Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa till inkasso, hur funkar det?

Ush. Här går det sådär också. Kämpiga månader just nu. Men har släppt en del till inkasso. Släppte du ditt Vivus till inkasso?
bra att du kunde betala in 10.000 till klarna.
Har du någon erfarenhet av Gothia? Håller tummarna att allt ska gå bra för dig med ekonomin

Har du någon erfarenhet av Gothia? Håller tummarna att allt ska gå bra för dig med ekonomin
Jajamensan. Jag släppte lumify. 34.000. Fick en tillfällig avbetalningsplan på 6 månader där jag ska betala 1000kr i månaden. Därefter skulle vi höras av igen om hur vi ska lägga upp det därefter. Dem var jätte trevliga och super hjälpsamma.

Jajamensan. Jag släppte lumify. 34.000. Fick en tillfällig avbetalningsplan på 6 månader där jag ska betala 1000kr i månaden. Därefter skulle vi höras av igen om hur vi ska lägga upp det därefter. Dem var jätte trevliga och super hjälpsamma.
Om du skulle vilja fortsätta med 1000 kr/mån så tror jag att du har goda chanser att de förlänger om planen med samma villkor. Du kan kontakta de innan planen förfaller och säga att din ekonomi är fortf fortsatt ansträngd, att du nyligen separerat etc.

Om du skulle vilja fortsätta med 1000 kr/mån så tror jag att du har goda chanser att de förlänger om planen med samma villkor. Du kan kontakta de innan planen förfaller och säga att din ekonomi är fortf fortsatt ansträngd, att du nyligen separerat etc.
Tack snälla. Jag hoppas iaf att kunna öka med 500kr, vore skönt att veta att jag iaf betalar av 450kr i månaden. Bättre än ingenting. När kan man förhandla med dem om fryst ränta? Är det efter att man har haft en plan ett tag?

Tack snälla. Jag hoppas iaf att kunna öka med 500kr, vore skönt att veta att jag iaf betalar av 450kr i månaden. Bättre än ingenting. När kan man förhandla med dem om fryst ränta? Är det efter att man har haft en plan ett tag?
Om du frågar mig så kan man fråga i samband med att planen ska omförhandlas. Då får man i alla fall veta vad de vill/kan erbjuda, vilka villkor ska uppfyllas för att få fryst ränta. Så jag tycker absolut du kan fråga redan nu men chansen ökar ju längre tid det gått så klart. Inkassobolagen är inte så pigga på att frysa räntor till höger och vänster.

Själv har jag blivit erbjuden fryst ränta av Lowell och Gothia.
Har även fått det av Intrum på en skuld fr Nordea för ett antal år sedan.

Okej har mest hört negativt av gothia men jag kanske måste släppa min skuld dit. men då ligger summan på 7000 idag så blir ju riktigt jobbigt om de ej beviljar avbetalningsplan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp