Grattis! Jag fick mitt samtal i onsdags, skickade in kompletteringar igår och nu väntar jag på besked. Första gången jag söker, 40 år och jobbar heltid i vården. Haft löneutmätning sen 2019 (10500kr/mån). Total skuld 940 000kr (som ökar stadigt) Sambo (utan skulder) och en 15-åring hemma samt två 19-åringar. Magkänslan säger 50/50Lycka till! Jag fick min skuldsanering på "inledande" idag. Hade ungefär 650 000, men med en del höga belopp på 35% räntor..
Ska spendera resten av mitt liv till att hjälpa yngre att inte begå samma misstag som jag har gjort detta liv, är något fruktansvärt passionerad i det och har redan börjat (har 8st som jag coachar/är mentor åt där)
Jag ansökte i Januari, så det tog sin lilla tid. Hade a-kassa hela tiden och utmätning där, fick behålla ca. 12400kr netto per månad.
Hur gick det för dig?Grattis! Jag fick mitt samtal i onsdags, skickade in kompletteringar igår och nu väntar jag på besked. Första gången jag söker, 40 år och jobbar heltid i vården. Haft löneutmätning sen 2019 (10500kr/mån). Total skuld 940 000kr (som ökar stadigt) Sambo (utan skulder) och en 15-åring hemma samt två 19-åringar. Magkänslan säger 50/50
Löneutmätning ännu?Idag skickade jag och min rådgivare in ansökan till skuldsanering. Nu blir de 8 tuffa månader att invänta på beslut.
Nej inte ännuLöneutmätning ännu?
Mycket bra råd ! Som alltid från dej .Vivus går till inkasso först och sen till KFM. Men jag tänkte mer eftersom att den ligger 2 månader "före" om du är ikapp med allt annat så kanske det går att rädda någon lön om det är mer värt än 6000kr. Att utmätning börjar 1-2 månader senare eller om du hinner få skuldsaneringsbeskedet före och få inledande så det inte blir utmätt alls.
Hur gick det för dignat fick inledande i oktober, väntar spänt på betalplan nu
Blev tokigt i förra svaret men jag fick inledande i oktober och väntar spänt på betalplan nuHur gick det för dig?
Släppte du i juni då?Nej inte ännu