Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Här inne stöttar vi varandra. Jag förstår givetvis vad du menar men i ett beroende är problematiken stor och tyvärr finns det väldigt lite kunskap om spelberoende. Ett beroende måste man ständigt kämpa emot och en liten motgång kan trigga igång hela systemet igen. Oftast hjälper det tyvärr inte bara av att spärra sidor, spelbolagen blir fler och fler och nya ploppar upp titt som tätt. Att vara spelberoende kan jag intyga är ett helvete. Och jag liksom många andra faller dit igen, trots att vi gett oss fan på att aldrig mer spela. Jag behöver inte ens lämna sängen om jag inte vill. Ett litet mail med bonus utan insättning. Det är som att ge en flaska till en alkolist. Här får du, helt gratis.

Här inne är det stöttning och vill man läxa upp någon eller lägga onödiga kommentarer ( tro mig, idiot är nog väl medveten om konsekvenserna i sitt handlande) annars finns det andra forum.

Utan det här forumet kan jag med säkerhet säga att jag inte hade levt idag. Även om vi inte känner varandra så är det med stor sannolikhet många som har extremt dålig självkänsla, jag är en av dem. Jag hade gett upp hoppet och kände/känner mig som den största idiot som går i ett par skor. Men jag insåg att jag inte är ensam. Det är många fler som sitter i samma situation som mig och jag blir så glad i hjärtat när jag går in här och läser hur alla stöttar och peppar varandra. Ensam är inte stark.

Ta hand om er! <3

Vill bara tillägga att trots mina återfall så har jag alltid satt mina barn främst, dom har det inte dåligt på nåt sätt och skulle nästan klassas som bortskämda, trots mitt missbruk har jag klarat mej bättre än många då jag aldrig stulit nåt eller misskött mitt jobb, det går att leva på nästan luft och vatten och bara jobba på, det jobbigaste i hela den här cirkusen för mej är att min fru blir så lidande, älskar henne så mycket och hon förtjänar bättre hon var så glad efter 5års stretade med ekonomin och nu ska hon få veta att det är lika länge till om hon stannar kvar,, men alla lögner är nog värst för oss båda, kändes bra när jag berättade sist men tror det kommer få större konsekvenser denna gång, har iallafall lovat mej själv att vara helt ärlig med precis allt från idag hur knasigt det än kan bli klarar jag inte av att ljuga en gång till, nu har jag bestämt mej och ta en dag i taget

Vill bara tillägga att trots mina återfall så har jag alltid satt mina barn främst, dom har det inte dåligt på nåt sätt och skulle nästan klassas som bortskämda, trots mitt missbruk har jag klarat mej bättre än många då jag aldrig stulit nåt eller misskött mitt jobb, det går att leva på nästan luft och vatten och bara jobba på, det jobbigaste i hela den här cirkusen för mej är att min fru blir så lidande, älskar henne så mycket och hon förtjänar bättre hon var så glad efter 5års stretade med ekonomin och nu ska hon få veta att det är lika länge till om hon stannar kvar,, men alla lögner är nog värst för oss båda, kändes bra när jag berättade sist men tror det kommer få större konsekvenser denna gång, har iallafall lovat mej själv att vara helt ärlig med precis allt från idag hur knasigt det än kan bli klarar jag inte av att ljuga en gång till, nu har jag bestämt mej och ta en dag i taget
Det är ingen här inne som tror att du försakat barnen. Kämpa på och låt inte sånt negativt prat sätta griller i huvudet på dig!
Lägg korten på bordet och föreslå att
1 du får "fickpeng i kontanter"
2 Lås på brevlådan som din fru tömmer.
3 skaffa mobil som inte får att surfa ifrån.
4 sök hjälp ihop
5 spärra dig på alla sidor
6 ingen mer dator

Usch får ångest i mitt hjärta av vad du skriver. Känner med dig! Tänk om gemene man kunde gå in och läsa dessa trådar, då hade vanligt folk och politiker förstått att vi måste ta tag i spelreklam, snabblån, överbelånande etc. Det är så många som blir drabbade och till och med liv går till spillo. RIP Tuula Lavikkala!

Idiot känns jobbigt att kalla dig det. Men det händer förunderliga saker när vi människor visar oss sårbara och rädda. Kärlek strömmar till oss, vi människor är nog egentligen programmerade att ta hand om varandra. Lycka till med snacket med din fru jag önskar dig allt gott.

Vill också bara skriva en rad att jag önskar av hela mitt hjärta att samtalet med din fru går bra. Vet hur hemskt det är att kämpa mot ett spelberoende <3

Ingen i hela inlägget som har nån berättelse om hur det gick när ni berättat för er andre hälft? För mej gick det inte så bra denna gång, vårt äktenskap har iofs inte varit så starkt nu som det var för några år sen, min fru som misstänkt mitt återfall ett tag tog det ändå som en käftsmäll, jag har lovat mej själv att ta mej ur denna skit med eller utan henne men det blir jobbigare utan så klart då jag älskar henne över allt annat, har dessutom hus som ingen har råd att bo kvar i själv, jag skulle ha det om jag inte haft mina skulder men hon är sjukskriven sen flera år tillbaka, har erbjudit mej att bo i husvagnen en tid om hon vill skiljas.... Fan att allt ska handla om pengar hela tiden

Ingen i hela inlägget som har nån berättelse om hur det gick när ni berättat för er andre hälft? För mej gick det inte så bra denna gång, vårt äktenskap har iofs inte varit så starkt nu som det var för några år sen, min fru som misstänkt mitt återfall ett tag tog det ändå som en käftsmäll, jag har lovat mej själv att ta mej ur denna skit med eller utan henne men det blir jobbigare utan så klart då jag älskar henne över allt annat, har dessutom hus som ingen har råd att bo kvar i själv, jag skulle ha det om jag inte haft mina skulder men hon är sjukskriven sen flera år tillbaka, har erbjudit mej att bo i husvagnen en tid om hon vill skiljas.... Fan att allt ska handla om pengar hela tiden

När jag berättade blev min man både arg och ledsen. Det dröjde lång tid innan han visste om han ville skiljas eller fortsätta. Till slut bestämde han sig för att han ville att vi skulle fortsätta tillsammans. Men det är inte lätt, jag har förstört mycket genom spelet. Först och främst är ekonomin kaos men det värsta är nog att jag genom mina lögner har sårat så pass att jag faktiskt inte vet om han någonsin kommer att kunna förlåta mig fullt ut. Han säger att han gjort det men det finns alltid med oss. Förhållandet har blivit extremt mycket sämre än vad det var innan. Han är arg och ledsen, jag förstår honom. Men någonstans måste han bestämma sig för att om han väljer att förlåta måste han göra det fullt ut.

Hoppas att allt löser sig för er. Ge henne tid. Du har precis släppt bomben, ge henne tid att smälta allt. Du fixar det här!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp