Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till KFM, ansöka om skuldsanering

En fråga.
Jag har jobbat över princip varje månad i år. Kommer kronofogden göra en beräkning på allt extra jag jobbat? Eller kommer dom beräkna utmätningen enligt min grundlön? (160h).
För man jobbar ju inte över hela tiden.
Förbehållsbeloppet styrs av dina utgifter, inte dina inkomster.
Utmätningsbeloppet kan bli högre än din tjänst på heltid, blir mindre till dina skulder om du jobbar "bara" jobbar 100 %.
Ett högre utmätningsbelopp gör dock att du inte får ut mer vid övertid.
Vid kraftig variation i inkomst är det inte ovanligt med maxbeslut, allt över förbehållsbeloppet betalas in till Kronofogden.

Förbehållsbeloppet styrs av dina utgifter, inte dina inkomster.
Utmätningsbeloppet kan bli högre än din tjänst på heltid, blir mindre till dina skulder om du jobbar "bara" jobbar 100 %.
Ett högre utmätningsbelopp gör dock att du inte får ut mer vid övertid.
Vid kraftig variation i inkomst är det inte ovanligt med maxbeslut, allt över förbehållsbeloppet betalas in till Kronofogden.
För jag har varit inställd hela tiden att jag får behålla det jag jobbar över.. hade löneutmätning förut, då fick jag behålla allting jag jobbade extra. För dom ska ha sin "summa" varje månad. Jag gjorde en beräkning på deras hemsida, då skulle dom dra 8000 till kronofogden. Tänkte att den summan blir spikad liksom?

För jag har varit inställd hela tiden att jag får behålla det jag jobbar över.. hade löneutmätning förut, då fick jag behålla allting jag jobbade extra. För dom ska ha sin "summa" varje månad. Jag gjorde en beräkning på deras hemsida, då skulle dom dra 8000 till kronofogden. Tänkte att den summan blir spikad liksom?
Det kan bli så, det kan bli högre om de räknar på ett genomsnitt senaste sex månaderna.
Får du maxbeslut blir det aldrig något utöver förbehållsbeloppet.

Det kan bli så, det kan bli högre om de räknar på ett genomsnitt senaste sex månaderna.
Får du maxbeslut blir det aldrig något utöver förbehållsbeloppet.
Den vore jobbig. Vi får se vad som händer

Idag gick Vivus till inkasso, blev riverty. ( Gamla Gothia )

Idag kom inkasso nr 2 på Kivra, Coeo inkasso ( qliro ).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp