Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa 30.000kr hos Onea till inkasso

Har på 25000 och brukar förlänga men tänkte jag måste få ett slut på detta.går på knäna ekonomiskt precis som många andra här inne,men när jag bad om en avbetalningsplan så sa han att jag redan har en på 24 månader och det absolut inte gick att ändra på.kanske skulle låta det gå hela vägen till inkasso men då vill man ju inte ha samma svar då?

Problemet med Oneas lån är tyvärr just det att lånet redan är upplagt på lång tid, 2 år och alltså 24 månader. Att få till längre avbetalningsplaner är ju svårt. Att betala hälften innebär att avbetalningen blir på 5 år, det är väldigt lång tid. Problemet med det här lånet är att det blir väldigt höga summor, 2000-3000:- att betala varje månad i två år, det klarar dom flesta inte av i perioder skulle jag säga.

Det här problemet förutsåg jag och många andra redan från början och det här är ytterligare ett fult och cyniskt sätt att tjäna enormt mycket pengar på andras olycka, som man i princip prackar på folk genom väldigt lättvindig utlåning som kunden omöjligen skulle kunna betala tillbaka.

Kräken på 4finance vill att en mycket stor del av deras kunder ska vara skuldsatta för livet och hela livet få betala till dom, det är affärsidén, det är helt uppenbart.

Problemet med Oneas lån är tyvärr just det att lånet redan är upplagt på lång tid, 2 år och alltså 24 månader. Att få till längre avbetalningsplaner är ju svårt. Att betala hälften innebär att avbetalningen blir på 5 år, det är väldigt lång tid. Problemet med det här lånet är att det blir väldigt höga summor, 2000-3000:- att betala varje månad i två år, det klarar dom flesta inte av i perioder skulle jag säga.

Det här problemet förutsåg jag och många andra redan från början och det här är ytterligare ett fult och cyniskt sätt att tjäna enormt mycket pengar på andras olycka, som man i princip prackar på folk genom väldigt lättvindig utlåning som kunden omöjligen skulle kunna betala tillbaka.

Kräken på 4finance vill att en mycket stor del av deras kunder ska vara skuldsatta för livet och hela livet få betala till dom, det är affärsidén, det är helt uppenbart.
Håller med dig Kryss att nu har de skapat ett lån med inbyggd "avbetalningsplan" med en ränta på 150,5% i 24 månader skrämmande, och då kan de säga sina låntagare som går på knäna redan att du har ju avbetalningsplan redan från början och på så sätt ha ryggen fri. Har dock läst här i tråden om de Yoyo exempelvis som fått en "vanlig" avbetalningsplan så de kan tydligen i vissa fall ändra på sina villkor. Det står i villkoren:Låntagaren och Onea kan överenskomma om avbetalningsplan för förfallna belopp enligt låneavtalet. Vid en eventuell överenskommelse om avbetalningsplan har Onea rätt att debitera låntagaren uppläggningsavgift om 170 kronor samt aviseringsavgift om 50 kr per avisering. Under avbetalningsperioden löper dessutom dröjsmålsränta vilket innebär: Om låntagaren inte betalar tillbaka hela eller del av lånet i tid i enlighet med aktuellt låneavtal mellan Onea och låntagaren, har Onea rätt att debitera dröjsmålsränta på det förfallna beloppet till dess att full betalning sker. Dröjsmålsräntan utgår med 30 % per år.
Så helt slipper du inte undan även om du lyckas få en avbetalningsplan du får även betala dröjsmålsränta på 30% tills lånet är avbetalt.

Får sätta mig utanför närmsta butik med en kopp och få försöka få ihop till ännu en månads förlängning,vidriga sluga ockrare är dom

Får sätta mig utanför närmsta butik med en kopp och få försöka få ihop till ännu en månads förlängning,vidriga sluga ockrare är dom
Jag beklagar verkligen den sits du hamnat i jag förstår att det måste kännas orättvist att andra får avbetalningsplan och du inte. Jag förstår inte att samma regler inte gäller för alla. Har du hört ifrån dem något mer?

Vågar inte chansa på att få samma svar om jag släpper till deras inkasso,så jag har plikttroget betalat den jävla förlängningsavgiften nu.Finns det någon här inne som blivit nekad en skaplig avbetalningsplan när ni låtit det gå till inkasso?

Hur stor skillnad är det mellan förlängningsavgiften och delbetalningsavgiften?

Skillnaden är 774kr vilket är mycket för en som saknar tusentals kronor när räkningar ska betalas.

Ja det förstår jag precis vet att det är ett jäkla bollande varje månad när räkningarna ska betalas. Vilka som måste prioriteras och vilka man får flytta fram till nästa månad eller be om anstånd för med förhoppning att man slipper dyra påminnelser.

Senast ändrad:
Jag fick i måndags avbetalning till Onea . Lån på 30000 endast förlängt i månad
Jag ska betala 1200kr per månad i 11 månader efter det återkomma och se om jag har möjlighet att lösa resterande ca 20000 kr kommer vara kvar eller förlänga amorteringsplanen i ett år till.
Dom frågade mig hur mycket jag har råd att betala varje månad , så jag bestämde själv beloppet och allt är amortering nästan ingen ränta tillkommer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp