Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa mina skulder

Hej,

Jag går i tankarna att släppa alla mina krediter och smått skit till kronofogden. Jag får det inte att gå runt för tillfället och har 300.000 cirka i skulder. Jag går runt med ångest väldigt mycket och tänker att detta kanske underlättar. Jag har 17,7% på Kreddy men får tyvärr inget samlingslån. Vad har ni för erfarenhet av att släppa? Tar kronofogden ut någon ränta eller hur funkar det? Hur länge dröjer det innan löneutmätning? Hur mycket får man behålla? Jag ligger idag på ca 35.000 ut efter skatt.

Du har ju bra lön o lära kunna bli skuldfri rätt snabbt bara du inväntar ucn?

Du har 420.000 netto per år men total skuld på 300.000

Kan med gott samvete säga att du kan ordna detta utan att släppa till KFM...

Du behöver bara vara lite taktisk.

Lista dina inkomster och utgifter för att få så bra råd som möjligt. Som ovanstående kommenterar så ser det ju inte alls orimligt ut med total lönesumma kontra totalt skuldbelopp.

Och ja, det blir väldigt mycket räntor och avgifter som läggs på om du släpper det till Kronofogden. Du bör försöka uttömma alla andra möjligheter innan du låter det gå dit.

Har tyvärr alldeles för mycket som gått till inkasso, därav jag är där jag är. Får det inte alls att gå runt närmsta 3 månaderna

Jämkning + snöbollsmetoden borde lösa denna biffen ganska enkelt. Dessutom kan under det året TS "Nolla" sina FF - Minska sin skuldbörda och sedan ta ett samlingslån.

Case solved :D

Jämkning + snöbollsmetoden borde lösa denna biffen ganska enkelt. Dessutom kan under det året TS "Nolla" sina FF - Minska sin skuldbörda och sedan ta ett samlingslån.

Case solved :D
Är väl lite naivt att säga när vi inte har någon aning om hur TS skuldbörda är fördelad och vad som är obetalt etc.? Håller med om att om man bara ser till inkomst/lån totalsumma bör det inte vara några problem, men säg att hen har tio lån ala Lumify så blir det en betydligt svårare situation att lösa.

Ska rada upp allt när jag kommer hem sedan. Men angående jämkning så sökte jag jämkning tidigare och fick exakt samma procentsats som jag skattar redan tyvärr, så det hjälpte inte så mycket

Är väl lite naivt att säga när vi inte har någon aning om hur TS skuldbörda är fördelad och vad som är obetalt etc.?

Det har vi visst det. Han har skrivit tidigare nämligen.

Däremot funderar jag på hur TS kunde gått ifrån 130.000 i skuld i somras till att nu ha nästan det tredubbla.

Eller så har han 200.000 utanför UC? Låter saftigt med tanke på hur få aktörer det är kvar som inte kör UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp