Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till kronofogden?

Har 75.000 kronor i obetalda skulder där de flesta nu ligger hos inkasso.
Första lär väl gå till kronofogden om cirka 15-20 dagar.

Jag har just nu pengar från f-kassan på 7000 / månad men det räcker inte för att ordna upp det jag måste hosta fram nu på en gång.

Situationen är ohållbar och jag kommer få anmärkningar.
Jag flyttar dock utomlands på språkresa i 1 år snart, utanför Europa.

Vad händer med mina skulder?
Kommer dom ligga och ticka på med ränta tills jag betalat bort dom?

Kronofogden kan väl inte göra utmätning på mig om jag inte bor i Sverige?
Jag har betalningsanmärkning som är 2 1/2 år gammal så det är skapligt irriterande att jag inte kan ta ett lån via exempel bigbank och lösa situationen och bli en normal invånare igen som sköter sig.

Jag avskyr det här landet för hur man blir behandlad genom att bara göra ett litet misstag tidigare. Helt sjukt är det.

Ni som varit hos kronofogden, vad händer om man har ett belopp på 50-60.000 där? Jag kan inte betala nu och kommer förmodligen inte kunna göra det på 1 års tid då jag som sagt kommer studera med låg inkomst.

Skiter fullständigt i anmärkningarna nu då jag nåt en fas där jag övergett mina planer på att bo i Sverige i framtiden och eftersom det är ett svenskt/finskt system bara så spelar det ingen roll om jag har 1 eller 100 anmärkningar.

Hjälp!!:eek:

Har varit i smslåneträsket i ca:1år,Har låg inkomst nu pg av halvtidssjukskrivning blir långvarigt tyvärr, har blancolån & kreditkort på ca: 210 000kr, dåliga blancolån Ellos 40000kr, halens 30000kr, Cash2you 15000kr gemoneybank 25000kr, dessa har höga räntor. Ja idag så satte jag mej ner & tittade hur mycket smslånen var på, hade trott ca:60000kr eftersom man lånar igen höjer för att få till förlängning & räntor, har max på Trustbuddy10000kr & Vivus10000kr, Onea 8000kr + räntorna på dessa, Ja jag har nu räknat, chock!! trodde ca: 60000kr nog hemskt! Det var i verkligheten 100000kr! Jag trodde inte mina ögon helt fruktansvärt! Stoppat huvedet sanden länge nog. Mitt eget fel! ja jag vet! Ja jag var så dum som började med dessa smslån jag vet, men desperation föder dumma beslut! Man får inget vanligt banklån pga sjukskrivning osv, situationen blir värre för varje mån & på 12månader har jag lyckats med detta! Idiotiskt! har mej själv att skylla,svårt & sova,ångest. Livet går ut på att leta nya smslån för att slippa anmärkning fogde mm. Min sambo vet inte om dessa smslån ca:30st, helt galet! så summan av kardimumman vart på alla blanco kortkrediter & smslån tillsammans 308000kr. Jag tror inte jag kan klara inkassoavbetalningar för min inkomst är bara ca:14000kr netto, ändå har jag aldrig ljugit för smslånebolagen jag har fått dessa lån med den här inkomsten. Används smslånen rätt så är dom ju bra vid akuta tillfällen, men när man hamnar i lånekarusell så att lönen äts upp av förnyelse av lån & räntor då måste man ta nya för att ersätta lönen sen ökar det hela tiden. Tror min enda lösning måste vara att släppa alla lån troligtvis till kronofogden. Ser ingen annan lösning på problemmet. Jag har ingen annhörig som kan ställa upp med hjälp heller,så det är kört. Ja det finns nog ingen lösning men tänkte bara jag skulle skriva lite, kanske nån som nåt tips?:) Släpper första lånet nu den 4/2. Många har ju erfarenheter i detta forum.

Jag känner ju inte dig men tror du inte att det är bättre att prata med din sambo innan alt går till KFM för att höra om ni kan komma fram till en gemensam lösning. Det kanske blir jobbigare för er båda om du berättar sedan när KFM ev. kommer på hembesök. Jag känner verkligen med dig lever själv i mitt egna smslånekaos men har fått till flera avbetalningsplaner med lägre månadsbelopp än förlängningsavgifterna. Är nu ca halvägs med dessa har betalat 5 av 10 månader på de flesta. Jag vet som sagt inte hur du känner för att tala med din sambo innan allt gått till KFM men tror du det skulle förvärra saken? Jag hoppas du förstår att jag inte vill såra dig på något sätt genom att undra om du inte ska prata med din sambo, men tror du inte att han har förstått att något är fel när du mår som du gör?

Senast ändrad:
ca5tio

Förklarade mej lite dåligt! Min sambo vet att jag har 308000kr i skuld & att jag tänkte släppa alla men han vet inte att 100k av dem är smslån, det är dom han inte vet om. Han har lån på vårat hus mm så han kan inte belåna sig mer Kanske lite bättre sits men jobbigt ändå skäms för smslån
Tack för svar ändå:) Hur mycket smslån hade du & hur mycket fick du betala till inkasso i mån ..som minst?

jag hadde själv runt 65000 i smslån för 4 år sedan,inkasson var stenhårda.gick inte med på under 1000.då fick jag betala 6-7000 imånaden.
man kan ju hoppas att inkasson idag blivit mer medgörliga.

du om det är så att du skall släppa allt så behöver du inte berätta vilka lån som ligger där.det absolut viktigaste är att din sambo vet om att du släpper allt till kf och han förstår att du kommer få en utmätning..min man vet inte om sms lånen mina heller som jag tog en gång i tiden.men andra lån vet han.skulle jag berätta om dem så skulle han gå i taket.

De lån med förlängning som jag nu fått avbetalningsplan på är:
Lånalån-Sett finans 300kr/mån
Nätlån- Granit inkasso 343kr/mån
Axcept-McGreg Inkasso 300kr/mån
38:an-Canoxa Inkasso 485kr/mån
PengarNu 600/mån på 4 månader
Viaconto 300/månad
Trustbuddy 1250/mån där var skulden ursprungligen 10.000 men har betalat 5000 redan.
Lånen förutom Trustbuddy hade en ursprunglig skuld på mellan 3000-4000 i månaden. Sedan har jag dessutom avbetalningsplan på Pengos hos Intrum 900kr/månad och har slutbetalt Folkia hos Svea på 2300 kronor per månad.

Fy jag vet precis hur du mår!! Lider med dig. Sitter i likadan sits själv.. Har massa smslån och andra krediter. Går ej att få något samlingslån alls!! Har så mycket avbetalningar på inkasso att lönen ej räcker till längre.. Vad ska man göra?? Kommer fogden verkligen hem och knackar på om man släpper allt dit?? Eller kan man få en avbetalningsplan?? Någon som vet? Är ensamstående med mitt barn och jag vill inte att dom ska komma. Är det någon som vet nåt om bluestep? Jag har smslån på ca 60000 kr och sen andra krediter på ca 240000 kr.. Inkomst 2012 282 000 kr men i år blir det ca 312000 kr.. Inget hus. Är det lönt att ens ringa och prata med dom?

Är det någon som vet vad bluestep säger om man har smslån?? Jätte tacksam för svar!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp