Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppt allt, skatteåterbäring senare?

Jag skulle säga att det är långt under hälften som lämnas över till tingsrätten.
Antingen sitter dom med sin tvistiga fordran och kan kortsluta en skuldsanering, eller så skriver dom av, eller så väljer dom att stämma personen senare
Ok, intressant. Alltid lär man sig något nytt, trodde att det tillhörde vanligheten.
Vad är vitsen för dom med att bara sitta med sin tvistiga fordran? Låter nästan som för att jävlas utifall en skuldsanering skulle komma på tal :)
Att de kanske inte har resurser etc. för att stämma just nu kan jag köpa men inte handlar det väl om år som det inte händer något på?

Ok, intressant. Alltid lär man sig något nytt, trodde att det tillhörde vanligheten.
Vad är vitsen för dom med att bara sitta med sin tvistiga fordran? Låter nästan som för att jävlas utifall en skuldsanering skulle komma på tal :)
Att de kanske inte har resurser etc. för att stämma just nu kan jag köpa men inte handlar det väl om år som det inte händer något på?
Inte resurser är säkert motivering också. Dom fortsätter väl att skicka ut massa påminnelser och sen kanske dom gör omtag efter några år. Det händer ju att et kommer in BF på ärenden som är över 20 år gammal

Inte resurser är säkert motivering också. Dom fortsätter väl att skicka ut massa påminnelser och sen kanske dom gör omtag efter några år. Det händer ju att et kommer in BF på ärenden som är över 20 år gammal
Men så om man har en tvistig fordran så kan man alltså inte få skuldsanering?

Hur menar du då? Om man bestrider en skuld så hamnar det i tingsrätten och får fordringsägaren rätt så kommer KFM att driva in skulden (om man trots dom inte betalar), varför skulle den skulden inte tas med i en sanering? Skuld som skuld? Eller menar du att det är skillnad på skulder som uppstått av en dom i tingsrätten?
Det kan bli en tvistig fordran och de ingår inte i en sanering.
Mitt råd är att följa processen och acceptera det som det är. Förhala inte något.

Men så om man har en tvistig fordran så kan man alltså inte få skuldsanering?

I praktiken så blir det så. Har du en tvistig fordran måste du kunna betala den utanför skuldsaneringen. Oftast har man inte kapacitet till det under en skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp