Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa 30.000kr hos Onea till inkasso

Jag hade bett om en avbetalningsplan, och kollat om det går bra att betala in extra på den. Bättre att du fram till Juli betalar av än förlänger.

Helt omöjligt för mig att få till nån avbetalningsplan på mitt lån.. böna o bad både via mail och telefonsamtal. Gick icke!! Har 30 000 kr på 24 mån.

Det går inte. Tidigare när jag haft lån hos dom så har de vägrat att ens släppa det till inkasso. De behöll mitt obetalda lån i 4 månader innan jag slutbetalade det. Och räntan och extra kostnaderna blev brutala

Senast ändrad:
Jag hade avbetalningsplan på mitt Onea lån men fick det först när jag förlängt i 1år (fruktansvärt mycket pengar som jag bara slängde bort i förlängningsavgift). Men sen de började med det nya att du kan avbetala ditt lån på 12-24 månader så kallar Onea
det avbetalningsplan/betalplan det blir ju som ett annuitetslån där du i början betalar massor i ränta och lite på skulden. Även om de skriver i sina villkor att man kan ansöka om avbetalningsplan så tror jag det är ännu svårare att få det beviljat nu med deras nya avbetalningssystem tyvärr. Kanske kan du få det längre fram när du betalat ner skulden. Har du hela skulden kvar eller har du börjat betala några månader.

Jag fick avbetalningsplan 700kr/mån. Hade 25.000kr där.

Så bra då kan de tydligen gå med på detta, trodde det var helt kört, var det nyligen du fick det och hade du betalat något på skulden eller förlängt? Under hur lång tid får du betala 700/månad tills lånet är återbetalt eller kommer beloppet att höjas? Gick det lätt att få dem att gå med på avbetalningsplanen eller fick du be fler gånger?

Senast ändrad:
Om Onea går med på avbetalningsplan varför kan inte alla få det, läste detta på deras sida skrämmande att läsa 151% ränta:

Vid ett exempellån om 10 000 kr med en återbetalningstid om 24 månader är den effektiva räntan 151 %. Månadsbetalningen uppgår till 946,15 kr. Det totala räntebeloppet uppgår till 12 707,60 kr. Det totala beloppet att återbetala uppgår till 22 707,60 kr. Varken uppläggningsavgift eller aviavgift tillkommer. Om betalning inte sker enligt de allmänna villkoren kan det tillkomma årlig dröjsmålsränta om 30 %, påminnelseavgift om 60 kr samt en inkassokostnad om 180 kr. Om en ansökan om betalningsföreläggande inges till Kronofogdemyndigheten kan ytterligare avgifter tillkomma.

Så bra då kan de tydligen gå med på detta, trodde det var helt kört, var det nyligen du fick det och hade du betalat något på skulden eller förlängt? Under hur lång tid får du betala 700/månad tills lånet är återbetalt eller kommer beloppet att höjas? Gick det lätt att få dem att gå med på avbetalningsplanen eller fick du be fler gånger?
Det var i april ja fick detta:) lät det gå till inkasso o fick välja själv vad jag ville betala, har 700kr till mitten på nästa år sen ska ja ringa så vi kan se ifall jag kan/vill betala mer. Hade förlängt en kort period. Ringde o pratade med deras inkasso, så alltså inte kundtjänst.

Försökte idag att få till någon form av avbetalningsplan men det var nobben,var bara ett par dagar sen med betalningen till dom,frågan är måste man låta det gå hela vägen till deras inkasso innan det går att få till något?

Jag tror det, hur stort lån har du brukar du delbetala, förlänga eller löser du lånet och lånar om. Du kommer nog få flera påminnelser och erbjudanden om att förlänga eller att de vill att du ska återbetala hela skulden. Dessutom står det i deras villkor: Om betalning inte sker enligt de allmänna villkoren kan det tillkomma årlig dröjsmålsränta om 30 %, påminnelseavgift om 60 kr samt en inkassokostnad om 180 kr. Om en ansökan om betalningsföreläggande inges till Kronofogdemyndigheten kan ytterligare avgifter tillkomma.Om du läser igenom den här tråden och andra trådar om Onea så står det att en del får avbetalningsplan och andra inte och på vilka grunder Onea beviljar avbetalningsplan blir jag inte klok på finns ingen rim och reson i det. Men kan du inte betala och inte får avbetalningsplan innan inkasso så får du bara vänta och se, men bered dig på extra avgifter. Lycka till.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp