Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

SMS-kredit och Mobillån.

Jo, man kan ju tycka då att de skulle erbjuda avbetalningsplan lika gärna. Och jag håller med om att det mesta är rätt instabilt just nu. Ena gången får man låna, nästa får man inte (gäller fler bolag än dessa)... trots att man skött betalningen dessutom.

Jag vet inte hur man bör göra. Betala stor summa sista gång och be till gud om att få låna om och släppa det nästa månad istället och då verkligen gå i krig för att få en mänsklig och human uppgörelse. Eller släppa redan nu, men om man inte kan få någon avbetalningsplan alls hos Svea är det riktigt illa, då är det i princip kronofogden.

Men jag undrar om Svea verkligen accepterar det, att inte ge någon avbetalningsplan alls på en större engångssumma. Det är ju helt jävla sjukt och orättvist, när man vill betala men måste få lite marginal på 3-4 månader åtminstone vilket ändå blir ganska höga summor. Man får ju liksom ändå betala lite extra ränta och avgifter så dom går plus i alla fall.

Men KÖPER inte Svea Ekonomi deras fakturor? Då har dom ju lämnat SMSkredit? Har ju inget med dom att göra längre om Svea har KÖPT fakturan, så då bör inte SMSkredit kunna påverka detta?

Det står på min faktura att den pantsatts till Svea Ekonomi.

Fordran har pantsatts till Svea Ekonomi AB och betalning med befriande verkan kan endast göras till nedanstående konton.
Eventuella invändningar mot denna faktura skall göras omgående. Godkänd för F-Skatt.
Efter förfallodatum 2013-08-01 debiteras påminnelseavgift med 60 SEK samt dröjsmålsränta inkl. nominell ränta med 3,00 %/månad.

Har du pratat med Svea om avbetalningsplan och i så fall vad sa dom?

Har du pratat med Svea om avbetalningsplan och i så fall vad sa dom?

Nej, jag står här nu i valet och kvalet om att låna om en sista gång, men tänk om jag inte får? Då är det hur illa som helst. Och då släppa det nästa månad och verkligen kräva en avbetalningsplan. Eller släppa det redan nu, men tänk om Svea inte går med på något? Om det inte ens går att dela på 3-4 gånger, då är det också riktigt illa.

Vad gör man?

Det är fan lägre än glocalnet om man inte ens kan få avbetala på 3-4 gånger. Det är så lågt och dåligt att man finner inga ord. Vad är problemet egentligen?

Varför skulle inte få låna om igen och hur stort är lånet?

Varför skulle inte få låna om igen och hur stort är lånet?

Man vet aldrig. Tanken oroar en ju?

Det är deras högsta, så en bit över 5000:-. Givetvis borde man få dela den lite. Sen om man aldrig mer får låna skiter jag i, det tackar jag för.

Men att dom bytt tillbaka till Svea måste väl innebära något? Svea som inkasso har väl några jävla principer dom också? Seriösa inkasson vet att det där är ett dåligt sätt att få in pengar, att skuldsätta folk för lång tid och skulder blir liggande. Bättre att få in en tusenlapp i månaden exempelvis. Är säker på att dom är av den åsikten, något annat är korkat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp