Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till KFM?

Låter som ljuv musik i mina öron !! Blir även mannen Din skuldfri ?!
Håller tummarna att Ni reder ut detta !!! ❤️
Tack bästa Kimsan❤️ Jo mannen också.
Våra skulder hos KFM har bara ökat trots utmätning under fyra månader inte lång tid men såg ingen utväg. Fick berätta allt det satt långt inne och det är ju frågan om miljonbelopp :( en del som ligger hos KFM är lån som både mannen o jag står på men ändå.
Är så tacksam att vi får hjälp o börja om ett nytt liv utan skulder aldrig mera ett lån:)

Hmm knepigt... men om jag inte redovisar någon inkomst till dem? Vill bara inte att min nuvarande arbetsgivare får veta något...
Svårt att undvika löneutmätning om du jobbar och KF har fått skulderna. Det arbetsgivaren får är en uppgift hur mycket förbehållsbeloppet är - dvs allt över detta skall betalas in till KF. Jag tror inte dom får reda på dina totala skulder eftersom dom inte är "part i målet". Borgenärerna däremot får kopia på förbehållsbeloppsberäkning och skuldsammanställning. Kanske någon som jobbat på lönekontor med löneutmätning vet?
Däremot kan vem som helst begära ut skuldsammanställning från KF bara man har personnumret. Varför - Jo om någon tex vill betala en bil på avbetalning privat skall den som äger bilen kunna kolla hos KF, vilket är rimligt. Däremot lämnar inte inkasso ut info. Så i princip kan arbetsgivaren kolla KF-skulder. Men är inte det bästa att vara ärlig mot arbetsgivaren?
Vad mera - Om du i skrift, email eller telefon uppger felaktiga uppgifter till KF kan det komma surt efter. KFs handläggare gör "tjänsteanteckningar" på all info dom får in. Om man undanhåller inkomst eller cash kallas det för "illojalitet" om det upptäcks - och risken att få avslag på skuldsanering ökar. Skulle det vara stora belopp faller ansökan på att man inte gjort vad man kunnat mot borgenärerna. Det kan ev. uppvägas av andra (familje-)omständigheter men jag vet inte hur KF och i slutändan tingsrätt etc. gör avvägningen.

Tack för svar! Så om jag väntar med att svara på KFM tills alla skulder ligger där vore det ”bäst”? De kan väl inte tvinga mig in i en löneutmätning? (Vet att räntor, avgifter tickar på)
Du kommer få delgivningskvitto dom du måste skriva under och skicka tillbaka till kronofogden vartefter en skuld hamnar hos kronofogden. Så tyvärr kan du inte vänta med att alla är där.

Svårt att undvika löneutmätning om du jobbar och KF har fått skulderna. Det arbetsgivaren får är en uppgift hur mycket förbehållsbeloppet är - dvs allt över detta skall betalas in till KF. Jag tror inte dom får reda på dina totala skulder eftersom dom inte är "part i målet". Borgenärerna däremot får kopia på förbehållsbeloppsberäkning och skuldsammanställning. Kanske någon som jobbat på lönekontor med löneutmätning vet?
Däremot kan vem som helst begära ut skuldsammanställning från KF bara man har personnumret. Varför - Jo om någon tex vill betala en bil på avbetalning privat skall den som äger bilen kunna kolla hos KF, vilket är rimligt. Däremot lämnar inte inkasso ut info. Så i princip kan arbetsgivaren kolla KF-skulder. Men är inte det bästa att vara ärlig mot arbetsgivaren?
Vad mera - Om du i skrift, email eller telefon uppger felaktiga uppgifter till KF kan det komma surt efter. KFs handläggare gör "tjänsteanteckningar" på all info dom får in. Om man undanhåller inkomst eller cash kallas det för "illojalitet" om det upptäcks - och risken att få avslag på skuldsanering ökar. Skulle det vara stora belopp faller ansökan på att man inte gjort vad man kunnat mot borgenärerna. Det kan ev. uppvägas av andra (familje-)omständigheter men jag vet inte hur KF och i slutändan tingsrätt etc. gör avvägningen.
Jag jobbar med löner. Vi på lönenontoret får också en förfrågan om att redovisa inkomst för en anställd. Sen får in ett beslut på hur mycket vi ska dra i införsel på lönen. Vi har tystnadsplikt och säger inte detta till någon.
Vi vet inte hur stor skuld någon har,utan det står bara hur mycket vi ska dra på lönen varje månad samt hur mycket förbehållet är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp