Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa till KFM eller kämpa vidare?

Skaffa annat telefonnummer eller Truecaller.
Jag blockerade telefonnumren allteftersom det ringde, svarar aldrig på okända nummer. Om man blockerar numren, tror de flesta mobiler har den funktionen, så ser man inte ens när de ringer. Jag kan gå in och kolla om jag vill vilka blockerade nummer som ringt och det var ett rejält antal.

hej desperat behov av råd här, jag kommer låta easycredit och expresskredit credigo gå till inkasso. nu undrar jag om klarna har något inkasso och hur det är med credway och frogtail? har dom innkasso?? håller på och rasar ihop med ekonomin.

Om jag skulle hamna hos kronofogden på en skuld på typ 20tkr kommer dom utmäta min bil då som är värd runt 70tkr har lån på 40tkr på den????
Eller är det löneutmätning först???

Löning igen. Har haft mellan 5-10 missade samtal per dag sedan jag slutade betala. Antar att att dom flesta lånegivare kommer börja skicka till inkasso snart. Vad gör man? Skall man börja svara på samtalen, försöka förklara sig? Det stora problemet i det hela är att jag måste byta arbetsgivare i början av september och kommer få en fantastiskt bra slutlön från min gamla arbetsgivare i slutet av oktober, och en lön från nya arbetsgivaren samma månad. Eftersom jag släppte allt i juli har jag väldigt svårt att se att jag klarar mig undan oktober-lönen från löneutmätning. Känns som att alla lånegivare skickar allt till inkasso eftersom jag inte betalat två månader i rad. Så många frågor, så många tankar. Vad gör man? Kan jag förskjuta allt? Hur? Orkar inte.

Jag släppte allt på marslönen och har inte fått något brev om inkomstredovisning än..

Jag har aldrig svarat på några samtal. Det enda dom vill är att man ska stanna kvar med olika avbetalningsplaner och tjäna pengar på oss. Och det är vi ju inte intresserade av längre. Det är ju därför vi tar tag i vår ekonomiska missär, och försöker se framåt till något bättre. Har mailat några långivare och faktiskt blivit vänlig bemött. Trots att jag har sagt att jag inte kommer kunna betala.

Vänd dina tankar till värdefulla saker. Som din familj, dina barn, naturen. Det finns så mycket annat att lägga sin energi på. Så försöker jag att tänka. Såklart inte alltid så lätt, men man ska vara snäll mot sig själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp