Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa 30.000kr hos Onea till inkasso

Ja, jag ringde in och sa att jag ville ha en avbetalningsplan och då sa hon men du har ju en på 24mån( alltså det man lägger upp lånet på när man tecknar det) jag hade i mitt fall 25.000 och så ränta på det så totalt ca 27.500. Hon frågade om jag ville avbryta den avbetalningen på ca 1500kr/mån för att teckna en ny avbetalningsplan vilket jag ville och jag valde 700kr/mån. Betalar inget utöver, betar bara av lånet på 27500( där är ju räntan inräknad).

Var lånet hos inkasso då?
När var detta?

Ja, jag ringde in och sa att jag ville ha en avbetalningsplan och då sa hon men du har ju en på 24mån( alltså det man lägger upp lånet på när man tecknar det) jag hade i mitt fall 25.000 och så ränta på det så totalt ca 27.500. Hon frågade om jag ville avbryta den avbetalningen på ca 1500kr/mån för att teckna en ny avbetalningsplan vilket jag ville och jag valde 700kr/mån. Betalar inget utöver, betar bara av lånet på 27500( där är ju räntan inräknad).

Det låter som en mycket bra överenskommelse, speciellt med tanke på att du på ett lån på 25000 i 24 månader betalar ca 20000:- i ränta under den tiden.

Var det länge sedan du lyckades få denna avbetalningsplan? Var det direkt med deras inkassoavdelning du pratade med?

Jag måste själv testa att ringa dem för att få till något liknande.

Tack för dina svar Yoyo!

Det låter som en mycket bra överenskommelse, speciellt med tanke på att du på ett lån på 25000 i 24 månader betalar ca 20000:- i ränta under den tiden.

Var det länge sedan du lyckades få denna avbetalningsplan? Var det direkt med deras inkassoavdelning du pratade med?

Jag måste själv testa att ringa dem för att få till något liknande.

Tack för dina svar Yoyo!

Ja prata med deras inkasso direkt, lättast o göra med. Jag fick min plan igår:) så det är färskt

Jag ska också betala tillbaka runt 27000:-för mitt lån på 25000:-. Bra deal tycker jag! I mitt fall var jag sen 2 dagar med förlängningsavgiften och det var Onea som kontaktade mig och undrade om vi inte skulle göra en avbetalningsplan på ett belopp som passar mig. Så jag börjar betala av istället för att förlänga. Jag blev lite förvånad med tanke på hur "omöjliga" de varit förut, kankse har de tänkt till och vill hjälpa folk att kunna betala än att stjälpa. Vad vet jag men jag är nöjd :)

Samma hos mig. Jag betala 1000kr.
Utan extra kostna. Jag tro det bero på att vi har redan inbetalt mycke förlängningsavgiften

Har alla ni som fått avbetalningsplan betalat ett antal förlängningsavgifter innan ni fick det?

Har alla ni som fått avbetalningsplan betalat ett antal förlängningsavgifter innan ni fick det?
Jag förlängde 1 år 12 gånger innan jag fick avbetalningsplan men jag har läst här om andra som inte behövt förlänga alls eller förlängt kortare tid än 1 år.

Tack för alla svar kring detta, ska nog vänta tills nästa betalning närmar sig och då försöka få till en avbetalningsplan. Återkommer med hur det funkar.

Jag har på 30.000kr, har förfallit num ed cirka 3-4 dagar.

Vad borde jag göra?

Jag kan antagligen betala in 15.000kr med semesterersättning i slutet av juli.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp