Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt

Hej, jag känner att jag behöver skriva av mig, jag har hamnat i värsta skuldfällan och snart är jag där hos kronofogden :( jag har mig själv att skylla, har tagit lån på lån och nya lån för att rädda gamla, detta har pågått i flera år, jag har en Sambo och ett barn på 1 år, jag skäms och jag har inte berättat för någon, jag funderar på att ta livet av mig varje dag, vill inte må så här och vill inte känna så här längre, ångesten håller på att döda mig, jag har bara mig själv att skylla, jag vet det! Hittar inga lösningar mer och vågar inte berätta för någon, jag är en hemsk människa.... Vill inte att någon ska tycka synd om mig eller få mig att må ännu sämre, ville bara skriva av mig, jag har ett jobb, jag har en jättefin familj men jag har förstört allt, precis allt! Jag hatar mig själv och önskar att jag vore död!

Jag känner igen mig så väl i din situation! Är i samma sits själv, ingen vet men är väl bara en tidsfråga. Går upp och ner, men många gånger vill jag också lägga mig ner och dö. Jag vet att min situation är ohållbar.Det jag vet är att lägga sig ner och dö kan vi inte. Tänk på ditt barn och övrig familj, vore fegt och själviskt med en sådan lösning.
Du är inte ensam vad det nu hjälper, men häng i!

men faktum är att förutom betalningsanmärkningarna så är det mycket bättre att det hamnar hos fogden. Då kommer du att få ett stopp på allt. det kommer att reda upp sig även om det tar en stund. ta nya smslån är mycket värre än fogden

Vill bara säga till dig att du är inte ensam, jag har också känt som du och jag kämpar fortfarande. Det jag själv intalar mig är att jag är ingen sämre människa nu än för två år sedan! Jag har fått anmärkningar och ja jag har en skuld att betala hos Kronofogden, inte stor men ändå. Men är jag en dålig person för det? Nej det är jag inte. Besök forumet Fattiga Riddare , där kan du få mycket hjälp. Tänk också på att börja maila eller rnga runt till alla dina låneföretag och fråga om dem kan sänka månadsinkomsten, ring inkasso och försök att dela upp summan så får du lite tidsfrist. Jobba på och tänk på att vi är många som har det som du!!

Tack för era svar, känns skönt och veta att man inte är ensam!

Du kanske ska kolla på nedanstående forum de är inriktade mot folk som är överskuldsatta där kommer du finna stöd av andra i samma situation som dig

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php

http://www.insolvens.se/forum

Hur mycket skulder har du?

Om du berättar för dina anhöriga och låter det gå till kronofogden kommer det med stor sannolikhet kännas mycket bättre för dig.

Hej belinda
Är i samma sits som du. Det är hemskt med den ångesten man har. Jag har en son på 5 år.. vi är visserligen skilda. Men jag tog mod att berätta för hans pappa och min mamma. Även om dem inte kan hjälpa mig så känns det bättre att dem vet.
Och gör så att du hör av dig till alla företag. Antingen ring eller maila om avbetalningsplan.
Lycka till vännen o vi finns här!

Du kanske ska kolla på nedanstående forum de är inriktade mot folk som är överskuldsatta där kommer du finna stöd av andra i samma situation som dig

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php

http://www.insolvens.se/forum

Hur mycket skulder har du?

Om du berättar för dina anhöriga och låter det gå till kronofogden kommer det med stor sannolikhet kännas mycket bättre för dig.

insolvens skall vi inte stödja med inlägg m.m.
de hjälper inga och inlägg och svar är rätt så hånande och oförskämda.och de stoppar även avgifter i sin egen ficka istället för hjälpa skuldsatta.bli inte medlemmar där och betala avgiften.

rekomenderar fattiga riddare istället.där får man vara sig själv och får mycket bra hjälp.
vill bara delge egen erfarenhet men själv klart har man rätt att göra som man vill.

Hej, jag känner att jag behöver skriva av mig, jag har hamnat i värsta skuldfällan och snart är jag där hos kronofogden :( jag har mig själv att skylla, har tagit lån på lån och nya lån för att rädda gamla, detta har pågått i flera år, jag har en Sambo och ett barn på 1 år, jag skäms och jag har inte berättat för någon, jag funderar på att ta livet av mig varje dag, vill inte må så här och vill inte känna så här längre, ångesten håller på att döda mig, jag har bara mig själv att skylla, jag vet det! Hittar inga lösningar mer och vågar inte berätta för någon, jag är en hemsk människa.... Vill inte att någon ska tycka synd om mig eller få mig att må ännu sämre, ville bara skriva av mig, jag har ett jobb, jag har en jättefin familj men jag har förstört allt, precis allt! Jag hatar mig själv och önskar att jag vore död!

hej
detta har jag vart med om det du beskriver.känslorna och tankarna sömnlösa nätter hooplöshet,tårar självmordstankarna.
det första rådet jag har till dig är att du MÅSTE berätta för din man.tyvärr du måste det.det går inte hålla sådant hemligt.jo det gick för mig i ca 2 år men det höll på bryta ned mig fullständigt.
Finns inga bra tillfällen,detta går inte planera.utan det är bara att göra det.
hans reaktioner har han rätt att få.det är och blir mycket känslor tankar tårar.blir han arg så låt han bli arg.men älskar han dig så stödjer han dig.men jag vet den rädsla ångest ja allt man får när man skall berätta ja du jag själv höll faktiskt på svimma av känslor och den matthet efteråt.men ja det gick ju.och jag sa som det var han får bestämma sig antingen så lever vi ihop eller du får gå.för jag har skulder och betala och kommer va hos fogden.
men du måste få stödet och du kommer dels att må bättre efteråt.och låt det sedan smälta in.efter ett par dagar börjar du göra upp med dina skulder.
tex ring till alla du har skulder hos försök göra upp om avb planer.har du lån tex du kan lägga om på längre tid.är det så att alla vägar är uttömda o kf är ända steget kvar ja då är utmätning ändå bättre o få pengar över än att inte ha något alls.

men det första nu att göra,prata med din man.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp