Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
måna frågor men uppskattar alla svar. läst runt nu och undrar hur blir det med min skuldsanering.

min sambos löneutmätning avslutas i december. då innebär det runt 6500 kr mer i lön. kan detta göra så att min skuldsanering avslutas och återgår till löneutmätning ?

Jag tänker, hade inte Du fått inledande nu och isåfall har Du väll tilldelats en handläggare? Om så är fallet, så hade jag direkt vänt mig till hen och ventilerat dessa frågeställningar för att få klara besked direkt?!
Ja kan ju knappast tänka mig att en löneökning är negativt OM den inte är så pass hög att Du genom istället fortsatt löneutmätning kan reglera dina skulder till 100% inom överskådlig tid...

Får man lov att fråga när Du tog Dina senaste lån och hur stor är Din skuld på samt vad betalar Du idag genom utmätning ? :)

hur funkar detta med byte av jobb då ? kan det vara negativt med lönehöjning ? själva höjningen kommer typ ätas upp av avståndet jag åker.
Om man får en avsevärd löneökning, ca 4-5000:- mer/månad skall detta anmälas och det görs en omprövning. Det är den infon jag fått avseende min egen skuldsanering.

tack för svar men detta med min sambo då. dens löneutmätning slutar i december och får då 6500 mer varje månad till hushållet kan detta påverka med ?

senaate lån drygt ett år sen och skuld på runt 800tkr. betalar 7800

Hans löneutmätning påverkar inte din skuldsanering. När min man fyllde i sin ansökan skrev han ju mina inkomstuppgifter, inte att jag har löneutmätning :)
Det är ju redan uträknat på era inkomster.

Jag tror att man räknar om inte avslutar.
Summan du ska betala till skusan blir högre då hushållets totala inkomst ökar. Det kan nog även bli så att det du får för hyra blir mindre då din sambos möjligheter att betala mer på hyran ökar.

Nej inget kommer påverkas, ni kommer ha dom pengarna ”utöver” hädanefter :)

Nej inget kommer påverkas, ni kommer ha dom pengarna ”utöver” hädanefter :)
Är du verkligen säker på detta ?
Alla inkomsthöjningar ska meddelas och då räknar man om beloppet.
Det måste ju även gälla sambo/äkta hälft ? Eller det är bara löneutmätning de räknas in i då även ett barn som bor hemma och arbetar gör det.

Det handlar ju inte om nån inkomsthöjning. Inkomsten är densamma bara det att han slutar betala av på sina lån typ. Hade han däremot fått 5-6000 i löneförhöjning skulle dom meddelat detta. Uppgifterna som är lämnade i en skuldsanering är på inkomsterna man har, inte på den summan man har kvar efter löneutmätning.

Får se se hur KF räknar om jag kan betala tillbaka inom rimlig tid. Jag har 29000kr i lån och krediter som vill bli betalda varje månad (i grundutförande utan straffavgifter) och hade runt 18-20k beroende på efter skatt/månad när jag jämkade. Tror jag får ut runt 15k i månaden nu när skattejämkningen är borta. Betalar fortfarande in allt vad jag kan, men det är ju som att skotta i snöstorm. Gothia hotade med KF om jag inte betalade dom 12000 senast 21/7 så de är nog först till kvarn när det gäller löneutmätning. Jag ringer ju runt en del varje månad och har berättat för några bolag att jag har sökt skuldsanering och det har faktiskt bemötts på ett bra sätt varje gång.

Okej. Första månaden jag inte betalat alla lån.. Fått tre påminnelser på samma dag. Nästa vecka ska jag till rådgivaren så får vi se vad hon säger.. Ångest och hjärtklappning så fort man vaknar på morgonen, hinner inte upp ur sängen innan detta pissmående börjar. Orkar inte med det här längre. Vill bara kunna leva normalt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp