Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt!! Trött På allt!!

Har blankolån & krediter på uppe mot 2,4-2,5 miljoner, som jag har lyckats samla ihop under senaste året.
Min fråga är då innan jag släpper allt till kronofogden i Januari som det är tänkt och att jag ska/hoppas kunna få min skatteåterbäring i april iaf där jag lär få en del tillbaka eftersom man betalat runt 200.000 i ränta redan i år innan kronofogden plockar återbäringen också!!!
Någon med erfarenhet som har råd vad mer jag kan göra???
Får varken krediter eller samlingslån för att underlätta så börjat med att ta mikro/smslån och även där är det stopp.. Pga överbelåning.. och nu kan jag inte ens ta nått på faktura längre heller så lika bra att släppa allt!! Än att leva tufft varje månad… Finns det nån kryphål man kan göra nån som vet innan jag släpper allt!!!! Finns det kredit/faktura som kollar via craditsafe endast?
Tacksam för hjälp och svar
Här är bara synliga via Uc/Kreddy ‍♂️‍♂️

Bilagor

• 2DDA09F0-A89C-44A9-B05E-72C2DE44343D.png
    2DDA09F0-A89C-44A9-B05E-72C2DE44343D.png
    292.2 KB · Visningar: 42
Senast ändrad:
Varför ska du släppa allt i just januari? Tänker du söka sanering? Skatteåterbäring kommer nog ryka oavsett om du söker sanering ( beroende på hur stort beloppet är, ibland får man behålla en del vid sanering) eller det blir löneutmätning .
Har du lånat allt på ett år?

Varför ska du släppa allt i just januari? Tänker du söka sanering? Skatteåterbäring kommer nog ryka oavsett om du söker sanering ( beroende på hur stort beloppet är, ibland får man behålla en del vid sanering) eller det blir löneutmätning .
Har du lånat allt på ett år?
Jag går inte runt plus lever på kreditkorten som knappt betalas av.. Jävligt frustrerade när man har en lön på 32.000 och ändå inte kunna gå runt!! Så tänkte jag söker sanering sen.. japp lyckades ta allt föra året och en del smålån detta året så byggd upp mig ganska rejält..
Jag tänkte släppa allt i slutet av januari pga kanske kronofogden inte lär hinna plocka skatteåterbäringen i början av april.. så är min tanke kanske vänta ännu längre för att de ska gå igenom min plan, vet faktiskt inte hur jag ska göra!! Har fått jämkning nu så det dras ingen skatt resten av året på lönen så får
Ändå behålla bruttolönen som är på runt 47000, så tänkte börja spara där lite redan

Senast ändrad:
Sanering blir nog nästintill omöjligt att få med så nya lån. Släpp det nu och ta löneutmätningen, ingen idé att vänta. Innan det har kommit till beslut om löneutmätning så har du hunnit spara undan ett par månader.

Jag går inte runt plus lever på kreditkorten som knappt betalas av.. Jävligt frustrerade när man har en lön på 32.000 och ändå inte kunna gå runt!! Så tänkte jag söker sanering sen.. japp lyckades ta allt föra året och en del smålån detta året så byggd upp mig ganska rejält..
Jag tänkte släppa allt i slutet av januari pga kanske kronofogden inte lär hinna plocka skatteåterbäringen i början av april.. så är min tanke kanske vänta ännu längre för att de ska gå igenom min plan, vet faktiskt inte hur jag ska göra!! Har fått jämkning nu så det dras ingen skatt resten av året på lönen så får
Ändå behålla bruttolönen som är på runt 47000, så tänkte börja spara där lite redan
Får man fråga vad du gjort med pengarna?

Har blankolån & krediter på uppe mot 2,4-2,5 miljoner, som jag har lyckats samla ihop under senaste året.
Min fråga är då innan jag släpper allt till kronofogden i Januari som det är tänkt och att jag ska/hoppas kunna få min skatteåterbäring i april iaf där jag lär få en del tillbaka eftersom man betalat runt 200.000 i ränta redan i år innan kronofogden plockar återbäringen också!!!
Någon med erfarenhet som har råd vad mer jag kan göra???
Får varken krediter eller samlingslån för att underlätta så börjat med att ta mikro/smslån och även där är det stopp.. Pga överbelåning.. och nu kan jag inte ens ta nått på faktura längre heller så lika bra att släppa allt!! Än att leva tufft varje månad… Finns det nån kryphål man kan göra nån som vet innan jag släpper allt!!!! Finns det kredit/faktura som kollar via craditsafe endast?
Tacksam för hjälp och svar
Här är bara synliga via Uc/Kreddy ‍♂️‍♂️
Du kan ansöka om att få ut skatteåterbäringen innan april om du har goda skäl till det som tex ekonomisk kris.

Släpper du allt i Januari och det beslutas om löneutmätning lär du inte få behålla skatteåterbäring.

Får man fråga vad du gjort med pengarna?
Vissst betalat skulder men spelat bort det mesta om man ska vara ärlig sen börjat använda kreditkorten som man maxat osv så det har vart tuft det senaste hoppades på att få en samlingslån för att ta bort alla krediter föra månaden då jag hade kredit betyg 1,1 med 2 ff men blev nekad pga hög belåning och där va mitt hopp över så orkar inte leva på 1000kr i månaden o på kreditkorten man betalar in och använder därefter, ja ond cirkel varje månad det!!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp