Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Terry
Jag har haft väldiga svängningar på senaste tiden från topp till livet suger kan tänka mig att det är som en slags abstinens? Vet inte men då är jag också längre än jag någonsin vart utan spel, så det borde bli bättre :)

Exakt så, det går verkligen i vågor. Tyvärr för min del utgör dom "positiva" vågorna 20% av tiden och negativa 80%.
Tråkigt.

Terry
Precis man är på dåligt humör större delen av tiden, men tänker att i mitt fall som har familj så kände jag sån skuldkänsla efter jag spelat att jag skämdes så och kände då att jag inte kunde vara på dåligt humör för att jag varit en sån dålig person.
Men man får lära sig på nytt att bli en bättre person utan ett beroende.

Jag måste säga att min skuld har gjort mig till en bättre människa på många sätt samtidigt den också får mig att må väldigt dåligt. Jag upplever mig själv som mindre bortskämd än personer i min omgivning. Tex så verkar alla omkring mig tycka att det är en självklarhet att man reser utomlands flera gånger om året och en bostadsrätt är något alla kan skaffa sig. Medans jag finner genuin glädje över min vardag i Sverige och jag är nöjd bara jag har tak över huvudet.

Men som ni skriver innan så bär man på en otrolig ångest och massa skuldkänslor. Vissa dagar stänger man ner sig helt känslomässigt och gråter inombords. Är jag ensam när jag får dessa känslor så försöker jag faktiskt att gråta. Även fast det känns konstigt så tycker jag att det kan ta udden ur ångesten och man orkar göra saker igen.

Hur många här har pratat med städningen? Jag gjorde det idag och kan starkt rekommendera det.

Senast redigerad av en moderator:
Vad betyder städningen??

Jag har inte gjort det faktiskt men har tid hos kurator och varit hos skuldrådgivare o ska dit igen snart...Stignich..jag läser din blogg varje dag..den hjälper mej oxå...

Ångesten och mitt fruktansvärt dåliga samvete kommer nog aldrig släppa. På jobbet går det bra slippa tänka slippa fundera bara springa i hjulet. Åker in tidigt kommer hem sent allt för att slippa hantera den jävla sits man satt sig i. Fruktansvärt hur egoistisk spelberoendet gjort mig. Vet inte hur jag ska få till det här, kollat på extra jobb men jobbar redan 220 timmar i månaden på befintligt jobb. Med tanke på att jag redan dragit mig undan familjen för att jag skäms och mår dåligt så kan jag inte bli mindre närvarande, vill absolut inte missgynna dom små. Så trött på detta mörker!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp