Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa till inkasso, hur funkar det?

Kan tillägga att jag och också extremt mycket utgifter. Ingen vet om det. Jag känner din ångest, jag delar den med dig. Min är lika stor. Jag har precis börjat släppa saker till inkasso. Mitt mål är ett samlingslån i augusti nästa år. Tills dess handlar allt om att inte få en anmärkning.
släcka bränder, prioritera lån/krediter för att få en bättre uc men främst för att inte få någon anmärkning alls.

berätta gärna mer om dina skulder, dina inkomster. Kanske kan vi slå våra kloka huvuden ihop och hjälpa varandra. ☺️
Glömde svara! Jag har låg inkomst aktivitetsersättning men med bidrag då jag e ensamstående lever ja på 15000 i månaden. Min pojkvän har försökt stötta mig ibland men ja jag vet inte hur jag ska komma ur detta spindelnät

Kolla med alla långivare om du kan få betalningsfri månad.
Om du kan få det så ser det ut som du kan göra dig av med ett par av lånen tycker jag.

Kolla över övriga utgifter. Telefon, bredband, äter du ute, Netflix och liknande...?
Stäng ner så mycket du kan och betala av på lånen. Den totala skuldbördan är ju inte oöverkomlig.
Hur ser dina inkomster ut?
Har testat det med betalfri månad men bara funkat hos klarna. Så ja det har jag redan testat. Ska ringa runt lite imon igen. Funderar på snöbollseffekten någon som har erfarenhet av den?? Och hur snabbt går klarna till inkasso??

Åh tack för svar! Hejar på dig!!!! Mina skulder
Klarna 31000
Collector 7000 (gått till inkasso, talade med dom för ett tag sen så de bad mig ringa upp då jag fått inkassokravet för att dela upp betalning
Svea inkasso 500 kr i mån avbetalning
Svea konto 1400
resursbank lån 1400 kr kvar
Monetti flexi 7000
Loanstep 4000 kr (dras 1757 kr i månaden)
Saldo 2495
Ellos ca 4000
Jotex ca 1700
Resursbank kredit 10000

usch lipat hela dagen, o har ångest varje dag. Denna månad blir tung, har varit sen med bl.a. klarna
Ta reda på vilka inkassobolag alla har. Du vill inte ha en nu anmärkning. Klarna brukar jag skriva till varannan månad för att be om anstånd. Klarna vill jag behålla eftersom att det kan vara bra att ha.
Collector, är det lån eller faktura? Ellos och Jotex kan du väl betala av minimi på?

är du arbetssökande idag? Vart bor du?

Åh tack för svar! Hejar på dig!!!! Mina skulder
Klarna 31000
Collector 7000 (gått till inkasso, talade med dom för ett tag sen så de bad mig ringa upp då jag fått inkassokravet för att dela upp betalning
Svea inkasso 500 kr i mån avbetalning
Svea konto 1400
resursbank lån 1400 kr kvar
Monetti flexi 7000
Loanstep 4000 kr (dras 1757 kr i månaden)
Saldo 2495
Ellos ca 4000
Jotex ca 1700
Resursbank kredit 10000

usch lipat hela dagen, o har ångest varje dag. Denna månad blir tung, har varit sen med bl.a. klarna
Jag måste samtidigt poängterar att det går att lösa för dig. Jag har skulder på nästan 500.000 och många här har miljonskulder. Vi hjälper dig! Du kan garanterat lösa detta!

Glömde svara! Jag har låg inkomst aktivitetsersättning men med bidrag då jag e ensamstående lever ja på 15000 i månaden. Min pojkvän har försökt stötta mig ibland men ja jag vet inte hur jag ska komma ur detta spindelnät
Kan du inte arbeta i dagsläget? Eller är du arbetssökande?

Ta reda på vilka inkassobolag alla har. Du vill inte ha en nu anmärkning. Klarna brukar jag skriva till varannan månad för att be om anstånd. Klarna vill jag behålla eftersom att det kan vara bra att ha.
Collector, är det lån eller faktura? Ellos och Jotex kan du väl betala av minimi på?

är du arbetssökande idag? Vart bor du?
Okej brukar inkasso vara tillmötesgående? Får inget anstånd hos klarna dom var villiga att ge mig två betalfria månader o det fick jag men får inga mer såna. Collector e faktura. Jo alltså betala minsta kan jag ju men står o trampar hela tiden o kommer ingenstans

Okej brukar inkasso vara tillmötesgående? Får inget anstånd hos klarna dom var villiga att ge mig två betalfria månader o det fick jag men får inga mer såna. Collector e faktura. Jo alltså betala minsta kan jag ju men står o trampar hela tiden o kommer ingenstans
Nej sjukskriven/:

Okej brukar inkasso vara tillmötesgående? Får inget anstånd hos klarna dom var villiga att ge mig två betalfria månader o det fick jag men får inga mer såna. Collector e faktura. Jo alltså betala minsta kan jag ju men står o trampar hela tiden o kommer ingenstansköatma
Klarna kommer skicka till inkasso. Sileo. Ett jätte fint inkassobolag. Men då kommer du inte kunna handla där igen. Jag hade kämpat för klarna. Coll inkasso, då behöver du betala allt direkt. Du blir inte spärrad hos collector dock. Men det blir en mindre summa om du istället delbetalar deras köp.
jag hade missat två collector räkningar denna månad. Dem ville ha allt på engångs. Jag provade handla på mat hem, en storhandling och det gick bra. Jag betalade allt till Coll. Men nu kunde jag istället lägga mat pengarna på en annan räkning. Collector har ändå en låg månadskostnad. Dyrt i längden, men lågt för stunden när man behöver släcka annat

Klarna kommer skicka till inkasso. Sileo. Ett jätte fint inkassobolag. Men då kommer du inte kunna handla där igen. Jag hade kämpat för klarna. Coll inkasso, då behöver du betala allt direkt. Du blir inte spärrad hos collector dock. Men det blir en mindre summa om du istället delbetalar deras köp.
jag hade missat två collector räkningar denna månad. Dem ville ha allt på engångs. Jag provade handla på mat hem, en storhandling och det gick bra. Jag betalade allt till Coll. Men nu kunde jag istället lägga mat pengarna på en annan räkning. Collector har ändå en låg månadskostnad. Dyrt i längden, men lågt för stunden när man behöver släcka annat
Hur vet man att klarna hamnar hos just det inkasso? Åh pratade med Collector o hon sa att jag kunde återkomma med inkasso grejer så löser vi det. Måste jag nu alltså betala allt på en gång? Får panik nu/:

Hur vet man att klarna hamnar hos just det inkasso? Åh pratade med Collector o hon sa att jag kunde återkomma med inkasso grejer så löser vi det. Måste jag nu alltså betala allt på en gång? Får panik nu/:
Nej, prata med dem. Säger dem att det är okej med en avbetalning så är det. Collector har sitt egna inkasso Coll.
jag betalade direkt för att kunna utnyttja deras faktura tjänst.
har du klarnas inkasso sileo släpper dem hela skulden och du kommer krönte kunna använda klarna.
var inte rädd. Försök att prioritera rätt bara. Tänk på vad du kommer behöva för hjälpmedel för att inte få en ny anmärkning. Hur kan du klara dig!? Tänk på det ♥️

bor du i Sthlm? Vad har du för arbetserfarenhet? Kan du arbeta? Jag kanske kan hjälpa dig med ett extra jobb? Tänk utanför boxen nu! Du kan klara detta på riktigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp