Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

SMS-kredit och Mobillån.

Så det som står i deras villkor att man kan få en avbetalningsplan stämmer alltså inte då. Har du hänvisat till att man förutom kan flytta förfallodag också kan ansöka om avbetalningsplan?

Så det som står i deras villkor att man kan få en avbetalningsplan stämmer alltså inte då. Har du hänvisat till att man förutom kan flytta förfallodag också kan ansöka om avbetalningsplan?

Jag har inte diskuterat detta med dom. I det här fallet tänker jag om det blir så låta det gå till Svea. SMSkredit är långsamma, svarar dåligt eller inte alls, är smått otrevliga och väldigt svåra, det verkar ju väldigt många vara eniga om så jag tänker inte ha mer än nödvändigt med dom att göra.

Har du också lån där du vill ha avbetalning på?

Ja, har ett på 3000 som jag funderade om jag inte kan få avbetalningsplan på men det verkar ju inte så. Tror du det är lättare att prata med Svea om avbetalning än att prata med SMSkredit?

Senast ändrad:
Ja har ett på 3000 som jag funderade om jag inte kan få avbetalningsplan på men det verkar ju inte så.

Dom har ändrat till Svea, så det är Svea det hänger på skulle jag säga.

Om man föreslår 1500-2000 till Svea till att börja med har jag svårt att se dom neka. Det vore så sjukt illa så jag finner inte ord som sagt var.

Tror du verkligen inte Svea kan gå med på något? Det är ju bedrövligt isåfall.

Hade det varit 3600-3700:- hade jag nog släppt det och krigat med Svea.

Min summa är tyvärr ett par tusenlappar till och blir ju ännu värre med ett tvärvägrande Svea xD Jag har så svårt att se dom tycka det är rätt metod. Det är ju ett stort och etablerat inkasso. Dom måste veta bättre än så.

Dom har ändrat till Svea, så det är Svea det hänger på skulle jag säga.

Om man föreslår 1500-2000 till Svea till att börja med har jag svårt att se dom neka. Det vore så sjukt illa så jag finner inte ord som sagt var.

Tror du verkligen inte Svea kan gå med på något? Det är ju bedrövligt isåfall.
Jag hoppas du kan få av Svea men vill inte skrämma dig de har blivit svårare och hårdare sista tiden om man läser i trådarna. Ska du prata med Svea själva eller låta det gå till inkasso?

Jag hoppas du kan få av Svea men vill inte skrämma dig de har blivit svårare och hårdare sista tiden om man läser i trådarna. Ska du prata med Svea själva eller låta det gå till inkasso?

Man måste väl nog låta det gå till inkasso. Innan dess tror jag inte Svea går med på något.

Men jag måste fundera här. Jag har tills ikväll när bankerna ska dra pengar på mig.

Man måste väl nog låta det gå till inkasso. Innan dess tror jag inte Svea går med på något.
Jag kommer nog själv försöka prata med SMSkredit först och hänvisa till villkoren går inte det får jag väl släppa det till Svea. När har du förfallodag? Såg inte att du skrivit har du alltså förfallodag idag?

Senast ändrad:
Jag kommer nog själv försöka prata med SMSkredit först och hänvisa till villkoren går inte det får jag väl släppa det till Svea. När har du förfallodag?

Imorgon. Så ska jag betala är det bankgiro ikväll som gäller.

Blir nog ingen större skillnad prismässigt vem man pratar med. Men SMSkredit verkar svåra som sagt. Svea som etablerat inkasso bör veta bättre och acceptera åtminstone någonting. Får dom absolut inte det förstår jag inte hur dom kan acceptera en sådan kund. Det borde bryta mot helt rimliga principer om lite medmänsklighet.

Till och med Svea borde kunna gå in med hälften eller så och hjälpa till indirekt för att dom själva tycker det är pissigt gjort. så man får halva skulden direkt till Svea istället eller något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp