Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till KFM, ansöka om skuldsanering

Sökte ca 1 månad efter behandlingen blev klar. Sista skulden (obetalt faktura) var ca 5mån innan ansökan och sen efter ansökan hamnade även en obetald domän till inkasso som jag helt hade missat, trodde hade stängt den. Skrev också en personlig brev som skickades med och när fick samtal från utredaren så hade dom verkligen läst igenom den noggrant och verkade uppskatta. Med min handledare har jag inte haft kontakt alls tills godkännande av betalningsplan.
Tack... några andra tips?

Sökte ca 1 månad efter behandlingen blev klar. Sista skulden (obetald faktura) var ca 5mån innan ansökan och sen efter ansökan hamnade även en obetald domän till inkasso som jag helt hade missat, trodde hade stängt den. Skrev också en personlig brev som skickades med och när fick samtal från utredaren så hade dom verkligen läst igenom den noggrant och verkade uppskatta. Med min handledare har jag inte haft kontakt alls tills godkännande av betalningsplan.
Håller tummarna att allt går vägen för dig

Håller tummarna att allt går vägen för dig
Tack ❤️
Mitt tips är verkligen att skriva ett personligt brev. Jag vet att vissa inte gör det, men min skuldrådgivare sa att det kan hjälpa mycket och för min del kändes det som att det gjorde det. Jag skrev ungefär två sidor.

Jag beskrev hur och när jag hamnade i skulder. Jag skrev också att jag har försökt förhandla om avbetalningsplaner med olika bolag men att det inte gick. Jag skrev även att jag söker efter billigare boende och andra saker jag gör för att försöka förbättra min situation. Alltså flera punkter om vad jag gör för att göra situationen bättre.

Sen tänker jag så här: läser man alla svar i det här forumet (har följt det i flera år) så finns det väldigt olika beslut folk fått. Jag tänkte att jag skickar iväg snabbt – blir det avslag så får det bli det, man har egentligen inget att förlora.

Vissa får godkänt trots nya skulder och andra får avslag trots gamla skulder. Jag tror det beror mycket på vilken handläggare man får, men man kan försöka påverka så mycket det går: avsluta behandling, skriva brev, svara på delgivningar osv. Helt enkelt samarbeta med Kronofogden.

Hoppas det går bra för dig och starkt att du tar tag i ditt spelberoende ❤️

Tack ❤️
Mitt tips är verkligen att skriva ett personligt brev. Jag vet att vissa inte gör det, men min skuldrådgivare sa att det kan hjälpa mycket och för min del kändes det som att det gjorde det. Jag skrev ungefär två sidor.

Jag beskrev hur och när jag hamnade i skulder. Jag skrev också att jag har försökt förhandla om avbetalningsplaner med olika bolag men att det inte gick. Jag skrev även att jag söker efter billigare boende och andra saker jag gör för att försöka förbättra min situation. Alltså flera punkter om vad jag gör för att göra situationen bättre.

Sen tänker jag så här: läser man alla svar i det här forumet (har följt det i flera år) så finns det väldigt olika beslut folk fått. Jag tänkte att jag skickar iväg snabbt – blir det avslag så får det bli det, man har egentligen inget att förlora.

Vissa får godkänt trots nya skulder och andra får avslag trots gamla skulder. Jag tror det beror mycket på vilken handläggare man får, men man kan försöka påverka så mycket det går: avsluta behandling, skriva brev, svara på delgivningar osv. Helt enkelt samarbeta med Kronofogden.

Hoppas det går bra för dig och starkt att du tar tag i ditt spelberoende ❤️
Vart ska man skicka det personliga brevet? Det finns ju ingenting sånt i själva ansökan där man kan bifoga, eller finns det en annan hantering för det här?

Skuldrådgivare printade ut och skickade via post. Tror inte går bifoga via ansökan online tyvärr.

Man kan skicka personligt brev i eftehand när man får diarienummer så man kan posta o lägga till som kompletering.
Skuldrådgivare rekomenderat oss också personligt brev så handläggare sa att hxn fick så bra info så vi fick endast frågor om hyra samt lön.

Man kan skicka personligt brev i eftehand när man får diarienummer så man kan posta o lägga till som kompletering.
Skuldrådgivare rekomenderat oss också personligt brev så handläggare sa att hxn fick så bra info så vi fick endast frågor om hyra samt lön.
Kan jag skicka med både ett personligt brev och pensionsprognos? Det stod något om det vid ansökan att när man närmade sig 60 så vill de ha med en sån helst?

Vart ska man skicka det personliga brevet? Det finns ju ingenting sånt i själva ansökan där man kan bifoga, eller finns det en annan hantering för det här?
Hej!
har för mig det fanns nån liten ruta typ övrigt/meddelande på ansökan,där skrev jag några korta meningar om hur skulderna uppkommit osv.

Kan jag skicka med både ett personligt brev och pensionsprognos? Det stod något om det vid ansökan att när man närmade sig 60 så vill de ha med en sån helst?
Ja det kan du göra.
Vi skickade ca 2 veckor innan samtal hur våra lån har ökat pga räntor osv på så kort tid efter att vi har släppt alla lån ( ca 250 000 kr ).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp