Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt?

Bilen är värd 100.000kr för lite mot vad lånet ligger på, kollat upp överallt så den får de hämta.
Kan de tex ta min telefon tror ni? Någon dyr elektronik blir det inte att köpa då!:)

Bilen är värd 100.000kr för lite mot vad lånet ligger på, kollat upp överallt så den får de hämta.
Kan de tex ta min telefon tror ni? Någon dyr elektronik blir det inte att köpa då!:)

Jag tror inte att dom kommer ta din telefon.

Det kan dock se bra ut inför en eventuell skuldsanering att du själv säljer bilen och betalar bort någon skuld med dom pengarna, alternativt betalar in det på billånet. Det visar på att du tänkt till och gjort det du kan för att lösa din situation.

Fast då behöver jag 100.000kr innan jag kan sälja den då jag vid försäljning får 100.000kr för lite för bilen. Vilket jag inte kan skaffa fram...dvs den är belånad långt över marknadsvärde

Nu har jag bytt nummer med! Som tur är använder jag inte bilen tills dess så den kan stå tills dem vill ha den. Känns skönt att veta att min arbetsplats fått nytt lönekontor som sköts externt så ingen som jobbar hos oss har direkt vetskap om det iallafall:)

Fullutrustad,ovanlig bil med kass andrahandsvärde tydligen. Belånad utan kontantinsats( inbyggt i lånet). Var en suspekt handlare i Stockholmsområdet som räknade o tyckte den skulle vara värd si o så mkt efter 3 år. Blev ju grundlurad ser jag ju nu.

Fullutrustad,ovanlig bil med kass andrahandsvärde tydligen. Belånad utan kontantinsats( inbyggt i lånet). Var en suspekt handlare i Stockholmsområdet som räknade o tyckte den skulle vara värd si o så mkt efter 3 år. Blev ju grundlurad ser jag ju nu.
Oh, yes sånt är de bra på! När jag fick hål i huvudet och köpte helt fel och för dyr bil satt försäljaren och log så brett och förklarade hur han lade upp lånet så att restvärdet alltid skulle ligga så att jag kunde lösa tillbaka den utan någon restskuld. När jag typ 6 månader senare ville göra det sa han att jag måste ju förstå att det inte gällde när jag ville sälja tillbaka den så snart. 40000 restskuld till mig på 6 månader.

Men har hört mig för, verkar som säljaren kan krävas på en del pengar om jag inte kan betala när de fifflat så.

Det jag nu känner mig osäker på är vad som händer och vad jag kan göra för att förhala lite då man hinner lägga undan 3 mån.
1. Jag slutar betala och tar ut cash.
2. Massa påminnelser, sen inkasso antar jag?
3. Hur länge håller inkasso innan kf får ärendet?
5. Kf har fått det? Sen skickar de papper med skuld till mig som jag ska skriva under? ( hör man kan förhala eller?)
6. De startar löneutmätning själva lr behöver jag göra något förutom o fylla i nån blankett om hyra osv?
7. något jag missat?

Det jag nu känner mig osäker på är vad som händer och vad jag kan göra för att förhala lite då man hinner lägga undan 3 mån.
1. Jag slutar betala och tar ut cash.
2. Massa påminnelser, sen inkasso antar jag?
3. Hur länge håller inkasso innan kf får ärendet?
5. Kf har fått det? Sen skickar de papper med skuld till mig som jag ska skriva under? ( hör man kan förhala eller?)
6. De startar löneutmätning själva lr behöver jag göra något förutom o fylla i nån blankett om hyra osv?
7. något jag missat?

Du ska ABSOLUT inte förhala något om du vill söka skuldsanering framöver. Skriv bara på alla papper du får från kronofogden och skicka in. Du får fylla i ett papper om inkomstuppgifter innan löneutmätningen dras igång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp