Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa mina skulder

TS -som Myra skriver, och som du själv konstaterade för några månader sedan så verkar det vara de övertrasserade krediterna som är anledningen till ditt dåliga kreditbetyg. Borde inte detta vara ganska lätt fixat -det brukar ju inte gå att övertrassera krediter mer än max runt tusenlappen?

Om du prioriterar att få bort de övertrasseringarna borde ditt kreditbetyg sjunka så pass mycket att du kan få ett samlingslån, men tanke på hur lite synliga lån du har på din UC.
En fråga, har själv ett kreditkort med övertrassering som syns på UC och där är övertrasseringen på -700kr, det är ingen stor summa men har det ändå stor påverkan på betyget? Kan min UC bli bättre om det betalas så det inte är på minus? :)

En fråga, har själv ett kreditkort med övertrassering som syns på UC och där är övertrasseringen på -700kr, det är ingen stor summa men har det ändå stor påverkan på betyget? Kan min UC bli bättre om det betalas så det inte är på minus? :)
Ja, det har stor påverkan på betyget och din UC kommer bli bättre om du betalar bort övertrasseringen.

Om man har en övertrassering signalerar det till potentiella långivare att personen lever över sina ekonomiska tillgångar eller slarvar. Det är en enkel och tydlig indikation på ekonomisk obalans.

Har förstått att det är förödande för betyget att ha övertrasserat krediter även om det är ett litet belopp!
Det som däremot verkar förbättra betyget är nolla en kredit men ha den kvar (alltså inte avsluta den).

Har förstått att det är förödande för betyget att ha övertrasserat krediter även om det är ett litet belopp!
Det som däremot verkar förbättra betyget är nolla en kredit men ha den kvar (alltså inte avsluta den).
Okej! Tusen tack :)

Hej!

Då tänkte jag lista upp följande.

Har idag 12 FF
16,7% på Kreddy
Årsinkomst 2023 446.000 men höjer den till 570.000 2024
140.000 synliga lån på Uc varav vissa kreditkort är övertrasserade med någon tusing

Saldo 5000 39,5%
Saldo 5000 39,5%
Saldo 20000 39,5%
Loanstep 27500 22,2%
Norwegian kreditkort 55000 21,99%
Norwegian bank 20000 23,99%
American Express 10.000 17,99%
Smspengar 30.000 44%
Cashbuddy 25.000 29,55%
Remember 35.000 24.40%
Credistar 30.000 20%
Ekomni 4000 39%
Extralånet 30.000 27,95%
Privatskuld på 100.000 ca, ingen ränta.(Vill helst ändå beta av den så fort som möjligt.

problemet är att jag ligger back många månader på väldigt många av de här lånen, en som riskerar uppsägning som jag måste ta tag i.
Min nästa UC förfrågan går ut i juni och senaste är en ifrån Januari, en ifrån december och sen efter det juni-september.

Hade en dålig period förra veckan men såhär några dagar senare kanske det är smidigare att kämpa vidare med att försöka samla som man gjort senaste halvåret. Vilket kreditbetyg brukar ni söka på? Förstår om jag betalar ner krediterna så dem är under övertrasseringen att det hjälper, vilket jag tänker göra. Men hade behövt lösa ca 30.000 utanför lönen för att komma ikapp.

Totala beloppet är inte så stort. Du kanske ska prova att kontakta collector och lägga fram allt. Jag tror att du kanske har en chans där.

Du behöver agera innan du får anmärkning om du ska ha en chans att få samlingslån.

Det framgår inte vilka lån/hur mycket du har övertrasserat på? Men tror din bästa chans är att betala ner just övertrasseringarna för att UC ska gå ner snabbt, och så snabbt som möjlig söka samlingslån.

Du borde göra en kalkyl också på vad månadskostnaderna för varje lön är varje månad, så du får översikt på hur mycket du går back etc.

Det ser ut som att alla dina lån är nytagna eller maxade varje månad -samtidigt så skriver du att du ligger efter med flera som är obetalda. Var går pengarna? Det spelar ingen roll om du löser den akuta situationen om du fortsätter i samma nedåtspiral -och det ser man ju på dina inlägg senaste året att de bara blir mer och mer lån och mer och mer som inte betalas. Det enda som kommer hända då är att du i bästa fall får ett samlingslån -men om några månader kommer du då ha ditt samlingslån PLUS att du lånat upp dessa krediter utanför UC igen.

Du behöver hjälp. Har du någon anhörig eller vän som kan hjälpa dig med att reda ut ekonomin och stötta dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp