Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart är jag fri, sökte ett lån hos lendo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eller en reaktion på stress.
Kan vara både oro o stress
Mår dåligt helt enkelt.
Sen och ta ut det på medlemmar här kan diskuteras men säkert ett dåligt välmående bakom:(

Man ställer en fråga och då vill man ju gärna ha ett svar. Varför mam då tar illa upp av svaret som i det här fallet va, jag har blivit nekad efter kompletteringen. Sen börjar man kasta ur sig både det ena och det andra för att själv försöka besvara sin egen fråga, ja jag fattar inte riktigt. Banken kan reagera på vilken typ att transaktion som helst.

I det här fallet förstår jag inte varför personen överhuvudtaget ställer frågan när det enda svaret personen ville ha var att det är lugnt. Inget är klart förrän pengarna sitter på kontot.

Man ställer en fråga och då vill man ju gärna ha ett svar. Varför mam då tar illa upp av svaret som i det här fallet va, jag har blivit nekad efter kompletteringen. Sen börjar man kasta ur sig både det ena och det andra för att själv försöka besvara sin egen fråga, ja jag fattar inte riktigt. Banken kan reagera på vilken typ att transaktion som helst.

I det här fallet förstår jag inte varför personen överhuvudtaget ställer frågan när det enda svaret personen ville ha var att det är lugnt. Inget är klart förrän pengarna sitter på kontot.
Säkert som Ny2018 skrev stress men jag tror mer på ett dåligt välmående och då är man känslig och har svårt att ta in saker som inte är så positiva. Ser det som att andra vill illa eller jävlas.
Helt galet men så kan det vara.
Och personens mående o problem gick ut över oss :( klingande nedlåtande och blev svårt att ta in.
Har själv varit i en liknande sits mådde skit o hade svårt att ta in svåra saker.
Kände det som ett påhopp som det absolut inte var. Men denna persons reaktion var lite väl överdriven.

Mkt möjligt att det är stress om orsakade reaktionen. Personen ställde frågan och hoppades väl på svar av typen Du kommer garanterat få ditt lån och liknande. Så det är väl oro som ligger bakom men då är det dumt att ställa en öppen fråga om man inte pallar att höra andras erfarenheter.
Alla vi vet att inget är 100% förrän pengarna finns på kontot!!

Sen det här med Hej då, det får man ta med en nypa salt... det har vi sett förut ju. En och annan medlem som lämnat "ankdammen" "för gott" men återvänder likväl ändå, bara patetiskt att annonsera sitt utträde på det viset (om man inte menar allvar).

Mkt möjligt att det är stress om orsakade reaktionen. Personen ställde frågan och hoppades väl på svar av typen Du kommer garanterat få ditt lån och liknande. Så det är väl oro som ligger bakom men då är det dumt att ställa en öppen fråga om man inte pallar att höra andras erfarenheter.
Alla vi vet att inget är 100% förrän pengarna finns på kontot!!

Sen det här med Hej då, det får man ta med en nypa salt... det har vi sett förut ju. En och annan medlem som lämnat "ankdammen" "för gott" men återvänder likväl ändå, bara patetiskt att annonsera sitt utträde på det viset (om man inte menar allvar).
Ja vi har sett flera gjort så.
Går ju inte att säga du får lånet innan pengarna sitter på kontot.
Det har ju flera här varit med om speciellt när dom kräver lönespecar o kontoutdrag.
Och det var så man svarade men personen kunde inte acceptera det.
Märkligt!

Jag vet att hos Lendo så får man byta erbjudande om söker hos dem och blir beviljad hos en bank sen efter komplettering får avslag från banken.

Detta kan man göra hur många gånger som helst under 30 dagar från ansökningsdatumet beroende på hur många låneerbjudande man får.

Lendo förklarar detta tydligt på deras hemsida:

" Varför har banken nekat mig lånet i efterhand?

Bankerna/långivarna kan kräva kompletterande dokumentation efter att du har accepterat budet. Skulle det uppdagas ny information som resultat av kompletteringen som gör att det påverkar bankens/långivarens kreditbedömning negativt kan låneerbjudandet dras tillbaka.

Skulle det vara så att du får ett avslag efter att du accepterat ett låneerbjudande kan du alltid ringa oss på Kundtjänst 0771-131310 så kan vi hjälpa dig vidare med ett eventuellt annat bud. "

Är det någon här som vet om man kan göra samma sak hos Advisa? Det står inget om detta på deras hemsida.

Jag vill gärna söka hos Advisa eftersom de har fler banker än Lendo, men jag skulle vilja veta om det finns möjlighet att byta låneerbjudande hos dem efter en eventuell komplettering och man blir nekad?

hur gick det

Jag kanske var en smula otydlig, jag har inte sökt än.

Tillåter Advisa att man får byta låneerbjudande efter komplettering och avslag från banken som de samarbetar med?

Jag vill veta detta innan jag söker hos dem eftersom jag vet bara att det är Lendo som erbjuder den här möjligheten.

Det fungerar på samma sätt hos Advisa

Blir trött på folks attityd. Ni som sitter i en pressad situation med att lösa lån vet hur det känns. Och nej det är inget spelmissbruk bakom utan andra privata saker som hänt som jag absolut inte vill gå in på. Varför jag blev upprörd är för att det finns inga underlag som helst för de han sa om att dom nekade honom efter kontoutdrag. Alla situationer samt förutsättningar ser dessutom olika ut. De borde ni "erfarna" veta..dessutom som jag skrev så det jag har läst i gamla trådar så har det NOLL problem med att få godkänt.

Och så kan jag säga att mitt fall också är. Fick det beviljat och insatt på kontot idag UTAN PROBLEM.

Nu lämnar jag det här forumet för gott.

Hoppas det löser sig för samtliga som sitter i ekonomisk skuld.

Hejdå!
Wow, fin reaktion, om du mot förmodan kryper tillbaka hit så läs följande
* alla vi som är här har varit eller är pressade ekonomiskt
* INGEN här anklagade dig för någonting
* Du frågade vad orsaker till avslag kunde vara och Syrran, Terry mfl svarade ärligt att speltransaktioner etc kanske inte ser bra ut. Ska dom ljuga och måla upp en solskenshistoria som inte överensstämmer med verkligheten för att du ska må bra två sekunder?

att du ”dissar” i brist på bättre ord fina och engagerade medlemmar här på forumet, och som dessutom avsätter värdefull tid för att försöka hjälpa dig och du som tack spottar dom i ansiktet gör ju per automatik att du inte ens är välkommen här igen.

so Long Cowboy

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp