Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Hej. Nu har jag varit spelfri sen den 11 Jan med ett återfall. Det återfallet var värre än något annat och gav mig en redig panikattack. Summan jag spelade bort var mikroskopisk om jag jämför med andra dagar där jag bränt iväg pengar som om det vore monopolpengar. Jag tänker att det är en del i mitt tillfrisknande. Jag menar inte att man ska ta ett återfall för att göra framsteg utan att händer det så måste man reflektera och känna efter vad som har hänt. Det är som att cykla. Bara för att du ramlar så betyder det inte att du inte kan cykla. Se hur långt du kommit istället. Vad orsakade att jag tappade balansen och föll. Fortsätt trampa och se framåt. Försöker jag inte att driva framåt så faller jag igen. Trampa på nu utav helvete och skit i att det vinglar. Du klarar det, jag klara det. Vi klarar det.

Har du sambo eller fru?

Jag är så enormt taggad! Några veckor utan spel och om 2 veckor så ska jag börja på 12 stegs programmet om sjukskrivningen går igenom. Har precis fått en släkting att bli min "gode man" så denna människa kan hjälpa mig lite med min ekonomi då jag kan få en enorm ångest av pengar. De känns underbart, har dessutom fått hjälp med att slå ihop massa sms lån så nu ska jag börja betala 5000 i månaden, men d är bara på 2 år sen är de klart. Kommer nog kunna spara lite på sidan av också så om jag bara ger mig fan på de här så har jag betalat av alla privata skulder om kanske 4 år. Då kommer min lånebild också se bra ut. 4 år, de är inte så lång tid, jag kommer kunna leva när jag är 35. Med spelet i mitt liv är jag nog inte vid liv vid 35. Jag är så sjukt taggad, det är mitt liv och det är bara jag som kan bestämma hur de ska se ut!!! 2018 och åren framåt är åren som är mina, nu startar mitt liv!!

Jag är så enormt taggad! Några veckor utan spel och om 2 veckor så ska jag börja på 12 stegs programmet om sjukskrivningen går igenom. Har precis fått en släkting att bli min "gode man" så denna människa kan hjälpa mig lite med min ekonomi då jag kan få en enorm ångest av pengar. De känns underbart, har dessutom fått hjälp med att slå ihop massa sms lån så nu ska jag börja betala 5000 i månaden, men d är bara på 2 år sen är de klart. Kommer nog kunna spara lite på sidan av också så om jag bara ger mig fan på de här så har jag betalat av alla privata skulder om kanske 4 år. Då kommer min lånebild också se bra ut. 4 år, de är inte så lång tid, jag kommer kunna leva när jag är 35. Med spelet i mitt liv är jag nog inte vid liv vid 35. Jag är så sjukt taggad, det är mitt liv och det är bara jag som kan bestämma hur de ska se ut!!! 2018 och åren framåt är åren som är mina, nu startar mitt liv!!
Det här kommer du att klara. Kämpa på

Idag kom en gnutta hopp tillbaka en liten tanke om Att det här löser jag. imorgon börjar resan igen. 16 dagar spelfri med ett återfall x( imorgon grupp möte ser fram emot det dock lite skäms kudde pga återfall. Kickar igång med gymmet imorgon känner jag behöver komma bort från allt och skingra tankarna lite få ut allt jag kan ur mig för att orka. Fruktansvärt besviken att jag inte lyckades utan snedsteg men tänker inte ge upp, en dag i taget och jag ska ta tillbaka mitt liv.

Är det någon mer än mig som har sjuka svängningar?

11.00 är allt bra i skallen man får något hopp, 14.00 så är man i misär och vill ta sitt liv, ser ett enda mörker, sen hopp igen och så går det upp och ner hela jävla tiden :(

Idag kom en gnutta hopp tillbaka en liten tanke om Att det här löser jag. imorgon börjar resan igen. 16 dagar spelfri med ett återfall x( imorgon grupp möte ser fram emot det dock lite skäms kudde pga återfall. Kickar igång med gymmet imorgon känner jag behöver komma bort från allt och skingra tankarna lite få ut allt jag kan ur mig för att orka. Fruktansvärt besviken att jag inte lyckades utan snedsteg men tänker inte ge upp, en dag i taget och jag ska ta tillbaka mitt liv.
Hej!
Skriv ett brev till dig själv som du lägger i ett kuvert och klistrar igen.
Skriv några rader om hur du känner inför ditt återfall och vad du skulle vilja sägs till dig själv nästa gång.
Sedan lovar du dig själv att om du nån gång blir väldigt sugen på att spela igen så ska du öppna det där kuvertet FÖRST. INNAN du börjar spela.

För det är bara att vara ärlig mot sig själv. Man kommer att bli frestad igen. Då är det bra att ha en eller flera spärrar.
Jag själv har lovat min pappa att innan jag spelar igen så ska jag berätta för honom. Jag är så att säga "helt fri att spela när jag vill" men jag har sett honom i ögonen och lovat att ringa honom innan.
Det är ett samtal jag inte vill ringa så det hjälper mig att inte spela. Det kanske inte passar alla men jag tror att det är smart att bygga skyddsbarriärer. Men det förutsätter att man förstår att man är beroende och att man är övertygad på djupet om att man INTE vill spela mer.

Lycka till! Kämpa på!

Terry
Jag har haft väldiga svängningar på senaste tiden från topp till livet suger kan tänka mig att det är som en slags abstinens? Vet inte men då är jag också längre än jag någonsin vart utan spel, så det borde bli bättre :)

Samma här upp som en sol o ner som en pannkaka....det positiva är att på jobbet som säljare är det ”bara” att tvinga mej själv o le o se glad ut.....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp