Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa till KFM eller kämpa vidare?

Åh tack för tipset. Ska skaffa denna direkt. Det jag har funderat över lite är när löneutmätningen börjar. Då jag är 14 olika lånegivare så antar jag att några är snabbare än andra att skicka till KFM. Vad händer om 5-6 stycken skickar in medans dom andra inte har skickat till KFM? Gör dom löneutmätning på dom första skulderna då bara eller måste man vänta till alla 14 har skickat in?
Det undrar jag med, hur går det till?Har börjat få några föreläggande som jag skrivit under och skickat iväg annars är det väldigt tyst från alla fordringsägare så man undrar ju lite vad som händer. Jag har helt tappat kontrollen över vilka lån jag har, hur mycket och hos vem så det är skrämmande. Har kontaktat dom jag har större blancolån hos och dom har varit över förväntan förstående och vi har hittat bra lösningar som i allafall kommer hålla ett tag. Lite skillnad på bemötande från de större halv seriösa bolagen. Är det viktigt att spara alla papper från sms bolagen om man ändå kommer släppa dom tror ni? Dom omvandlas ju bara till ärendenummer och känns omöjligt att hålla isär ändå.

Åh tack för tipset. Ska skaffa denna direkt. Det jag har funderat över lite är när löneutmätningen börjar. Då jag är 14 olika lånegivare så antar jag att några är snabbare än andra att skicka till KFM. Vad händer om 5-6 stycken skickar in medans dom andra inte har skickat till KFM? Gör dom löneutmätning på dom första skulderna då bara eller måste man vänta till alla 14 har skickat in?
Utmätningen blir på det som kommit in till KF. Jag har fler långivare än dig och alla har inte skickat till KF trots att jag inte betalt något sedan slutet av februari.

Det undrar jag med, hur går det till?Har börjat få några föreläggande som jag skrivit under och skickat iväg annars är det väldigt tyst från alla fordringsägare så man undrar ju lite vad som händer. Jag har helt tappat kontrollen över vilka lån jag har, hur mycket och hos vem så det är skrämmande. Har kontaktat dom jag har större blancolån hos och dom har varit över förväntan förstående och vi har hittat bra lösningar som i allafall kommer hålla ett tag. Lite skillnad på bemötande från de större halv seriösa bolagen. Är det viktigt att spara alla papper från sms bolagen om man ändå kommer släppa dom tror ni? Dom omvandlas ju bara till ärendenummer och känns omöjligt att hålla isär ändå.
Jag har sparat allt i en pärm där varje långivare har en egen flik. Totalkoll nu vilket blir bra inför sökande av skuldsanering i vinter.

Behöver man ha koll på alla SMS bolag i så fall?
Det avgör du själv såklart men jag kan följa varje ärende under resp flik. Från påminnelse till inkasso till Kronofogden. Detta oavsett sms-lån eller andra krediter/lån. Det funkar för mig och när breven är insatta så "släpper jag det" mentalt.

Nu har telefonen börjat ringa som aldrig förr och påminnelserna via mail, sms och brev har börjat komma. Riktigt kämpigt. Vet inte riktigt hur jag bör göra. Ska jag svara och förklara situationen för bankerna, kanske försöka dra ut på det hela så det tar längre tid innan dom skickar till Inkasso eller ska jag bara strunta i att svar som jag gjort hittills?

Nu har telefonen börjat ringa som aldrig förr och påminnelserna via mail, sms och brev har börjat komma. Riktigt kämpigt. Vet inte riktigt hur jag bör göra. Ska jag svara och förklara situationen för bankerna, kanske försöka dra ut på det hela så det tar längre tid innan dom skickar till Inkasso eller ska jag bara strunta i att svar som jag gjort hittills?
Jag försökte göra upp betalning planer och fick till det hos samtliga men eftersom skulderna var för stora och månaderna jag hade att betala på slutade det med att jag skulle ut med ca 15000 i månaden. Betalade några och struntade i andra men till slut släppte jag alla och nu är det väldigt tyst efter ca en månads ringande. Ramlar fortfarande ner några brev i lådan från några SMS bolag men jag slänger dom bara och väntar på att det ska släppas till kronofogden. När mycket bättre men är ändå väldigt nervös över vad som ska hända, hoppas på utmätning av lönen vilket inte är så roligt men jag kommer ändå veta vad jag ska betala och vad som gäller varje månad. Orkar inte hålla på mer och vägrar ta fler lån för att lösa det. Nu är det kört för min del med det i och för sig ändå då jag precis fått mina första två anmärkningar, men det är ändå en lättnad hur konstigt det än låter. Längtar till jag slipper dom sista påminnelserna i brevlådan bara och får en normal ström av brev.. Hatar post eftersom det inte går att värja sig emot. Ont i magen varje dag den kommer.
Men om du har några mindre skulder du vet att du klara av att betala med hjälp av avbetalning skulle jag göra det, många bäckar små. För min del blev det för rörigt och jag slog ihop skulder vilket jag ångrar, hade i efterhand kunnat betalat av dom minsta vid det här laget men väljer att spara undan så mycket jag kan istället. Det är lätt att vara efterklok när tiden gått en stund men inte mycket att göra åt nu.

När jag väl bestämt mej för att släppa allt till KFM så besvarade jag inga SMS, mejl eller brev längre, efter några månader blev det helt tyst och numera får jag nästan ingen post alls.

Ja det blir bombardemang i brevlådan och telefonen går varm första tiden man släppt sina betalningar. Byt telefonnummer till kontantkort utan att registrera det eller som jag skaffa truecaller som app så blockar du de du inte vill prata med.

Bra att ha koll på allt och sortera in allt i tex en pärm med varje fordringsägare för sig.
Blir lugnt efter ett tag när allt hamnat hos KFM.

Har nu inledande och väntar på slutgiltigt besked. Helt dött i brevlådan nu!! Skönt!

Jobbigt ett tag när du släpper allt men lugnar ner sig och det kommer ordna sig ska du se.
För mig var det en befrielse att få löneutmätning och fick lite kolla på allt.

Skaffa annat telefonnummer eller Truecaller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp