Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsatt

Ah tack vad skönt att höra . Det är precis det du beskriver som jag är i nu.. Låter ju faktiskt som det finns ett ljus där ändå.. Ska verkligen bli skönt att bli av med den där klumpen i magen när allt bara är klart!! Ska berätta för min chef på måndag vad som är på gång att hända.. Är jätte nervös över det men måste göras!! Jag är glad att du delar med dig av dina erfarenheter och att dom faktiskt är lite positiva i allt skit! Tack än en gång

om man jobbar på ett större företag måste man prata med "chefen"
räcker det inte med löneavdelningen

jag har inte sagt till någon där jag jobbar om min utmätning.utan det sköts mellan kfm och löneavdelningen.sen vet jag inte hur det är om man arbetar i väldigt litet företag typ liten butik o liknande.jag arbetar på ett större institut och löneavd har tystnadsplikt så min närmste chef tror jag inte vet.har inte märkt nått.

det är svårt svara på detta,även förklara är svårt men man får nog se till sin arbetssituation.om man tex har en chef som både anställer,betalar lönen och är med i arbetet dagligen osv då kommer denne ju veta om det.men som för mig så är det institutet som betalar lönen och anställer m.m menjag har en avd chef.ni får ursäkta rörigt svar.

Jag skulle tro det räcker o prata med löneavd. Men jag som jobbar i ett litet företag, med två av mina vänner som chefer, fick ta tjuren vid hornen och berätta. Mådde så himla dåligt innan jag skulle berätta, men möttes av en otrolig förståelse. De har ju tystnadsplikt så ingen annan på min arbetsplats kommer få veta något.

Men om man är kommun anställd då?? Tror ni jag måste ringa lånekontoret eller ska jag prata med chefen?? Eller ska jag låta kronofogden lösa det??

Vet inte hur det fungerar. Men det du skulle kunna göra är att ringa ditt lönekontor anonymt o fråga hur de gör. Är ganska säker på att du inte är den första som gått igenom detta. På mitt jobb är vi tio anställda och jag var inte den första tydligen. Lycka till!

om jag får lönutmätning tänker jag inte kontakta någon utom KFM
dom isin tur kontaktar väl lönekontoren

Tack för tipset. De ska jag göra!!

Men om man är kommun anställd då?? Tror ni jag måste ringa lånekontoret eller ska jag prata med chefen?? Eller ska jag låta kronofogden lösa det??

det spelar ingen roll om man är kommun eller statsanställd.kfm kommer sköta detta de kommer skicka papper till din arbetsgivare alltså den som betalar din lön när dom fått din inkomstredovisning där skriver du också var du jobbar adress till arbetet telenr.

och arbetar du som oregistrerad skrev på litet företag med mycket nära chefer så kan du berätta,för att det skall kännas bäst för dig och er relation.det var detta jag hadde lite svårt förklara med större och mindre arbete.att det beror på arbetsituationen.osv.om man vill berätta eller inte.
men kfm kommer likväl sköta detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp