Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt till kronofogden?

borde inte spela roll vilka lån man vill samla och betala bort.
bluestep vill väll ha säkerhet för sitt lån.
de har även privatlån men är lika hårda som vanligt banklån.men ringa och fråga kan man alltid.

Även om Bluestep säger i sin reklam att de kan hjälpa dig när ingen anna bank ställer upp så är de precis lika hårda som alla andra banker. Försökte få ett privatlån där jag kunde få räkna med underhåll som ligger högre än schablon men de sade att de godtog bara schablonunderhåll inte de verkliga jag har så då blev det avslag enligt dem.

Släppa allt till krono?

Tack för delade erfarenheter!:)
Tack! ca5tio för siffrorna!:)
Vissa verkar ju humana av avbetalningarna. Men för min del så skulle jag nog nu bara klara 100-150kr tror aldrig dom tar så lite i mån. Pga sjukskrivning som blir lång, 50% nu, förut skulle jag nog klarat detta men nu blir det svårt. Känns lättare att ni finns! Unnar ingen detta såklart, men fler är starkare än en! Då min familj inte vet nåt & min sambo vet lite, så känns det bra att prata med folk med samma erfarenhet. Nina & aclc hur gick det för er fick ni släppa till krono?
Lycka till ca5tio hoppas du klarar detta!! Jag har 30smslån nån som varit så tokig som mej?:D
Ringde Vivus idag, suptrevliga & förstående dom behöver ni inte vara rädda att ringa ni som kan ta avb-plan.

Ringde Bluestep men han sa direkt att med så många uc var det ingen ide för mig att söka mitt sista hopp är nu borta. Ska ringa till kronofogden och höra med dom vad de säger.. Man kan ju inte bara släppanågra lån för man har ju inte råd att betala några alla sen om man skulle få avbetalning av dom.. Någon som vet hur det fungerar?? Får man en anmärkning för varje skuld eller hur funkar det??

Ville bara lägga till att de belopp jag betalar av är vad vi kom överens om. Flera av dem frågade mig hur mycket jag klarade av per månad så därför blev det ca 300 per lån.Jag menar bara att om du orkar så kan du ju maila dem och fråga om de godkänner avbetalningsplan på dina belopp.

Hej,Känner igen mej, och jo jag har oxå varit såå crazy att jag tagit dessa förbannade smslån och småkrediter. Jag har släppt detta nu,då jag bara inte klarade av avbetalningarna till inkasso!
Försökte in i det sista med att få ner månadskostnaden per lån,det var summor på 10 000
i mån.Känns för jävligt då jag ju kommit efter med allt annat ekonomiskt,så jag vet inte vad jag ska ta mej till..det kommer väl förutom alla anmärkningar jag får bli utmätning,
men jag hoppas det inte blir det på huset! Tror ni att det är stor risk för det på en summa på 80 000-100 000kr?Tänkte på om nån av er har hus och erfarenhet fr krono osv!..

japp jag fick släppa allt till kf.kreditkortskulder,vissa lån,smslån.jag hamnade också i den situationen att det gick absolut inte att få lån.jag skulle få ev hjälp av en godvän med borgenslån på swedbank men de ville inte pga riskerna för min borgenär.och därför provade vi inte heller på andra banker och det var nog bra ändå.jag kunde heller inte bestrida och dra på det hela och ville inte detta pga det finns inga pengar.jag stred för avb hos alla jag gav förslag på 300 per smslån men icke.som jag skrev i ett inlägg så skulle jag betala jag 6-7000 i månaden och det var hos svea och intrium.när de första betalningarna kom då bestämde jag mig att det fick va nog.
men det verkar som ändå att många här inne får någelunda humana avb planer idag än det var förr.

alltså jag hadde fortsatt strida för bra avb planer först innan släppa till kf OM det inte fungerar så släpp dem,ja man slutar ändå hos kf.tyvärr det är så.kan man inte betala inkassona ja då är vägen till kf.
jag levde också med 3000 back varje månad.men det fick va nog.

det är absolut inte rekomenderat att släppa vissa lån och betala andra som vanligt.den ekonomin kommer inte fungera.jag sitter i den sitsen och har pengar kvar men inte mycket.jag och min gubbe har lån ihop och därför kan jag inte släppa dem.så det är tufft verkligen tufft.
men pengar har jag kvar och det är det viktigaste.och ser utmätningen som en lång avb tid.
så Törnroza du som jobbar 50% så kommer dom ta det dom kan.det kan även bli så att de inte kan dra någonting för du tjänar för lite.ja då kommer skulderna ligga hos kf bara.ja så ticka räntor och andra kostnader.tänk på att du även måste betala hyra el m.m.tillsammans med din sambo om ni inte kommer överens om annat vill säga.

ja man får anm för varje lån vad jag vet.jag hadde en jäkla massa vet jag.nu är de nere i 6 st.

gå in här och så fyll i denna alla uppgifter MÅSTE vara riktiga.detta är bara ett räkne exempel på vad du kan få behålla.denna är inget som går till kf när du fyllt i.men släpper man allt till kf o senare en utmätning skall starta så kommer de skicka en lapp hem som är likadan.

Tack för bra svar!!! Otroligt lätt att förstå!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp