- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Att ta lån utan tanke att betala dem.
Man blir såklart inte dömd mer än att skulden hamnar hos KFM.
Att ta lån utan tanke att betala dem.
Man blir såklart inte dömd mer än att skulden hamnar hos KFM.
Helt rättOm de kan bevisa (vilket är svårt, men det handlar om "trolighet" också) så är det bedrägeri att låna pengar med avsikt att inte betala.
Vill inte skrämma upp ts. Men finns nog en chans det kan bli en polisutredning. Men så länge han säger det är spelmissbruk så tror jag det är lugnt.Du kan nog inte bli dömd....
Hur gammal är du?
Har lyckats att gå från 300.000 i blanco till 1.2 miljoner om man räknar in alla saker jag köpt på avbetalning och sålt för att sen spela bort i jakt på att lösa skulderna.
Har inte ens betalt den första månadsavgiften på flera stora lån.
Spärrade mig själv på spelpaus nu.
Bara lånen är på 20.000 i månaden och då har jag inte ens räknat in creditstar 50k, meddelandelån 15k, telia finance 50k, thornfinans 35k, klarna 30k, använt kreditkort 40k och alla abbonemang.
Räknar jag ihop allt blir det 35-40.000 i månaden, sen hyra på 7000.
Ska alltså betala uppåt 45-50.000 i månaden och då har jag inte räknat in mat, bensin och sånt.
Jag har inkomst på 20.000 efter skatt.
Hoppa från balkongen eller släppa allt till kf och leva med utmätning resten av livet eller flytta utomlands och börja om? Vad gör man?
Har 40.000 kvar på banken.
Skärp er. Jag känner många som lånat och inte betalat tillbaka en krona på sina lån. Kommer inte hända nåt. Det är systemet som borde polisanmälas. Man får aldrig glömma att man har ett eget ansvar. Men det ska inte vara möjligt för någon att låna den här typen av summor! 3 ggr årsinkomsten! Det är fullständigt sjukt.
Skulle man bestraffa den här människan ytterligare än KFM och avgifterna det innebär, hade iaf jag förlorat den lilla respekten jag har kvar för våra myndigheter.
Frågan var KAN det hända nått och då är och förblir svaret JA det kan hända... Men som jag skrev i mitt inlägg är det troligt? Nej.