- Meddelanden
- 61
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 7
Har 75.000 kronor i obetalda skulder där de flesta nu ligger hos inkasso.
Första lär väl gå till kronofogden om cirka 15-20 dagar.
Jag har just nu pengar från f-kassan på 7000 / månad men det räcker inte för att ordna upp det jag måste hosta fram nu på en gång.
Situationen är ohållbar och jag kommer få anmärkningar.
Jag flyttar dock utomlands på språkresa i 1 år snart, utanför Europa.
Vad händer med mina skulder?
Kommer dom ligga och ticka på med ränta tills jag betalat bort dom?
Kronofogden kan väl inte göra utmätning på mig om jag inte bor i Sverige?
Jag har betalningsanmärkning som är 2 1/2 år gammal så det är skapligt irriterande att jag inte kan ta ett lån via exempel bigbank och lösa situationen och bli en normal invånare igen som sköter sig.
Jag avskyr det här landet för hur man blir behandlad genom att bara göra ett litet misstag tidigare. Helt sjukt är det.
Ni som varit hos kronofogden, vad händer om man har ett belopp på 50-60.000 där? Jag kan inte betala nu och kommer förmodligen inte kunna göra det på 1 års tid då jag som sagt kommer studera med låg inkomst.
Skiter fullständigt i anmärkningarna nu då jag nåt en fas där jag övergett mina planer på att bo i Sverige i framtiden och eftersom det är ett svenskt/finskt system bara så spelar det ingen roll om jag har 1 eller 100 anmärkningar.
Första lär väl gå till kronofogden om cirka 15-20 dagar.
Jag har just nu pengar från f-kassan på 7000 / månad men det räcker inte för att ordna upp det jag måste hosta fram nu på en gång.
Situationen är ohållbar och jag kommer få anmärkningar.
Jag flyttar dock utomlands på språkresa i 1 år snart, utanför Europa.
Vad händer med mina skulder?
Kommer dom ligga och ticka på med ränta tills jag betalat bort dom?
Kronofogden kan väl inte göra utmätning på mig om jag inte bor i Sverige?
Jag har betalningsanmärkning som är 2 1/2 år gammal så det är skapligt irriterande att jag inte kan ta ett lån via exempel bigbank och lösa situationen och bli en normal invånare igen som sköter sig.
Jag avskyr det här landet för hur man blir behandlad genom att bara göra ett litet misstag tidigare. Helt sjukt är det.
Ni som varit hos kronofogden, vad händer om man har ett belopp på 50-60.000 där? Jag kan inte betala nu och kommer förmodligen inte kunna göra det på 1 års tid då jag som sagt kommer studera med låg inkomst.
Skiter fullständigt i anmärkningarna nu då jag nåt en fas där jag övergett mina planer på att bo i Sverige i framtiden och eftersom det är ett svenskt/finskt system bara så spelar det ingen roll om jag har 1 eller 100 anmärkningar.

Släpper första lånet nu den 4/2. Många har ju erfarenheter i detta forum.