Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snöbollsmetoden?

I måndags betalde jag Lowell skulden. Totalbeloppet var 29000 kr men jag betalde 20000 kr och dom avskrev resten dvs 9000 kr.

Gothia inkasso 19500 kr BETALD!
Lowell 2000 kr BETALD!
Alektum 28000 kr BETALD!
Lowell 29000 kr BETALD!

Visma 27100 kr
Försäkringskassan 49800 kr (kommer sjunka 13000 kr när jag får mitt slutskattebesked, då jag lagt mig högre i årsinkomst än vad det blev 2023)
Intrum 13000 kr

Har 89900 kr kvar i skulder men det kommer minska med 13000 kr så fort mitt slutskattebesked kommer. Då jag lagt mig högre i årsinkomst än vad det blev 2023 ang bostadsbidrag.

Så då blir min totalskuld 76900 kr. Startade på ca 230.000 kr år 2022.
Grymt bra jobbat!

Tack Myra Det känns så bra. Nu ska jag bara få ett jobb och betala resten. Förra veckan fick jag brev från Lowell på Kivra att ärendet är avslutat.

Så nu är det endast försäkringskassan, Visma och Intrum kvar. Det hjälpte att säga till Lowell som vidare sa till DNB bank att erbjudandet om att betala 20000 kr och avskriva 9000 kr lämnar jag kvar på bordet. Tog bara några veckor så hörde dom av sig och ändrade sitt nej till ett ja.

Jag har sedan maj 2024 blivit av med 77000 kr i skulder men endast betalt 55000 kr av dom 77000 kr. Resten har skrivits av.

Trodde det skulle hända mer med mitt kreditbetyg efter att ha blivit av med tre skulder på totalt 77000 kr, en betalningsanmärkning och en förfrågan.

Bilagor

• IMG_20240717_130843.jpg
    IMG_20240717_130843.jpg
    217.9 KB · Visningar: 130
  • IMG_20240717_130926.jpg
    IMG_20240717_130926.jpg
    210.2 KB · Visningar: 124
Hur många betalningsanmärkningar har du kvar?

Anmärkning för Utmätningen har stor påverkan på betyget.

7 stycken betalningsanmärkningar kvar och 1 utmätninganmärkning som försvinner 1 oktober.

Av dom 7 stycken försvinner 2 anmärkningar i december.
Då spelar det inte så stor roll om en anmärkning försvinner er ju endå en hel del kvar, framförallt måste utmätninganmärkningen försvinna för att det ska hända ngt på riktigt

Tack Myra Det känns så bra. Nu ska jag bara få ett jobb och betala resten. Förra veckan fick jag brev från Lowell på Kivra att ärendet är avslutat.

Så nu är det endast försäkringskassan, Visma och Intrum kvar. Det hjälpte att säga till Lowell som vidare sa till DNB bank att erbjudandet om att betala 20000 kr och avskriva 9000 kr lämnar jag kvar på bordet. Tog bara några veckor så hörde dom av sig och ändrade sitt nej till ett ja.

Jag har sedan maj 2024 blivit av med 77000 kr i skulder men endast betalt 55000 kr av dom 77000 kr. Resten har skrivits av.
Om jag får hoppa in här och fråga kring Lowell. De verkar eller är stenhårda. Hur lyckades du skriva av 9000 kr och de gick med på det. Jag fick till slut en avbetalningsplan med 15000 kr i månaden men det var mycket kamp.

7 stycken betalningsanmärkningar kvar och 1 utmätninganmärkning som försvinner 1 oktober.

Av dom 7 stycken försvinner 2 anmärkningar i december.
Jag hade också utmätningsförsök fram till November förra året. När den försvann steg min kreditvärdighet som en raket. Men det var också min enda betalningsanmärkning, så jag säger inte att samma sak kommer att hända med dig i oktober. Du har fortfarande de andra fem kvar, och du kommer nog att bli kvar på "mindre bra" fram tills de försvinner. Men, helt klart är att utmätningsförsöket är en extra allvarlig betalningsanmärkning och drar ner ditt betyg enormt jämfört med den andra anmärkningarna.

För övrigt, grymt jobbat med dina skulder.

Anmärkning för Utmätningen har stor påverkan på betyget.
Ja anmärkning för utmärkning verkar har väldigt stor påverkan. Fanns inte ett dugg att utmäta men den sitter ändå i 3 år men 1 oktober försvinner den.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp