Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt, vad händer innan det blir löneutmätning?

Kan man använda swishen som vanligt när man har hamnat hos KFM? Alltså inte ta emot men att betala och swisha kompisar ibland om det behövs
Du kan ta emot också. Men rådet från mig är då att ta ut allt utöver förbehållsbeloppet kontant. KFM kollar som regel bara dina konton en gång per år eller en gång vartannat år.

Om man har fått brev från KFM där man ska fylla i inkomster och skicka senast 15de. Skickar jag uppgifterna den 14de digitat, hinner löneutmätning starta den 27de denna månad?
Det skulle jag tro.

Du kan ta emot också. Men rådet från mig är då att ta ut allt utöver förbehållsbeloppet kontant. KFM kollar som regel bara dina konton en gång per år eller en gång vartannat år.
Aha okej tack, ja jag kommer ha runt 2-3k på kontot för kort betalning för vissa mataffärer, resten tar ut kontant.

Nu är resan slut med fakturorna och kämpan med att försöka få det gå runt varje månad, jag orkar inte längre helt ärligt, jag erkänner att jag är en dum och värdelös spelmissbrukare person men jag kan inte leva så tills jag dör med den känslan varje slutet av månaden. Jag blev sjuk (blodtryck, förmaksflimmer) av ångest och tänkande, nu vill jag bara vara med min fru och barnen, de förtjänar bättre än så. Jag har bestämt mig för att släppa allt
Collector, Remember, Remember kreditkort, Fairlo, Tryggkredit, Northmill, lendify, Flexkonto, Ferratum. Med totalt 900k i skuld!

Nu är resan slut med fakturorna och kämpan med att försöka få det gå runt varje månad, jag orkar inte längre helt ärligt, jag erkänner att jag är en dum och värdelös spelmissbrukare person men jag kan inte leva så tills jag dör med den känslan varje slutet av månaden. Jag blev sjuk (blodtryck, förmaksflimmer) av ångest och tänkande, nu vill jag bara vara med min fru och barnen, de förtjänar bättre än så. Jag har bestämt mig för att släppa allt
Collector, Remember, Remember kreditkort, Fairlo, Tryggkredit, Northmill, lendify, Flexkonto, Ferratum. Med totalt 900k i skuld!
Låter som att du har beslutat dig! Måste kännas skönt! Vad har din fru för skulder och inkomst? Är de 900k endast dina? Då kommer hon få behålla hela sin lön och du får löneutmätning? Kommer de räkna på att hon står för hälften av utgifterna och de drar ca 80% av din? Förlåt för frågorna men tänkte du kanske vet. Lycka till!

Låter som att du har beslutat dig! Måste kännas skönt! Vad har din fru för skulder och inkomst? Är de 900k endast dina? Då kommer hon få behålla hela sin lön och du får löneutmätning? Kommer de räkna på att hon står för hälften av utgifterna och de drar ca 80% av din? Förlåt för frågorna men tänkte du kanske vet. Lycka till!
Ja jag har bestämt mig. Frun har inga skulder, allt är mina som tur. Hon har ingen inkomst så löneutmätning blir det inte nu, blir säkert sen när hon börjar jobba.

Ja jag har bestämt mig. Frun har inga skulder, allt är mina som tur. Hon har ingen inkomst så löneutmätning blir det inte nu, blir säkert sen när hon börjar jobba.
Så du menar alltså att även hon kommer få löneutmätning? Isåfall har du fått fel information

Så du menar alltså att även hon kommer få löneutmätning? Isåfall har du fått fel information
Jag tror han menar att eftersom bara han har inkomst kommer inte kfm dra något på hans lön. Det kommer förmodligen bli så när hans fru får inkomst.

Släppte allt ja med. Gjorde ett ”test” har ej skrivit på något delgivning och är nu uppe i snart 3mån utan det knackat på dörren lr på jobbet. Ska skriva på dessa nästa månad. Då är ja uppe i 4 mån. Och samlat ihop rätt bra deg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp