Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sluta spela annars går det så här.

Vi har en kille som är otroligt frustrerad just nu. Det har aldrig hänt så vitt jag vet att någon blivit polisanmäld pga att man inte gjort någon betalning på ett lån man ansökt om och beviljats. Varför då skrämma upp personen? Det kan hända, men det kommer inte att hända!

Chanserna är så små är att det inte ens är värt att nämna dessa. Jag väljer att finnas här som ett stöd.

Från filmen "The Big Lebowski" : "You're not wrong, Walter. You're just an asshole!"
Jag är nog en av de första här inne att ställa mig bakom att man skall få stöd här om det är det man söker men söker jag svar på en fråga vill jag inte få lögner för att lugna ner mig jag är för fakta.

http://www.ystadsallehanda.se/skurup/skurupsbo-domd-att-betala-tillbaka-lan/

Det är ovanligt men kan hända.

Det är fortfarande svaret på frågan.

Och tänk nu OM han skulle ha den maximala oturen att det händer. Skulle det kännas bra då att ni ljög?

Jag är nog en av de första här inne att ställa mig bakom att man skall få stöd här om det är det man söker men söker jag svar på en fråga vill jag inte få lögner för att lugna ner mig jag är för fakta.

http://www.ystadsallehanda.se/skurup/skurupsbo-domd-att-betala-tillbaka-lan/

Det är ovanligt men kan hända.

Det är fortfarande svaret på frågan.

Och tänk nu OM han skulle ha den maximala oturen att det händer. Skulle det kännas bra då att ni ljög?

Artikeln du länkar till handlar om en person som först lånade 100 k och sen ytterligare 50 k, 2 år senare. Det betyder att personen är återkommande kund. Alltså har betalningarna skötts från början. Annars hade väl inte kreditföretaget lånat ut ytterligare.

Personen bestred nog skulden.

Skärp er. Jag känner många som lånat och inte betalat tillbaka en krona på sina lån. Kommer inte hända nåt. Det är systemet som borde polisanmälas. Man får aldrig glömma att man har ett eget ansvar. Men det ska inte vara möjligt för någon att låna den här typen av summor! 3 ggr årsinkomsten! Det är fullständigt sjukt.

Skulle man bestraffa den här människan ytterligare än KFM och avgifterna det innebär, hade iaf jag förlorat den lilla respekten jag har kvar för våra myndigheter.
Och jag känner en som blev anmäld för tror det var grovt bedrägeri. Efter ett lån på Nordea. Vet dock inte hur det sluta. Man kan visst bli anmäld. Kan ringa upp och fråga om ni är intresserade.

Läste själv polispapprena då jag hyrde hans lägenhet i andrahand. Så folk här inne kan sluta gissa.

Artikeln du länkar till handlar om en person som först lånade 100 k och sen ytterligare 50 k, 2 år senare. Det betyder att personen är återkommande kund. Alltså har betalningarna skötts från början. Annars hade väl inte kreditföretaget lånat ut ytterligare.

Personen bestred nog skulden.

Om man blir anmäld när man skött sig före så är väl det ingen som gör per automatik att man inte kan bli det om man missköter sig direkt.

Tar man lån på falska uppgifter eller med baktanken att man inte kan betala är det bedrägeri. Om långivarna misstänker det kan de alltid polisanmäla. Sen är bevis bördan deras.

Säger det igen.

Är det troligt nä, men KAN DET Hända? Ja!

Sen är nog delorsaker till varför det inte är vanligt att det som sagt finns en kronkalle mem också om man KAN låna såpass mycket att man inte kan betala första betalningen har ju på nått sätt långivarna misslyckats i kreditbedömning, och eftersom bevis bördan är deras så är det svårare.

Sen är frågan vad är nyttan som nån skrev kronkalle är straff nog och domstolar och rättvpsendet har fullt upp ändå.

Har gått på hjälp mot spelberoende i kommunen i flera år.
Tycker det är skit. Hjälper ju inte, bara slöseri med tid. Försöker vara mottaglig men får ingen bra hjälp.

Ska jag läggas in på ett hem kan jag inte jobba och betala hyran.
Så vad gör man?

Kommer gå och jobba, så länge jag betalar hyran kan jag inte hamna på gatan antar jag.
Kommuner har sällan rätt kunskap utan vänd dig istället till en förening likt spelmissbrukarnas förening. Där får du rätt hjälp och stöd. Hade samma tankar och situation som du innan jag slutade spela och tog mod till mig och gick dit. Med deras hjälp har jag hållit mig borta från spel i över åtta månader.
Lycka till och du Måste sluta spela så du får ditt liv tillbaka och att leva med utmätning är bra mycket skönare och lugnare än det liv du lever nu, lovar!

Vi har en kille som är otroligt frustrerad just nu. Det har aldrig hänt så vitt jag vet att någon blivit polisanmäld pga att man inte gjort någon betalning på ett lån man ansökt om och beviljats. Varför då skrämma upp personen? Det kan hända, men det kommer inte att hända!

Chanserna är så små är att det inte ens är värt att nämna dessa. Jag väljer att finnas här som ett stöd.

Från filmen "The Big Lebowski" : "You're not wrong, Walter. You're just an asshole!"
Det är bedrägeri och kan anmälas av kreditgivare om det är misstanke om att låntagaren inte haft i avsikt att fullfölja avtalet, alltså inte haft i avsikt att betala tillbaka lånet med de avtalade avgifter/räntor.
Ja, TS är orolig och ställer en fråga, frågan borde svaras korrekt i vilket fall som helst.

Mm man ska inte gissa sig till saker. Ska ringa upp kompisen och fråga om det ledde till åtal. Är inte okej att folk gissar och använder någon form av "logik".

och hur ska det bevisas att man lånat med avsikt att inte betala? ärligt så tror jag inte att det finns människor som tar lån och att de redan vid ansökan tänker att de inte ska betala tillbaka (inte många i alla fall). Man lånar och man tänker att man ska betala tillbaka, att det sen inte går är en annan femma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp