Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa 30.000kr hos Onea till inkasso

Grattis det måste kännas jättebra, så från att egentligen delbetala 2838 per månad där merparten är ränta under lång tid ska du nu betala 1200 per månad där ca 290 är ränta om skulden sjunker från 30.000 till 20.000 på 11månader. Jag tror många här på forumet som inte lyckats få en vanlig avbetalningsplan kan ha hjälp av att veta hur du gjorde vem du ringde och hur du lade fram det, för att de beviljade det utan att säga att du redan har av/del betalning på ditt lån.

Det här oansvariga utlånandet av så stora summor som 30.000:- får mig att vilja kräkas! Det är så ofta till personer som saknar någon som helst förmåga eller rimlighet att betala tillbaka detta och det är så uppenbart att det är desperata personer i många fall med mängder av andra skulder, missbruk av exempelvis spel, arbetslöshet och sjukdom osv eller folk som bara inte förstår konsekvenserna ännu av att ha en sådan skuld.

En stor andel som "får" avbetalningsplaner kommer aldrig kunna hålla dom år efter år. Det är också uttänkt, att avbetalningsplanen ska förfalla och massa äcklig ränta ska läggas på sedan första dagen och skulderna ska öka. Hur många i vår situation klarar att betala 1000-3000:- VARJE MÅNAD år efter år?

Det är vedervärdigt och vansinne det 4finance sysslar med. Att det får fortsätta är skandalöst!

Tänk på hur många dom sätter i skiten med det här, även unga människor med hela livet framför sig. Det är tiotusentals människoliv detta företag förstör i många år framåt med denna vedervärdiga verksamhet!

Hoppas det straffar sig att ha varit så ond i detta liv och att det finns en gud och rättvisa när man går vidare!

Hej på Er alla!
Jag har försökt att få till en bättre avbetalningsplan med Onea.. Har 30 000 kr i lån där och månadsavgiften är nästan 2800 kr.
Har både mailat och ringt dem flera gånger men de säger bara att det absolut inte går att få till en annan avbetalningsplan.
Bönade och bad men icke...
De hävdade bara att jag redan har en uppgjort plan som tecknades när jag sökte lånet.

Suck..

Hej på Er alla!
Jag har försökt att få till en bättre avbetalningsplan med Onea.. Har 30 000 kr i lån där och månadsavgiften är nästan 2800 kr.
Har både mailat och ringt dem flera gånger men de säger bara att det absolut inte går att få till en annan avbetalningsplan.
Bönade och bad men icke...
De hävdade bara att jag redan har en uppgjort plan som tecknades när jag sökte lånet.

Suck..

Mitt lån hos dom hade gått till deras inkasso. När jag skulle lösa det sista av mitt vivuslån så låg det kvar 10:- när jag ringde och frågade deras inkasso om jag var tvungen att betala det så frågade dom om onealånet. Då jag fick en avbetalningsplan på 1000 i månaden under 1 år utan ränta.

Så det går att få men antar att det måste gå till inkasso först.

Det handlar nog mycket om vilken summa man har. Har man fullt på 30.000:- så är det en försvårande omständighet. Det finns inget utrymme inom tidsperioden att förlänga en sådan "avbetalningsplan" ytterligare. Har man typ 10.000:- i lån är det nog betydligt enklare, då finns ett utrymme att förhandla om att lägga om sitt lån.

Men många sitter ju såklart på 25.000-30.000:- och det är en hemsk sits man är i då, som en mycket stor andel inte kommer kunna lösa. Det är bara en långivare också, dom flesta här har ett helt gäng olika lån.

Jag har försökt med att få till en avbetalningsplan hos onea men har fått NEJ... de säger att de inte kommer att bevilja nån avbetalningsplan, inte via inkasso heller.. de säger bara att jag tidigare haft en avbetalningsplan hos dem och då är det omöjligt!
Har tyvärr på 30 000 kr... kommer inte ha nån chans i värden att betala detta med 2900 kr i månaden.. suck..
tröstlöst..

Om de redan nu bestämt att inkasso inte kommer bevilja nån avbetalningsplan så ser det kanske kört ut!

Jag har försökt med att få till en avbetalningsplan hos onea men har fått NEJ... de säger att de inte kommer att bevilja nån avbetalningsplan, inte via inkasso heller.. de säger bara att jag tidigare haft en avbetalningsplan hos dem och då är det omöjligt!
Har tyvärr på 30 000 kr... kommer inte ha nån chans i värden att betala detta med 2900 kr i månaden.. suck..
tröstlöst..
Om de redan nu bestämt att inkasso inte kommer bevilja nån avbetalningsplan så ser det kanske kört ut!
Jag förstår verkligen att du är besviken och förbannad på dem när du kan läsa i denna och andra trådar att de finns flera som fått avbetalningsplan och du inte får det. Jag förstår inte alls varför de inte har samma regler för alla antingen beviljar man avbetalningsplan eller inte samma regler för alla. Dessutom så står de i villkoren att man kan ansöka om avbetalningsplan vilket
gör det ännu mer förvirrande. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad du ska göra nu att förlänga är ju bara att kasta bort pengarna och vad du skriver så har du inte råd med 2900kr i månaden heller jag önskar att jag kunde ge dig ett bra råd vad som du ska göra nu men tyvärr vet jag inte vad som är det bästa.

Kanske är bättre o släppa iväg skiten och se vad som händer hos inkasso när det väl gäller.
Tar ju mycket kraft att hålla på med att kontakta alla lånegivare angående avbetalningsplaner o dyligt..
Kanske är bäst och släppa allt till inkasso o sen till KF.. Även om det är jobbigt att släppa alla skulder till KF så kanske det ändå är bättre o få slut på allt trixande o fixande varje månad!! Jag har ju mig själv att skylla men så lätt att hamna snett o sen bara rullar det på...

Kanske är bättre o släppa iväg skiten och se vad som händer hos inkasso när det väl gäller.
Tar ju mycket kraft att hålla på med att kontakta alla lånegivare angående avbetalningsplaner o dyligt..
Kanske är bäst och släppa allt till inkasso o sen till KF.. Även om det är jobbigt att släppa alla skulder till KF så kanske det ändå är bättre o få slut på allt trixande o fixande varje månad!! Jag har ju mig själv att skylla men så lätt att hamna snett o sen bara rullar det på...
Ja det är nog de enda alternativ som finns kvar för din del istället för att kämpa i all oändlighet och inte få någon hjälp Antar att du släpper både Onea och Vivus har du fler smslån som du kommer att släppa också?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp