Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa mina skulder

Har du anmärkningar?
Vet hur tufft det är när man inte går runt men kanske kan du klara detta ändå utan inblandning av Kf?
Har du försökt förhandla avbetalningsplaner med inkasso (som du klarar av att betala)?
Hur många lån har du? Vad kostar dina lån per månad, vilken ränta har du?
Övriga utgifter?
Stapla allt här så får vi se om du kan få några tips

Ska rada upp allt när jag kommer hem sedan. Men angående jämkning så sökte jag jämkning tidigare och fick exakt samma procentsats som jag skattar redan tyvärr, så det hjälpte inte så mycket

Gör det. Vi ska hjälpa dig! Tror detta borde kunna ordna sig.

Stämmer att jag har ca 200.000 utanför UC. Mina total skuldbörda på uc är 135.000 ish. Övertrasserade krediter även som förstör kreditbetyget tyvärr.

Stämmer att jag har ca 200.000 utanför UC. Mina total skuldbörda på uc är 135.000 ish. Övertrasserade krediter även som förstör kreditbetyget tyvärr.
Med din inkomst och skuld på ic på 130 000kr så borde ditt betyg var bättre än 17.7. Det är de övertrasserade krediterna som ställer till det antagligen.

Det har vi visst det. Han har skrivit tidigare nämligen.

Däremot funderar jag på hur TS kunde gått ifrån 130.000 i skuld i somras till att nu ha nästan det tredubbla.

Eller så har han 200.000 utanför UC? Låter saftigt med tanke på hur få aktörer det är kvar som inte kör UC.
Ah jag ser.

TS -du har ju varit inne här regelbundet ungefär varannan månad och fått tips, men du slutar skriva och svara efter något inlägg i dina trådar. Det finns massor av kunniga människor här, men om du vill ha hjälp på riktigt så behöver du engagera dig lite också? Det är ju tydligt av historiken att det bara går utför för dig mer och mer och att du inte följer några av de tips och råd du tidigare fått.

Det bästa om du söker hjälp i sådana här forum är att lägga alla korten på bordet -varför har du tagit lån, har du missbruk, vad gör att du hamnat i den här situationen etc. Och att stapla alla dina inkomster och utgifter.

Om du hamnar hos Kronofogden kommer du få det mycket svårt att ta dig ut det är min känsla, så du bör verkligen göra allt du kan nu för att försöka förhindra det.

Ah jag ser.

TS -du har ju varit inne här regelbundet ungefär varannan månad och fått tips, men du slutar skriva och svara efter något inlägg i dina trådar. Det finns massor av kunniga människor här, men om du vill ha hjälp på riktigt så behöver du engagera dig lite också? Det är ju tydligt av historiken att det bara går utför för dig mer och mer och att du inte följer några av de tips och råd du tidigare fått.

Det bästa om du söker hjälp i sådana här forum är att lägga alla korten på bordet -varför har du tagit lån, har du missbruk, vad gör att du hamnat i den här situationen etc. Och att stapla alla dina inkomster och utgifter.

Om du hamnar hos Kronofogden kommer du få det mycket svårt att ta dig ut det är min känsla, så du bör verkligen göra allt du kan nu för att försöka förhindra det.

Nu ska jag väl inte döma på förhand för det framgår inte men visst fasiken känns det som spel här?

Dessa inlägg som kommer i omgångar som du säger varannan månad för att sedan klinga av.

Känner igen beteendet från när jag själv var i skiten.

Nu ska jag väl inte döma på förhand för det framgår inte men visst fasiken känns det som spel här?

Dessa inlägg som kommer i omgångar som du säger varannan månad för att sedan klinga av.

Känner igen beteendet från när jag själv var i skiten.
Jo tankarna går ju ditåt. Och att det löser sig tillfälligt tack vare vinst, och då är det inte intressant att svar i tråden längre. Men med det sagt finns det säkerligen många andra möjliga scenarion.

TS -som Myra skriver, och som du själv konstaterade för några månader sedan så verkar det vara de övertrasserade krediterna som är anledningen till ditt dåliga kreditbetyg. Borde inte detta vara ganska lätt fixat -det brukar ju inte gå att övertrassera krediter mer än max runt tusenlappen?

Om du prioriterar att få bort de övertrasseringarna borde ditt kreditbetyg sjunka så pass mycket att du kan få ett samlingslån, men tanke på hur lite synliga lån du har på din UC.

TS -som Myra skriver, och som du själv konstaterade för några månader sedan så verkar det vara de övertrasserade krediterna som är anledningen till ditt dåliga kreditbetyg. Borde inte detta vara ganska lätt fixat -det brukar ju inte gå att övertrassera krediter mer än max runt tusenlappen?

Om du prioriterar att få bort de övertrasseringarna borde ditt kreditbetyg sjunka så pass mycket att du kan få ett samlingslån, men tanke på hur lite synliga lån du har på din UC.

Det är det jag menar, med 35.000 kan man ju ta betalningsfri månad hos en aktör och ordna övertrasserade krediterna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp