Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sluta spela annars går det så här.

Man blir såklart inte dömd mer än att skulden hamnar hos KFM.

Det är absolut olagligt och kontraktbrott att ta lån och att ha avsikt att inte betala. Det är dock ovanligt och mest när man inte ens betalar den första avbetalningen på lån

Vilka fullständigt absurda svar. Det är absolut inte olagligt att inte betala tillbaka. Det går den vanliga gången, d v s man hamnar i fallissemang hos banken och sedan blir det inkasso för att sluta med KFM.

Om de kan bevisa (vilket är svårt, men det handlar om "trolighet" också) så är det bedrägeri att låna pengar med avsikt att inte betala.

Om du tar lån med falska uppgifter (dolt andra krediter skarvat med inkomst uppgifter mm) är det bedrägeri MEN.

Troigtheten i att de skall drivas mot dig är knapp antar jag, har ingen jurist utbildning men tror inte ett ärende om bedrägeri gällande ett blanco lån prioriteras särskilt högt hos polisen speciellt inte när utlpnaren alltid kan vända sig till kronkalle.

Du kan nog inte bli dömd....

Hur gammal är du?
Vill inte skrämma upp ts. Men finns nog en chans det kan bli en polisutredning. Men så länge han säger det är spelmissbruk så tror jag det är lugnt.

Har lyckats att gå från 300.000 i blanco till 1.2 miljoner om man räknar in alla saker jag köpt på avbetalning och sålt för att sen spela bort i jakt på att lösa skulderna.

Har inte ens betalt den första månadsavgiften på flera stora lån.
Spärrade mig själv på spelpaus nu.

Bara lånen är på 20.000 i månaden och då har jag inte ens räknat in creditstar 50k, meddelandelån 15k, telia finance 50k, thornfinans 35k, klarna 30k, använt kreditkort 40k och alla abbonemang.

Räknar jag ihop allt blir det 35-40.000 i månaden, sen hyra på 7000.
Ska alltså betala uppåt 45-50.000 i månaden och då har jag inte räknat in mat, bensin och sånt.

Jag har inkomst på 20.000 efter skatt.

Hoppa från balkongen eller släppa allt till kf och leva med utmätning resten av livet eller flytta utomlands och börja om? Vad gör man?

Har 40.000 kvar på banken.

Sök skuldsanering direkt och spärra dig på spelpaus. Är lång väntetid. I din situation hade jag släppt allt till KF, finns inte en chans att komma ikapp. Med löneutmötning får du behålla hyran + 4900 i månaden

Skärp er. Jag känner många som lånat och inte betalat tillbaka en krona på sina lån. Kommer inte hända nåt. Det är systemet som borde polisanmälas. Man får aldrig glömma att man har ett eget ansvar. Men det ska inte vara möjligt för någon att låna den här typen av summor! 3 ggr årsinkomsten! Det är fullständigt sjukt.

Skulle man bestraffa den här människan ytterligare än KFM och avgifterna det innebär, hade iaf jag förlorat den lilla respekten jag har kvar för våra myndigheter.

Skärp er. Jag känner många som lånat och inte betalat tillbaka en krona på sina lån. Kommer inte hända nåt. Det är systemet som borde polisanmälas. Man får aldrig glömma att man har ett eget ansvar. Men det ska inte vara möjligt för någon att låna den här typen av summor! 3 ggr årsinkomsten! Det är fullständigt sjukt.

Skulle man bestraffa den här människan ytterligare än KFM och avgifterna det innebär, hade iaf jag förlorat den lilla respekten jag har kvar för våra myndigheter.

Frågan var KAN det hända nått och då är och förblir svaret JA det kan hända... Men som jag skrev i mitt inlägg är det troligt? Nej.

Frågan var KAN det hända nått och då är och förblir svaret JA det kan hända... Men som jag skrev i mitt inlägg är det troligt? Nej.

Vi har en kille som är otroligt frustrerad just nu. Det har aldrig hänt så vitt jag vet att någon blivit polisanmäld pga att man inte gjort någon betalning på ett lån man ansökt om och beviljats. Varför då skrämma upp personen? Det kan hända, men det kommer inte att hända!

Chanserna är så små är att det inte ens är värt att nämna dessa. Jag väljer att finnas här som ett stöd.

Från filmen "The Big Lebowski" : "You're not wrong, Walter. You're just an asshole!"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp