Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppt allt, skatteåterbäring senare?

Det är så att jag har nämligen släppt allt i oktober lån/krediter har fått massa inkassokrav m,m men inget har gått till kronofogden ännu så har inte fått nån delgivning av dem än så det lär komma in snart.
Min fråga är då har nämligen ansökt om att få tillbaka tidigare på skatten häromdagen så hoppas jag får godkänt på det.. Men om det inte går igenom har jag nån chans att få tillgång till pengarna från skatten i April?
Ska jag förhala med att skicka in delgivning när jag får från kronofogden eller vad är bäst?? Kommer nog va bra summa att få tillbaks på skatten, just därför tänkte hade vart bra att lägga undan så man har lite buffert innan utmätningen börjar trädda i kraft. Har nämligen betalat runt 200.000 bara ränta iår så det lär va en bra slant att får tillbaka.
Tacksam för svar
Mvh

Jag skulle säga att du har stor chans att få behålla april-skattepengarna.

Om det är ditt mål ska du förhala delgivningarna (ca 2 månader).
Det innebär att det att dina skulder inte fastställs förrän i mars (vill du förhala än mer, kan du bestrida).
Efter fastställande får du 14 dagar på dig att betala och därefter 14 dagar på dig att redovisa dina inkomster (i båda fallen finns ledtider imellan), innan det blir aktuellt med löneutmätning…

Det innebär att det att dina skulder inte fastställs förrän i mars (vill du förhala än mer, kan du bestrida).
Efter fastställande får du 14 dagar på dig att betala och därefter 14 dagar på dig att redovisa dina inkomster (i båda fallen finns ledtider imellan), innan det blir aktuellt med löneutmätning…

Det ska ju inte redovisas några inkomster för att överskjutande skatt ska kunna utmätas. Inkomster och kostnader är där helt ointressant.

Så alla delgivningkvitton ja får ska ja strunta i att skicka in till och med februari-mars månad? För att ha chans o får återbäringen i april. Kronofogden kommer knacka sönder min dörr får undvika va hemma på dagarna ‍♂️

Så alla delgivningkvitton ja får ska ja strunta i att skicka in till och med februari-mars månad? För att ha chans o får återbäringen i april. Kronofogden kommer knacka sönder min dörr får undvika va hemma på dagarna ‍♂️

Precis, förhala. Kfm kommer knacka på din dörr tidigast i feb.
Sen om du känner att det går för fort, är alternativt att bestrida efter 9-10 dagar. Bestrider du kommer du med säkerhet få skattepengarna.

Det menas att det spelar ingen roll om de vet dina inkomster/utgifter. Har du överbliven skatt så räknas det som överskott och inget du egentligen behöver gissningsvis
Så dem tar in skatten även fast ingen utmätning har påbörjat? Eller att nån skuld är fastställd hos kronofogden. Är det så du menar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp