inte roliga faktiskt !

tack! Lite surt bara att jag inte blir av med dom helt nu på en gång. Men fortfarande jävligt bra amorterat ju. Har bara lite för bråttom ibland haha...
jag förstår dig helt ! idag var jag hos skuldrådgivaren här i karlshamn ..trodde jag hade totalt 330k i små lån...tyvärr var det 405k ...så allt det har kommit in hos kronofogden nu... 24 % ränta blir det på lånen =) så kommer minska väldigt fort ! tar nog ett år längre än jag trott ! men vad gör det , bara man är fri så får man bli nöj tycker jag ! bara att kämpa på =)

jag förstår dig helt ! idag var jag hos skuldrådgivaren här i karlshamn ..trodde jag hade totalt 330k i små lån...tyvärr var det 405k ...så allt det har kommit in hos kronofogden nu... 24 % ränta blir det på lånen =) så kommer minska väldigt fort ! tar nog ett år längre än jag trott ! men vad gör det , bara man är fri så får man bli nöj tycker jag ! bara att kämpa på =)

håller med. Trist men inte hela världen, fortsätter vi så här och krigar blir vi av med skiten!

håller med. Trist men inte hela världen, fortsätter vi så här och krigar blir vi av med skiten!
Jo men så är det absolut, otroligt glad jag släppte dom 400k , slippa jaga pengar varje månad nu och mindre post :)

Getdivide 24799,13
Betalkoll 45000
BN 80231,51
SBAB 266600
Collector 351480,14
Avida 345159,71
Remember 343399,56
Klarna 57000
Privat skuld 110000

Skuldberg efter månadens räkningar:1623670,05

Getdivide 24 640
Betalkoll 50 000
BN 14 815
SBAB 263 930
Collector 350 295
Avida 349 900
Remember 343 399
Klarna 57 000
Privat skuld 110 000

Skuldberg efter marsmånadens räkningar och amorteringar: 1 563 980

Sedan jag började betala av på lånen i december så har jag totalt amorterat runt 129 000 kr. Får se om jag klarar att avsluta lånet hos Bank norwegian med aprillönen eller inte.

Bra jobbat!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp